Speedlinq provider problemen
15 juli 2004 - 10:25   
geplaatst door: Q4
Heeft iemand ervaring (en oplossing) met onderstaand probleem:

Vorige week ging op mijn ADSL-modem (speedtouch 510) het @-lampje uit, met als gevolg dat ik geen verbinding meer had. Na contact te hebben opgenomen met de helpdesk van speedlinq is er bij hun iets vervangen waardoor het @-lampje weer aan ging. Ik heb echter nog steeds geen verbinding. Speedlinq zegt dat dat via de installatie cd moet (kosten €10,- door een fout van Speedlinq). Ik weet echter zeker dat ik bij de installatie geen gebruik heb gemaakt van een cd, maar direct de instellingen heb ingegeven, waarna het account geactiveerd werd. Sppedlinq zegt mij zonder cd niet te kunnen helpen (wat mij onzin lijkt). Heeft iemand ook zoiets meegemaakt en hier een oplossing voor???

Speedlinq provider problemen
18 juli 2004 - 21:14    reactie #1
geplaatst door: Q4
Niemand?
Speedlinq provider problemen
21 juli 2004 - 11:12    reactie #2
geplaatst door: Q4
Echt helemaal niemand?
Speedlinq provider problemen
3 mei 2005 - 12:03    reactie #3
geplaatst door: leavestone
Ik hoop dat je inmiddels al weer internet hebt hoe heb je het opgelost?

Graag zou ik wat meer ervaringen weten over deze profider omdat ze wel erg leuke tarieven hebben.

Hoe is het met de vriendlijkheid naar Mac gebruikers? :cool:
http://www.speedlinq.nl/php/overstappen.php

Speedlinq provider problemen
3 mei 2005 - 14:01    reactie #4
geplaatst door: SmarDazz
Speedlinq was gisteravond te gast bij Tros Radar. Klonk allemaal niet zo positief. Vooral de helpdesk schijnt erg duur en ruimschoots onder de maat te zijn. Goedkoop is duurkoop, zullen we maar zeggen.
Speedlinq provider problemen
3 mei 2005 - 18:50    reactie #5
geplaatst door: Nick007
de helpdesk is indd bagger maar een beetje dreigen met over stappen en/of consumentenbond doet wonderen :)

de verbinding is bij mij echt perfect zonder installatie cd of iets dergelijks. Je zou je modem kunnen resetten en kijken wat er dan gebeurd...suc6

Speedlinq provider problemen
30 december 2006 - 23:10    reactie #6
geplaatst door: vintage
Nog even Speedlinq:
Aangeschaft een comfort abo over het KPN netwerk.
Geleverd een Speedtouch modem met installatie CD (windows only).
Probleem 1: modem was niet kant en klaar, maar moest een FW update ondergaan en de instellingen worden door het installatie programma ingegeven.
Probleem 2: Over de instellingen is niets te vinden op hun website, noch over de modem/router, noch over de instellingen van een mail programma.
Probleem 3: helpdesk is slecht bereikbaar en 10 minuten wachten kost al gauw € 7,-

Wat heb ik al voor elkaar gekregen?
Modem geconfigureerd met VPC. Daarna de instellingen bewaard, via webbrowser (.ini bestand).
Modem/router gecheckt met iBook en webbrowser. Internet werkt, mail via dotmac account ook, niet van xs4all.
Draadloos accespoint (Belkin) aangesloten, draadloos werkt evengoed als rechtstreeks.
eMac mail geconfigureerd, mail ophalen werkt ook, mail verzenden niet.
SMTP en POP3 werken met dezelfde serverinstelling: mail.mijndomeinnaam.speedlinq.nl
Vraag:
Wie heeft kortelings ook een abo bij speedlinq en kan mij vertellen of er speciale instellingen nodig zijn in software of modem/router?
VG
Vinnie

You said no strings could secure you at the station.
Platform ticket, restless diesels, goodbye windows
Speedlinq provider problemen
31 december 2006 - 17:59    reactie #7
geplaatst door: Trainspotting
@vintage: ik heb ook een speedlinq abo, volgens mij zijn er geen speciale instellingen nodig, hoewel je modem instellingen natuurlijk afhankelijk zijn van het netwerk, maar die vind je wel na wat googlen. Werkte je modem voor de FW update wel? Anders kan je dan even in de modeminstellingen kijken en ze eventueel opslaan.

Ik had ook een e-mail probleem, hoewel niet helemaal vergelijkbaar toch opvallend: bij mij kon mail van andere accounts niet worden opgehaald, behalve als ik de dns instellingen veranderde. Maar niet met de dns instellingen die mijn router de mac toewijst (via modem, bridge) krijgt. Bij mij is dat: 62.100.32.133 195.18.103.141. Als ik dat verander naar 195.241.77.53 en 195.241.77.54 werkt het wel (dan is bijv webmail.home.nl wel toegankelijk, onder 62.100.32.133 niet).
Hoewel dit bij jou misschien niks uitmaakt, zou je het kunnen proberen.
Serverinstellingen zijn bij mij ook mail.gebruikersnaam.speedlinq.nl serverpoort: 25

Misschien heb je er niks aan, maar kan het iig proberen..

Speedlinq provider problemen
31 december 2006 - 18:50    reactie #8
geplaatst door: vintage
Bedankt voor je reacie, ben vandaag weer eens aan de slag gegaan.
Heb even bij de modeminstellingen gekeken, maar kan daar niet veel handmatig in configureren.
Mail instellingen nog eens nagelopen, bleek zelfs het ophalen niet meer mogelijk te zijn.
Later bleek de site van Speedlinq eruit te liggen.
Zucht!!!
Thuisgekomen bleek speedlinq weer wel te werken, evenals webmail.
Maar om meteen weeer 50km heen en 50km terug te rijden, om het nog eens te proberen vond ik een beetje veel van het goede.
Zal in de loop van de week, als ik weer eens in de buurt ben, de zaak nog eens nalopen.
Opvallend was dat 12move via een inbelverbinding, ook niet meer deed, terwijl ik daar toch een andere locatie voor had geconfigureerd.
Vind Speedlinq tot nu toe deerniswekkend (eufemisme).

VG
Vinnie

You said no strings could secure you at the station.
Platform ticket, restless diesels, goodbye windows
Speedlinq provider problemen
31 december 2006 - 19:42    reactie #9
geplaatst door: wullie
Bij mijn vrouw op het werk gebruiken ze ook speedlinq en zonder di #&*!!!##$% helpdesk valt het niet goed intestellen.

Elke keer als ik krap bij kas zit en denk aan bezuinigingen op mijn internet verbinding dan lees ik weer dit soort verhalen en dan blijf ik toch maar bij XS4All, ga ik maar wat minder (duur/vaak) alcohol versnaperen!

Goed uiteinde en een geweldig begin!

"Never underestimate the predictability of stupidity!"
Mac Mini M2 Pro, 2023 | iMac Retina 5K, 27", 2017 || retired: iMac-Alu 20"/2,4 | Powerbook G4 12"/1,3 | |iMac-bolletje 17"/1000 | Cube g4/450 | iMac rev B/233  | Quadra 475 68040 | Classic 6800 (RIP)
Speedlinq provider problemen
2 januari 2007 - 12:49    reactie #10
geplaatst door: vintage
@Trainspotting:
Ik had ergens instelling gevonden van het modem.
Daar stonden DNS gegevens bij.
Die heb ik toegepast bij de netwerkvoorkeuren.
Helaas werkt dat (ook) niet.

Poort van de uitgaande mail heb ik ook veranderd. Er stond poort 587, veranderd in 25, geen verbetering.
Pop mail poort is 110.

Kan nu nog steeds geen mail versturen en ophalen.
Je had het over bridging, betekent dat ik dus geen DNS gegevens in moet voeren?
Werkt het bridging gebeuren ook, als er een draadloos accespoint tussen hangt?

Zal de computer nog eens rechtstreeks op het modem/router aansluiten, misschien biedt dat wel soelaas.

VG
Vinnie

You said no strings could secure you at the station.
Platform ticket, restless diesels, goodbye windows
Speedlinq provider problemen
3 januari 2007 - 20:45    reactie #11
geplaatst door: vintage
Wordt vervolgd:
Mac rechtstreeks op het modem/router aangesloten en bingo mail werkt in 1 keer!
Probleem zit 'm dus in het draadloze stukje: Belkin router heb ik in accesspoint mode gezet, eMac heeft een airport extreme kaart, internet werkt prima.
Volgens de gegevens van Speedtouch heeft Speedlinq met een KPN ADSL deze configuratie:
PPPoA (spoofing)
Hoe kan ik mijn draadloze router/accesspoint zo instellen dat er wel gemaild kan worden?
VG
Vinnie

(Bewerkt door vintage om 20:47, 3-01-2007)

You said no strings could secure you at the station.
Platform ticket, restless diesels, goodbye windows
Speedlinq provider problemen
3 januari 2007 - 23:16    reactie #12
geplaatst door: Trainspotting
@vintage: (ik heb er niet echt, of echt niet, veel verstand van maar denk vanuit mijn eigen 'geworstel'  met speedlinq): bij mij was het juist dat ik niet de DNS instellingen die de modem toegewezen kreeg moest invullen, maar de DNS instellingen die ik eerder poste (ook van speedlinq). Is nog steeds raar dat dat iets zou oplossen, maar als ik ze bij mij op automatisch zet gaat het weer mis. Is idd niet relevant voor jou omdat het werkt als je 'm rechtstreekt op de modem aansluit..

