Speedlinq is waardeloos...
31 mei 2007 - 21:40   
geplaatst door: Delftenaar
Mensen, dit draadje dient als waarschuwing voor diegene die op zoek zijn naar een internetprovider:

[size=16]Kies niet voor Speedlinq![/size]

Het klinkt allemaal zo mooi: 20Mbit ADSL plus bellen voor een redelijke prijs. Helaas zijn ze niet in staat een fatsoenelijke dienst te leveren.

Pijnpunten:
1) Modeminstallatie werkt alleen via PC (ook al in een ander draadje aangekaart).
2) Internet (en dus ook telefoon) vliegt er een paar keer per dag uit, sluit alleen weer aan door het resetten van de modem.
3) Speedlinq is niet schriftelijk via post of email bereikbaar, maar alleen via een telefonische helpdesk die 70 ct. per minuut kost. Dat is op zich al veel geld, maar dan verwacht je iig dat je meteen geholpen wordt. Nee hoor, 10 minuten wachttijd is de norm, dat is dus al 7 euro voordat je je probleem uberhaupt voor kan leggen, laat staan dat ze opgelost worden.
4) Als de telefoon het doet, wat al een wonder genoemd mag worden, dan kan hij af en toe bepaalde vaste nummers niet bereiken.

De les: goedkoep is vaak niet voor niets, als je dacht dat een fatsoenlijke ADSL verbinding wel het minst was dat een telecombedrijf enigzins normaal zou kunnen bewerkstelligen heb je het goed mis. Als je een aanbieder op het oog hebt, kijk rond op fora of Google naar de ervaringen van andere gebruikers, want je zit straks een jaar vast aan slechte service. Had ik dat ook maar gedaan: als je Google-t op Speedlinq krijg je tal van fora-posten waar mensen hun beklaag doen over de slechte service van dat bedrijf.

Je bent dus gewaarschuwd!

Upgrade fever...
Ik wil ZFS!
En wel hierom!
Speedlinq is waardeloos...
31 mei 2007 - 21:50    reactie #1
geplaatst door: Leendert
... ik had laatst een pakje rotte boontjes bij de Aldi. En zo is er overal weleens iets. :dozingoff:
Speedlinq is waardeloos...
31 mei 2007 - 21:51    reactie #2
geplaatst door: Robert
Bij deze de vloer voor tevreden Speedlinq klanten...
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Speedlinq is waardeloos...
31 mei 2007 - 21:52    reactie #3
geplaatst door: Delftenaar

Citaat
Leendert om 21:50, 31-05-2007
... ik had laatst een pakje rotte boontjes bij de Aldi. En zo is er overal weleens iets. :dozingoff:

Zat je daar ook een jaar aan vast?

Upgrade fever...
Ik wil ZFS!
En wel hierom!
Speedlinq is waardeloos...
31 mei 2007 - 21:56    reactie #4
geplaatst door: het ModeratorTeam
[news]@ Delftenaar: ik stel voor om ook anderen aan het woord te laten, anders wordt dit een erg eenzijdige klaagzang. MacFreak is niet echt bedoeld als platvorm om bedrijven eenzijdig af te branden.[/news]
met vriendelijke groet, het ModeratorTeam
Speedlinq is waardeloos...
31 mei 2007 - 22:06    reactie #5
geplaatst door: Delftenaar
@Moderator:
Excuus, ik zou graag ook van anderen horen wat hun ervaringen (en misschien oplossingen? *hoop*) zijn. Dit draadje is niet bedoeld om Speedlinq af te branden, maar om andere mensen te waarschuwen voor een internetervaring vol ergernis en frustratie. Andere ervaring/meningen zijn uiteraard welkom.

PS - Ik vond de reactie van Leendert niet echt constructief, vandaar mijn sarcastische reactie.

