Supportvragen Mac > Netwerken en communicatie

Stabiliteit Wi-Fi meten

(1/6) > >>

mug:
Ik zoek een App voor Mac OS die kan meten hoe het met de stabiliteit van mijn verbinding is.
Jaren lang bij een provider gezeten zonder problemen. Nu is deze provider 'opgegeten' door grote multinational. En nu half jaar lang al een kleine hinderlijke bug. Mijn WIFI heeft maximaal signaal. Er is niks veranderd in de hardware apparaten samenstelling die ik in huis heb.

Wat wel veranderd is dat ik met regelmaat (meerdere keren per dag) aan het surfen ben en dan even 5 a 10 seconden de wifi verbroken wordt en o.h.a. weer automatische hersteld. Super vervelend als je aan het zoeken bent en opeens zo'n melding dat je je geen verbinding hebt. 

Met zoeken op www kom ik alleen maar op info hoe mijn WIFI signaal niveau te optimaliseren of hoe snelheid meten. Maar het gaat mij op continuïteit van het signaal. En liefst een oplossing.
Voorlopig wacht ik op de glasvezel die al in mijn straat ligt, maar nog niet in mijn woning. Zodra er glas is ga ik direkt switchen van provider. 

boiing:
Bedoel je met 'verbroken' dat je internet het even niet doet ├│f dat daadwerkelijk je WiFi verbinding zelf wegvalt (geen bereik dus, nu streepjes rechtsboven in de menubalk)?

Als je snelheid normaal gesproken stabiel is valt er weinig te 'meten' in dit geval. Je meet dan hooguit dat de verbinding het niet doet - om wat voor reden dan ook - maar dat weet je zelf ook wel op dat moment. Beter proberen de oorzaak te achterhalen! Daar valt wellicht achter te komen met wat vragen en experimenteren.

nnsa:
https://www.lifewire.com/reasons-why-wifi-connections-drop-818210

boiing:
Als de WiFi verbinding zelf wegvalt is er een hardwareprobleem, niet een provider probleem. Daarom interessant om dat eerst te horen van mug :wink:.

Vertel dan meteen even welke hardware de WiFi verzorgt (merk en type), hoe je netwerk er in grote lijnen uitziet qua apparatuur en wie je provider is. Het kan zo simpel zijn als 1 modem/router van Ziggo, maar wel handig om te weten als we op zoek gaan naar de mogelijke oorzaak.

MacFrankie:
Wie is jouw provider?

Heb je alleen een modem van je provider, of gebruik je ook de meegeleverde wifi router?

Op welk kanaal zit jouw wifi? Heb je nieuwe buren, of hebben je buren een nieuwe router?

Staat er een nieuwe telefoon zendmast bij jou in de buurt, heb je internet via de kabel, en heb je nog oude coax snoeren / stekkers met onvoldoende afscherming tegen instraling in je huis?

...?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie