Wanadoo Family, luister en huiver!
20 augustus 2005 - 17:21   
geplaatst door: wisilini
Na ongeveer twee jaar een ADSL-lite abbonement van Wanadoo te hebben gehad, ben ik 6-7-2005, over gestapt op hun ADSL family product. Ongeveer 10 dagen later werd ik door Wanadoo aangesloten, en de eerste avond werkte het meteen. Alleen de Live-Box liet nog even op zich wachten, maar ik had nog mijn Speedtoch 510 modem met upgrade cd van Wanadoo, zodat ik toch internet had.De vreugde was echter van korte duur, want de volgende morgen was mijn telefoon lijn "dood".

Even naar de KPN gebeld, en daar werd mij medegedeeld, dat men ging kijken wat er aan de hand was. Ongeveer twee uur later, belde mij een KPN monteur uit de telefooncentrale met de mededeling dat de fout toch echt in het Wanadoo gedeelte zat, en dat hij zodoende de ADSL aansluiting had verbroken, zodat ik weer over telefonie kon beschikken.

Op mijn vraag, hoe alles nu verder ging verlopen, vertelde hij mij, dat KPN zo spoedig mogelijk contact op zou nemen met Wanadoo. Uiteraard heb ik nog dezefde dag mijn klacht gemeld bij Wanadoo, waar men mij mededeelde dat er zo spoedig naar gekeken werd! Inderdaad, na het weekend, belde mij een Wanadoo medewerker terug, dat hij via KPN een mededeling had ontvangen over een defecte ADSL verbinding. Vanaf die tijd heb ik echter van Wanadoo niets meer vernomen.

Ik heb notabene 30 mails verstuurd, drie aangetekende brieven verstuurd, echter men zwijgt in alle talen. Na het zoveelste gesprek naar hun betaalnummer(heb inmiddels al 30€ verbeld)deelde een Wanadoo medewerker mij botweg mede, dat wat er ook gebeurde, ik mij toch moest realiseren, dat ik een jaar aan hun vastzat en zodoende wenste hij mij nog een "prettige avond" en verbrak abrupt de verbinding! Nou ja zeg, over klantvriendelijkheid gesproken.

Inmiddels was ook de live-box gearriveerd, en i.p.v. de bestelde gewone versie, kreeg ik de draadloze. Aangezien ik hier vier Mac's met drie Airport stations heb staan, heb ik hun alsnog gebeld, hoe ik dit nu weer moest oplossen, want ik ga hier echt geen 2€ extra voor betalen. Wat ik hierop als antwoord kreeg, sloeg werkelijk alles. Ik moest volgens hem maar eens bewijzen, dat ik deze versie niet besteld had. Ik kan dit namelijk niet bewijzen, aangezien ik dit abbonement telefonisch besteld heb!

Af en toe maar weer eens gebeld, en steeds deelde mij men mede, dat de oorzaak dat ik nog steeds geen internet had, een geval was van KPN pesterij jegens Wanadoo! Hierop deelde ik deze meneer toch mede, dat ik niet met KPN, maar met Wanadoo een contract had! Op mijn vraag, of Wanadoo mijn abbonement weer wilde om te zetten naar een ADSL-lite abbonement(omdat dit altijd uitstekend werkte) wenste hij echter niet in te gaan. Dan maar weer eens met KPN gebeld, en daar deelde mij men mede, dat Wanadoo bij hun geen nieuwe aanvraag had ingediend, en zodoende de leiding " gesloopt" was. Dit zou volgens hun betekenen dat, of ik bij Wanadoo bleef of ik met een nieuwe provider in zee ging, het toch steeds weer 20 werkdagen ging duren voordat ik aangesloten was!

Hier wordt je toch echt helemaal gestoord van. Als klap op de vuurpijl begon Wanadoo mij ook abbonement af te schrijven, wat ik echter meteen terug geboekt heb.Al met al heb ik nu na 5 weken nog geen internet en zodoende zit ik dit verhaal te tikken op de Mac van mijn dochter. Als laatste redmiddel, ga ik nu nog een aangetekende brief verzenden en dan gebruik maken van het recht, dat,als een provider een product niet binnen 30 dagen kan leveren, het contract geannuleerd wordt. indien alles gerealiseerd is, stap ik over naar een fatsoenlijke provider zoals xs4all.

Ik heb zoiets nog nooit in mijn leven meegemaakt, en zou dan ook willen eindigen met MacFreakers, bezint eer gij begint!

Apple-the power to open doors, not just
windows.
Wanadoo Family, luister en huiver!
20 augustus 2005 - 17:32    reactie #1
geplaatst door: kaj
Wat een rot ervaring :thumbs-down:
Ik zit zelf met een duurbetaalde abo. bij xs4all, kunnen andere mij uitlachen, maar gelukkig bij mij geen horror.
Ik heb meer van zulke "negeer maar raak" verhalen gehoord, bij andere porivders, en dat gaat bij mij echt mijn pet te boven :crazy:
Ik hoop dat je snel en comfortabel je kan  aansluiten bij de club van xs4all.
Sterkte.
Wanadoo Family, luister en huiver!
20 augustus 2005 - 17:37    reactie #2
geplaatst door: osxy
Ja xs4all is duur.

Maar relatief gezien zijn ze spotgoedkoop, want op een doorgebrande speedtouch 510 afgelopen week in de afgelopen paar jaar geen problemen gehad.

Workstation: iMac 20" Core 2 Duo 2.16 GHZ, 2 GB ram, 250 GB HD, 256 MB VRAM
Portable workstation: iBook G4 1.33 GHZ, 1 GB ram, 40GB HD, AP+BT
Server: Mac Mini 1.42GHZ, 1GB ram, 3x 80GB HD
Wanadoo Family, luister en huiver!
20 augustus 2005 - 19:43    reactie #3
geplaatst door: Golfgast
Hier ook XS4all. Nou al een paar jaar on-line via XS4all, en signaal alleen off-line geweest omdat ze de snelheid op gingen krikken. Dat is 2x gebeurd

Gekocht als: ADSL Lite 256/128kbit/s
1e Upgrade: ADSL Lite 1120/380kbit/s (dacht ik)
Nu:             ADSL Lite 1600/512kbits/s

Dus hier geen problemen, en de offline tijd bedroeg steeds maar 15min tot een half uur

Wanadoo Family, luister en huiver!
20 augustus 2005 - 19:45    reactie #4
geplaatst door: Golfgast

Citaat
osxy om 17:37, 20-08-2005
Ja xs4all is duur.

Klopt, maar is de service en kwaliteit van de verbinding wel waard!

Wanadoo Family, luister en huiver!
20 augustus 2005 - 20:07    reactie #5
geplaatst door: JPZ
Tja,dat is vaak de pest met "kleine" providers en goedkope produkten,werkt het,dan werkt het perfect,maar heb je een probleem ben je vaak aan de goden overgeleverd.

Ik heb zelf voor 25 euro in de maand een 5200/1024 abonnement bij Speedlinq,en dat werkt perfect,maar ik hou mijn hart vast mocht het ooit fout gaan....ook horrorverhalen.

Maar het scheelde mij 250 euro per jaar voor een ook nog sneller abo,en dat vond (en vind) ik de gok wel waard.

300+ New Features! 50 or so might not be intended but they're still new!
Wanadoo Family, luister en huiver!
20 augustus 2005 - 20:20    reactie #6
geplaatst door: Eddie
Heb zelf in het verleden ook mogen kennis maken, met de wanpraktijken van Wanadoo. Ik ben toen overgestapt naar xs4all, en dat is nog steeds naar tevredenheid.

Als ik jouw was, zou ik het contract ontbinden en overstappen naar een andere provider.

Bezoek eens de website ehfoto.nl
Wanadoo Family, luister en huiver!
20 augustus 2005 - 20:50    reactie #7
geplaatst door: Rutger
Misschien handig om de lap tekst in wat verschillende alinea's te zetten, het is nu niet echt leesbaar.
MacBook Pro (16-inch, 2021) | iPhone 16 Pro Max | Apple Watch Ultra | iPad Pro 12.9-inch (5th generation) (Wi-Fi + Cellular) | Apple TV 4K (3rd generation)
Wanadoo Family, luister en huiver!
20 augustus 2005 - 21:00    reactie #8
geplaatst door: Robert
Misschien had je er beter aan gedaan om eerst dit forum eens goed door te spitten.

Wanadoo is prima zolang er geen problemen zijn, maar alles gaat mis als die er wèl zijn  :confused:

Als je nog een prettige provider wilt die hetzelfde soort product als Wanadoo levert (dus ADSL en telefonie samen voor weinig) dan kan ik je Tiscali aanraden. Zit daar inmiddels een aantal maanden tot volle tevredenheid bij.

Bij de aanvang ook een paar probleempjes gehad maar in tegenstelling tot Wanadoo werden die bij Tiscali allemaal prima (en met aangeboden excuses!) opgelost.
Ben één erg onbehouwen door een helpdeskmedewerker te woord gestaan, maar dat was duidelijk de uitzondering die de regel bevestigde.

Last but not least hebben ze ook nog een prima Mac helpdesk. (en inderdaad stukken goedkoper dan het gehypte xs4all...)

Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Wanadoo Family, luister en huiver!
20 augustus 2005 - 21:09    reactie #9
geplaatst door: macerwin
Als je een probleemloze, goede (mac)ondersteunde adsl-verbinding wilt is XS4all de meest logische keuze. Niet voor niets worden ze keer op keer tot beste provider uitgeroepen, ik heb nog niet 1 keer een probleem gehad, van welke aard dan ook. Dit in tegenstelling tot de nachtmerrie genaamd @home en in mindere mate wanadoo.
Wanadoo Family, luister en huiver!
20 augustus 2005 - 21:19    reactie #10
geplaatst door: FvM
Wat een bagger verhaal zeg.  :yucky: Sterkte. Planet 4ever!!!
Wanadoo Family, luister en huiver!
20 augustus 2005 - 21:52    reactie #11
geplaatst door: Verheij
Ik ben nu inmiddels 7 jaar of zo online. Van het begin af aan via Planet Internet en in al die jaren nooit een probleem gehad. Sinds ik ADSL heb is de snelheid alleen maar omhoog gegaan.
Nauwelijks storingen aan de verbinding (3 keer in al die jaren).
Aanrader dus.

Alice.

MacBook - iMac G4 - PowerMac Cube - Apple //e - Palm Treo
Wanadoo Family, luister en huiver!
21 augustus 2005 - 00:33    reactie #12
geplaatst door: Powerbooky

Citaat
FvM om 21:19, 20-08-2005
Planet 4ever!!!

Planet mag ook wel eens verbeteren, hoor. Alleen bij XS4ALL zit je echt goed, en wordt je tenminste goed geholpen. De rest van de providers heeft wel eens gehoord van OS-X en Mac, maar scheld je bijna uit als ze horen dat je Mac gebruikt.

Verder blinkt XS4ALL ook uit in hun diensten: email met rete goeie virus-/spamfilters. En je kan tenminste echt grote email versturen - erg handig voor grote foto's. Er zijn nog wel meer dingen, maar zeker niet onbelangrijk...

... GEEN opgedrongen reclame boodschappen!!!

Bij praktisch alle andere providers is alles doorspekt met commercials (zoals Planet). In het ergste geval zelfs op je eigen homepage.

Smart people usually do their things on a Mac!  | Mac mini 2009 | Mac Pro 2008 | MacBook Pro 2011 | 16 TB Drobo
Wanadoo Family, luister en huiver!
21 augustus 2005 - 01:09    reactie #13
geplaatst door: Leon
Sinds Wanadoo en Euronet samen gegaan zijn enkele jaren geleden is het drama met die gasten. Ik heb zelf zowel privé als zakelijk bij Euronet gezeten, wat later Wanadoo werd. De ellende begon vrijwel direct. Daarvoor zat ik bij XS4all, de provider die als eerste fatsoenlijk Mac's ondersteunde en later ben ik na het Wanadoo/Euronet drama weer terug gegaan naar ze. XS4all mag dan zogenaamd "duur" zijn, maar alle waar naar z'n geld hoor. De helpdesk daar weet wat helpen is, ze bellen altijd netjes terug bij problemen én ze zijn enorm betrouwbaar. In de jaren dat ik bij XS4all zit heb ik echt 0 noemenswaardige problemen gehad, en als er al eens iets was, dan lag het aan de infrastructuur die door KPN geleverd wordt...

Wanadoo sucks big time!!!

Wanadoo Family, luister en huiver!
21 augustus 2005 - 07:19    reactie #14
geplaatst door: JJK
Ik moet zeggen dat Tiscali ook erg Mac vriendelijk is. Wanneer je de klantenservice belt, kan je in het keuzemenu kiezen voor PC of Mac ondersteuning. Tot nu toe altijd snel iemand aan de lijn en altijd vriendelijk. En voor 29,95 p/m 4096/640 incl. telefonie (gratis bellen naar alle vaste nummers in NL).
Wanadoo Family, luister en huiver!
21 augustus 2005 - 08:56    reactie #15
geplaatst door: aaiBoek
En xs4all (gehypt? dan net als de mac) heeft een fijne provider-overstap actie. Geen dag zonder internet.