Upgrade fever...
Ik wil ZFS!
En wel hierom!
Speedlinq is waardeloos...
31 mei 2007 - 22:14    reactie #6
geplaatst door: Mars
Na een moeilijke startperiode, ik kreeg mijn modemgeld eerst niet terug, ben ik redelijk tevreden over Speedlinq. Problemen met de verbinding heb ik nooit gehad, wel twijfel ik aan de beloofde snelheid.
Maar ik moet zeggen, dat ik zelf niet opnieuw een abbo bij hen af zou sluiten: alleen al om de slechte bereikbaarheid en hun verklaring daarvoor in kassa en dergelijke programma's:'door de kosten van de telefonische helpdesk kunnen we onze verbindingen zo goedkoop houden' of iets in die trend.
Ik neem aan dat je dat je je eerst wel georienteerd hebt op internet voordat je iets bij hen afsloot?  Dan zou je de helpdesk-kosten-klacht al tegen zijn gekomen. Volgens mij heb je een ingecalculeerd risico genomen, tenzij je niet aan vooronderzoek hebt gedaan.
Speedlinq is waardeloos...
31 mei 2007 - 22:17    reactie #7
geplaatst door: Delftenaar
Antwoord op je vraag, letterlijk geciteerd uit mijn eerste post:

Citaat
Delftenaar om 21:40, 31-05-2007
De les: goedkoep is vaak niet voor niets, als je dacht dat een fatsoenlijke ADSL verbinding wel het minst was dat een telecombedrijf enigzins normaal zou kunnen bewerkstelligen heb je het goed mis. Als je een aanbieder op het oog hebt, kijk rond op fora of Google naar de ervaringen van andere gebruikers, want je zit straks een jaar vast aan slechte service. Had ik dat ook maar gedaan: als je Google-t op Speedlinq krijg je tal van fora-posten waar mensen hun beklaag doen over de slechte service van dat bedrijf.
Upgrade fever...
Ik wil ZFS!
En wel hierom!
Speedlinq is waardeloos...
31 mei 2007 - 22:19    reactie #8
geplaatst door: SteveJobs
Denk eerder gevalletje 'vallen voor de mooie reclame beloften'


Lesje geleerd denk ik he  :cool:


Maar verder steun ik je wel in je verhaal goedkoop is inderdaad niet altijd goed

Don't panic
Speedlinq is waardeloos...
31 mei 2007 - 22:22    reactie #9
geplaatst door: Martinuz
Ik sluit me in ieder geval deels aan bij de kritiek, heb in andere draadje mijn centjes bijgedragen over het redelijke frappante aan het installeren uitsluitend via het meegeleverde windows-only cd'tje. Maar ik kon er een regelen...

Deel twee is uitvinden hoe de mail-instellingen in mekaar zitten. Staat niets over op de website, de welkomstbrief is ook enigszins cryptisch, daar waar ik toch meen een behoorlijke basiskennis te hebben. Wellicht dat iemand even gauw de gouden tip kan geven, maar ik kreeg het voor de (verder redelijk) gelukkige gebruiker niet voor mekaar om er een gmail-account in Mail te configureren. WTF?

En om terug te kerenn bij de topicstarter, zit wel een puntje in...  :thumbs-down:

Er had hier een heel intelligente tekst kunnen staan
Speedlinq is waardeloos...
31 mei 2007 - 22:32    reactie #10
geplaatst door: demeeuw
Ik heb hier een speedlinq abbo+ telefonie:

Werkte vanaf de eerste dag (eerder opgeleverd dan beloofd!) als een zonnetje..
Snelheden zijn zoals beloofd

Telefonie werkt prima,sporadisch een enkele minuut geen verbinding....

Ik zou zeggen: zet in je titel de naam van alle providers, want bij allen komen dit soort problemen voor...

DeMeeuw

Gegroet, DeMeeuw
Speedlinq is waardeloos...
31 mei 2007 - 22:39    reactie #11
geplaatst door: Delftenaar
Tuurlijk, alle providers laten wel eens een steekje vallen. Maar een internetverbinding die er voortdurend uitligt is geen steekje meer te noemen.

Ik ben overigens blij voor je dat je verbinding naar behoren werkt, want de Speedlinq helpdesk bied geen uitkomst.

(Edit: Spelling, wat heb ik toch met d's en t's???)

(Bewerkt door Delftenaar om 22:41, 31-05-2007)

Upgrade fever...
Ik wil ZFS!
En wel hierom!
Speedlinq is waardeloos...
1 juni 2007 - 00:05    reactie #12
geplaatst door: torture resign
Ik vrees voor je dat je 1 van die pechvogels bent. Over welke provider dan ook zul je slechte verhalen als je erop googled.

Maar 70 ct per minuut is echt absurd. Dat is echt te veel.

