[size=16]Kies niet voor Speedlinq![/size]
Het klinkt allemaal zo mooi: 20Mbit ADSL plus bellen voor een redelijke prijs. Helaas zijn ze niet in staat een fatsoenelijke dienst te leveren.
Pijnpunten:1) Modeminstallatie werkt alleen via PC (ook al in een ander draadje aangekaart).2) Internet (en dus ook telefoon) vliegt er een paar keer per dag uit, sluit alleen weer aan door het resetten van de modem.3) Speedlinq is niet schriftelijk via post of email bereikbaar, maar alleen via een telefonische helpdesk die 70 ct. per minuut kost. Dat is op zich al veel geld, maar dan verwacht je iig dat je meteen geholpen wordt. Nee hoor, 10 minuten wachttijd is de norm, dat is dus al 7 euro voordat je je probleem uberhaupt voor kan leggen, laat staan dat ze opgelost worden.4) Als de telefoon het doet, wat al een wonder genoemd mag worden, dan kan hij af en toe bepaalde vaste nummers niet bereiken.
De les: goedkoep is vaak niet voor niets, als je dacht dat een fatsoenlijke ADSL verbinding wel het minst was dat een telecombedrijf enigzins normaal zou kunnen bewerkstelligen heb je het goed mis. Als je een aanbieder op het oog hebt, kijk rond op fora of Google naar de ervaringen van andere gebruikers, want je zit straks een jaar vast aan slechte service. Had ik dat ook maar gedaan: als je Google-t op Speedlinq krijg je tal van fora-posten waar mensen hun beklaag doen over de slechte service van dat bedrijf.
Je bent dus gewaarschuwd!
Leendert om 21:50, 31-05-2007... ik had laatst een pakje rotte boontjes bij de Aldi. En zo is er overal weleens iets.
Zat je daar ook een jaar aan vast?
PS - Ik vond de reactie van Leendert niet echt constructief, vandaar mijn sarcastische reactie.
Delftenaar om 21:40, 31-05-2007De les: goedkoep is vaak niet voor niets, als je dacht dat een fatsoenlijke ADSL verbinding wel het minst was dat een telecombedrijf enigzins normaal zou kunnen bewerkstelligen heb je het goed mis. Als je een aanbieder op het oog hebt, kijk rond op fora of Google naar de ervaringen van andere gebruikers, want je zit straks een jaar vast aan slechte service. Had ik dat ook maar gedaan: als je Google-t op Speedlinq krijg je tal van fora-posten waar mensen hun beklaag doen over de slechte service van dat bedrijf.
Lesje geleerd denk ik he
Maar verder steun ik je wel in je verhaal goedkoop is inderdaad niet altijd goed
Deel twee is uitvinden hoe de mail-instellingen in mekaar zitten. Staat niets over op de website, de welkomstbrief is ook enigszins cryptisch, daar waar ik toch meen een behoorlijke basiskennis te hebben. Wellicht dat iemand even gauw de gouden tip kan geven, maar ik kreeg het voor de (verder redelijk) gelukkige gebruiker niet voor mekaar om er een gmail-account in Mail te configureren. WTF?
En om terug te kerenn bij de topicstarter, zit wel een puntje in...
Werkte vanaf de eerste dag (eerder opgeleverd dan beloofd!) als een zonnetje..Snelheden zijn zoals beloofd
Telefonie werkt prima,sporadisch een enkele minuut geen verbinding....
Ik zou zeggen: zet in je titel de naam van alle providers, want bij allen komen dit soort problemen voor...
DeMeeuw
Ik ben overigens blij voor je dat je verbinding naar behoren werkt, want de Speedlinq helpdesk bied geen uitkomst.
(Edit: Spelling, wat heb ik toch met d's en t's???)
(Bewerkt door Delftenaar om 22:41, 31-05-2007)
Maar 70 ct per minuut is echt absurd. Dat is echt te veel.
Inderdaad. Men is eerder geneigd de horrorverhalen te delen met de wereld.
De tevreden gebruikers ( meestal de meerderheid) zijn in de fora veruit in de minderheid.
vergelijking:
Als je een ziekenhuis bezoekt mag je niet de conclusie trekken dat de mens een bijzonderkwetsbaar en zwak wezen is...
JJ
Heb hiervoor ADSL van Het Net, Planet, XS4ALL en Versatel gehad. Op Versatel na allemaal prima ADSL verbindingen en die van Speedlinq is volgens mij niet slechter. Bij mij waren de ervaring met Versatel juist weer verschrikkelijk, maar zij hebben ook genoeg tevreden klant.
Dat de helpdesk 0,70 per minuut kost vind ik geen probleem, die heb ik toch niet nodig. Helpdesken zijn de grootste kostenpost van een provider, laat deze maar lekker gedragen worden door de abonnees die 'm nodig hebben i.p.v. dat het in het abonnement zit verwerkt.
Rutger om 8:17, 1-06-2007Dat de helpdesk 0,70 per minuut kost vind ik geen probleem, die heb ik toch niet nodig. Helpdesken zijn de grootste kostenpost van een provider, laat deze maar lekker gedragen worden door de abonnees die 'm nodig hebben i.p.v. dat het in het abonnement zit verwerkt.
Ik heb één keer met Speedlinq gebeld met een vraag over de order en was zo aan de beurt.
Het klopt dat Speedlinq door KPN is overgenomen, maar het is net zoals XS4ALL nog steeds een zelfstandige onderneming met een eigen beleid.
Toen alles weer o.k. was twee keer gemaild, één keer onderbouwd en vriendelijk en bij weigering de namen van Kassa en Radar even laten vallen. Toen drie maanden gratis internet ter compensatie gekregen.
Misschien hier dus ook mail i.p.v. telefoon gebruiken?[/news]
Rutger om 10:10, 1-06-2007Bij de meeste providers krijg je de kosten voor het gebruik van de helpdesk terug als zij in gebreke zijn geweest.Ik heb één keer met Speedlinq gebeld met een vraag over de order en was zo aan de beurt. Het klopt dat Speedlinq door KPN is overgenomen, maar het is net zoals XS4ALL nog steeds een zelfstandige onderneming met een eigen beleid.
Nogmaals, 70 ct. vind ik duur maar ben ik bereid te betalen MITS IK GELIJK GEHOLPEN WORDT en niet als ik nog eens 10 minuten moet wachten.
Misschien hier dus ook mail i.p.v. telefoon gebruiken?
Ik ben als een speer terug gegaan naar Chello extreme en bellen,perfect.