Met Bridging bedoelde ik dat de modem het ipadres van de internetprovider rechtstreeks toewijst aan de router of aan de pc (en dus enkel het signaal vertaalt, of iets derelijks), bijvoorbeeld dat je pc of access point geen netwerk ip adres krijgt, maar het 'openbare'  ip adres. Bij jou staat je modem volgens mij niet op bridge, omdat je modem ook als router functioneert en je Belkin router als accesspoint, ofwel: die geeft alleen het signaal draadloos door, het modem 'vertaalt'  het signaal en verdeelt het over de verschillende pcs. Anders heb je 'n router achter router, dat geeft ook wel 'ns problemen, maar dat heeft denk ik niks met jouw probleem te maken.

Wat je misschien ook kan proberen is of je de modem als ' bridge' in kan stellen (ik weet niet of speedtouch modems dat kunnen? Even in de handleiding kijken..) en je accesspoint als router laten functioneren, dan krijgt je router dus het 'openbare' ip adres toegewezen en verdeelt deze het over de computers. Zou gek zijn als dat dan opeens wel zou werken, maar je weet maar nooit.

Zijn er verder bijzondere instellingen in de belkin access point? Iets rondom port forwarding, z.n. 'firewall'  'DMZ' instellingen e.d.? anders misschien de Belkin ff resetten? Het klinkt alsof het access point het tegenhoudt, maar dat is volgens mij raar, want als die als 'access point'  staat ingesteld hoort die zich niet te bemoeien met forwarden oid, maar enkel het signaal draadloos maken..

Sorry, ik ben bang dat mijn kennis tekort schiet...


Speedlinq provider problemen
4 januari 2007 - 04:14    reactie #13
geplaatst door: arri
als je modem ook een (nat)router/dchp server heeft en die belkin zowel een LAN als een WAN poort, dan moet je alle functionaliteit van de belkin uitschakelen (DHCP/NAT/ROUTING/MODEM/ETC..) en de kabel van je modem (dus met dhcp) in de LAN poort van de belkin stoppen. die belking wordt dan gewoon een soort domme swicth..
Speedlinq provider problemen
4 januari 2007 - 11:11    reactie #14
geplaatst door: braeburnrocks
Ik heb al een lange tijd Speedlinq, nooit problemen mee gehad. Maar ik heb nog nooit de helpdesk hoeven te bellen ... én het is goedkoop!
Speedlinq provider problemen
4 januari 2007 - 11:25    reactie #15
geplaatst door: Macsel
Heb ook speedlinq. En na wat geklooi met instellingen in het modem, wat mijn eigen schuld was, omdat ik het ding wilde fine-tunen, maar daar eigenlijk helemaal geen verstand van heb, eigenlijk weinig problemen. Af en toe ligt de verbinding eruit. Soms helpt het resetten van m'n Linksys router en soms (ook) het modem resetten (stroom eraf - ff wachten - stroom er weer op).

Snelheid is erg goed voor het geld dat ik betaal...

Mac mini | 21,5" iMac Fusion Drive | vintage iPad (1st g) | iPhone (4S) | Airport extreme / express | Business: 15" MBP | 24" LED monitor
Speedlinq provider problemen
10 januari 2007 - 23:33    reactie #16
geplaatst door: vintage
Heb eindelijk de mail aan de pruttel gekregen.
Ik heb de Belkin opnieuw als accesspoint geconfigureerd, daarna werkte het!
Dus, uiteindelijk, valt het toch wel mee met speedlinq, mits je maar niet de helpdesk nodig hebt.
Dank voor jullie op- en aanmerkingen.
Nu de laatste hobbel: de financiele afwikkeling.
Speedlinq heeft een leuk aanbod, maar ze laten je eerst betalen, om daarna het geld via formulieren weer terug te vragen.
Benieuwd hoe snel dat gaat.
VG
Vinnie
You said no strings could secure you at the station.
Platform ticket, restless diesels, goodbye windows