Speedlinq is waardeloos...
1 juni 2007 - 00:09    reactie #13
geplaatst door: janjaap
>>Over welke provider dan ook zul je slechte verhalen als je erop googled.

Inderdaad. Men is eerder geneigd de horrorverhalen te delen met de wereld.

De tevreden gebruikers ( meestal de meerderheid) zijn in de fora veruit in de minderheid.

vergelijking:

Als je een ziekenhuis bezoekt mag je niet de conclusie trekken dat de mens een bijzonder
kwetsbaar en zwak wezen is...

JJ

"All empty souls tend toward extreme opinions."
27" iMac | EyeTV200 | 4 of 5 TB aan externe opslag: 1 backup is geen backup
iPhone 3G 16 GB Black | 80 GB iPod Black
Speedlinq is waardeloos...
1 juni 2007 - 08:17    reactie #14
geplaatst door: Rutger
Ik heb Speedlinq nu een paar weken en bij mij werkt het prima, geen problemen. De verbinding werd ook snel opgeleverd en ook het overzetten van het telefoonnummer naar Speedlinq ging snel.

Heb hiervoor ADSL van Het Net, Planet, XS4ALL en Versatel gehad. Op Versatel na allemaal prima ADSL verbindingen en die van Speedlinq is volgens mij niet slechter. Bij mij waren de ervaring met Versatel juist weer verschrikkelijk, maar zij hebben ook genoeg tevreden klant.

Dat de helpdesk €0,70 per minuut kost vind ik geen probleem, die heb ik toch niet nodig. Helpdesken zijn de grootste kostenpost van een provider, laat deze maar lekker gedragen worden door de abonnees die 'm nodig hebben i.p.v. dat het in het abonnement zit verwerkt.

MacBook Pro (16-inch, 2021) | iPhone 16 Pro Max | Apple Watch Ultra | iPad Pro 12.9-inch (5th generation) (Wi-Fi + Cellular) | Apple TV 4K (3rd generation)
Speedlinq is waardeloos...
1 juni 2007 - 09:56    reactie #15
geplaatst door: Dick de Roos

Citaat
Rutger om 8:17, 1-06-2007
Dat de helpdesk €0,70 per minuut kost vind ik geen probleem, die heb ik toch niet nodig. Helpdesken zijn de grootste kostenpost van een provider, laat deze maar lekker gedragen worden door de abonnees die 'm nodig hebben i.p.v. dat het in het abonnement zit verwerkt.

Blijkbaar heb je nooit een helpdesk nodig gehad.
Je mag bij sommigen blij zijn als je na 20 minuten verbinding hebt met de "helpdesk".
Ik ben een keer door gedoe van @Home meer dan een maand van internet afgesloten geweest (bij HetNet). Als de telefoontjes inderdaad Euro 0,70/min. hadden gekost, was ik nu ongeveer failliet geweest.
Nog even afgezien dat de hulp van de gemiddelde helpdesk verwaarloosbaar is (kastje naar de muur).
Toen ik een nieuw abonnement aanging liep het ineens wel weer.
Overigens, is SPEEDLINQ ook niet een KPN-dochter??
Speedlinq is waardeloos...
1 juni 2007 - 10:10    reactie #16
geplaatst door: Rutger
Bij de meeste providers krijg je de kosten voor het gebruik van de helpdesk terug als zij in gebreke zijn geweest.

Ik heb één keer met Speedlinq gebeld met een vraag over de order en was zo aan de beurt.

Het klopt dat Speedlinq door KPN is overgenomen, maar het is net zoals XS4ALL nog steeds een zelfstandige onderneming met een eigen beleid.

MacBook Pro (16-inch, 2021) | iPhone 16 Pro Max | Apple Watch Ultra | iPad Pro 12.9-inch (5th generation) (Wi-Fi + Cellular) | Apple TV 4K (3rd generation)
Speedlinq is waardeloos...
1 juni 2007 - 10:16    reactie #17
geplaatst door: Robert
[news]Zelfde ervaring als Rutger, ik zit (erg tevreden) bij Tiscali en heb gedonder met modems gehad. Steeds onder garantie vervangen maar er moest veel gebeld worden, en Tiscali heeft hetzelfde model als Speedlinq: lagere abonnementskosten maar duurdere helpdesk (waar ik trouwens altijd zonder lange wachttijden geholpen ben).

Toen alles weer o.k. was twee keer gemaild, één keer onderbouwd en vriendelijk en bij weigering de namen van Kassa en Radar even laten vallen. Toen drie maanden gratis internet ter compensatie gekregen.

Misschien hier dus ook mail i.p.v. telefoon gebruiken?[/news]

Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Speedlinq is waardeloos...
1 juni 2007 - 10:58    reactie #18
geplaatst door: Delftenaar

Citaat
Rutger om 10:10, 1-06-2007
Bij de meeste providers krijg je de kosten voor het gebruik van de helpdesk terug als zij in gebreke zijn geweest.

Ik heb één keer met Speedlinq gebeld met een vraag over de order en was zo aan de beurt.

Het klopt dat Speedlinq door KPN is overgenomen, maar het is net zoals XS4ALL nog steeds een zelfstandige onderneming met een eigen beleid.


Je moet onderscheid maken tussen de administratieve helpdesk en de technische helpdesk. Admin is idd heel goed bereikbaar bij Speedlinq, ook in mijn ervaring, maar de technische helpdesk dus echt niet.

Nogmaals, 70 ct. vind ik duur maar ben ik bereid te betalen MITS IK GELIJK GEHOLPEN WORDT en niet als ik nog eens 10 minuten moet wachten.

Upgrade fever...
Ik wil ZFS!
En wel hierom!
Speedlinq is waardeloos...
1 juni 2007 - 12:43    reactie #19
geplaatst door: Mars
Citaat
Misschien hier dus ook mail i.p.v. telefoon gebruiken?

Mailen kan dus niet, dat is het verradelijke van Speedlinq.
Speedlinq is waardeloos...
4 juni 2007 - 14:38    reactie #20
geplaatst door: Delftenaar
Klopt, brieven sturen ook niet. Je kan alleen met ze bellen. Ze reageren nergens anders op.
Upgrade fever...
Ik wil ZFS!
En wel hierom!
Speedlinq is waardeloos...
4 juni 2007 - 14:43    reactie #21
geplaatst door: Robert
[news]Dan bij deze beadnkt voor de info, ik hb me wel eens afgevraagd of ik nog goedkoper uit kon zijn bij Speedlinq en dan Tiscali de rug zou toekeren, maar als er niet op brieven en email wordt gereageerd dan blijf ik lekker zitten waar ik zit.  :wink: [/news]
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Speedlinq is waardeloos...
4 juni 2007 - 19:31    reactie #22
geplaatst door: Delftenaar
Ik heb ze begin mei een brief gestuurd, nog geen reactie gehad. Het schijnt dat Speedlinq (en een paar andere ISP's met slechte reputaties) samen met de Consumentenbond een geschillencommissie in het leven gaat roepen. Dat is iig in februari al gemeld en zou in mei/juni (1 deze dagen dus) werkelijkheid worden. Ik hou het iig in de gaten, want ik wil als eerste mijn probleem voorleggen... :devil:
Upgrade fever...
Ik wil ZFS!
En wel hierom!
Speedlinq is waardeloos...
4 juni 2007 - 20:13    reactie #23
geplaatst door: Bas Buis
Zit ook bij speedlinq, niet dramatisch, wel regelmatig 'eruit', niet al te snel, en bellen is een ramp, lees: heeft geen zin. Na 30 minuten ben je veel geld kwijt en als je eindelijk iemand hebt, weten ze niet al te veel. Hiervoor Tiscali, liet ook wel eens steekje vallen, maar niet op deze dramatische bijna lachwekkende manier. Hoop jaar door te komen zonder teveel storing, want dan neem ik gewoon een abb. bij een ander. Wel dubbele kosten, maar minder ergernis.
Speedlinq is waardeloos...
4 juni 2007 - 20:36    reactie #24
geplaatst door: JPZ
Ik ben (nu alweer een jaar terug) ook gezwicht voor het goedkope 20mb abonnement van speedlinq.
Een jaar lang gehad,en niks dan narigheid,meerdere keren per dag de modem resetten,hopeloze service van de veel te dure helpdesk,en PC only instellen van de modem,wat volgens de helpdesk dan maar bij een buurman moest.

Ik ben als een speer terug gegaan naar Chello extreme en bellen,perfect.

300+ New Features! 50 or so might not be intended but they're still new!