Johan

Macfreako ergo sum
Wanadoo Family, luister en huiver!
21 augustus 2005 - 09:22    reactie #16
geplaatst door: Robert
@ aaiBoek: Ja, xs4all wordt hier jammer genoeg wel èrg opgehemeld.

Voorbeeld: Powerbooky (vlak boven jouw reactie) schrijft: 'Alleen bij XS4ALL zit je echt goed', als dat geen hypen is dan weet ik het niet meer.

Ik heb sinds 1994 iedere één a twee jaar een andere provider gehad (ik kies altijd de goedkoopste) waaronder xs4all. En juist bij xs4all ben ik weggegaan wegens rotservice...
Vriendin heeft recent ruim een maand zonder ADSL gezeten bij xs4all met een verhaal wat erg op het Wanadoo/horrorverhaal van dit draadje lijkt (xs4all en KPN speelde de bal heen en weer, bleek uiteindelijk de fout van xs4all te zijn).
Enig verschil is dat xs4all (gelukkig) wel bleef communiceren en dat het 'maar' een maand duurde...

Wil nu niet speciaal xs4all zwart maken, maar geen enkele provider is heilig. Alleen sommige zijn erger dan andere.

En nu ik toch bezig ben: een vriend van me had een probleem bij Planet (door een fout in de lijn kreeg hij geen attachments groter dan 100k meer binnen) hij mocht het probleem zelf oplossen en toen hij maar overstapte naar een ander (probleem was niet bij Planet op te lossen en bij PINS direct opgelost) liet Planet hem rustig het verder jaar doorbetalen.
Wanprestatie lag duidelijk bij Planet maar ze gaan er kennelijk van uit dat het bedrag de moeite van procederen niet waard is.

JJK en ik kunnen aanhalen dat je bij Tiscali minstens even goed als bij xs4all zit en voor veel minder geld, maar soms lijkt er wel op dat MacFreaks elkaar allemaal nabrouwen, zodat je je iedere keer weer door een lijst van adhesiebetuigingen aan xs4all moet worstelen.

Moraal van mijn verhaal, je weet pas wat je aan een provider hebt als je er (stevige) problemen bij hebt ondervonden.
Dus verhalen van mensen die er jaren zitten en nooit problemen hebben ondervonden zijn dus eigenlijk niet relevant, ze zeggen n.l. niets over wat je ondervindt als het misgaat.

Daarom hier nog een keer een plug voor Tiscali, want die losten mijn problemen netjes op, veel goedkoper dan xs4all en een goede Mac helpdesk.

Die laatste plug is natuurlijk alleen maar voor de (broodnodige) balans  ;)

(Bewerkt door Fool om 10:45, 21-08-2005)

Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Wanadoo Family, luister en huiver!
21 augustus 2005 - 11:48    reactie #17
geplaatst door: Peter Villevoye
Ik ben al sinds 1995 abonnee bij Euronet.
Volgens mij ben ik wel de laatste of zo, en doen ze de deur dicht
en het licht uit als ik eindelijk zou zeggen dat ik bij hen wegga. ;-)

Denk bij de keuze van provider niet alleen aan 't ADSL-kastje
maar aan "Access" met een hoofdletter A.
Ik wil niet alleen dat snelle supergoedkope kastje-met-LEDjes,
ik moet ook nog af en toe kunnen inbellen vanaf een modempje,
en niet alleen naar een goedkoop 06-budgetnummer want als ze
bij een groot bedrijf de 06-lijnen blokkeren moet ik ook naar een
gewoon nummer kunnen inbellen. En niet alleen via draadmodem,
ook af en toe met mijn eigen GSM, en het liefste ook met GPRS,
al is dat laatste eerder een specificatie van je 06-provider.
Mijn enige verbindingswijze die lijkt uitgestorven is ISDN.

Al is Euronet ingelijfd bij Wanadoo, ik heb nog steeds het idee
dat Euronetters goede producten/diensten voor hun geld krijgen.
En al loopt Euronet altijd een beetje achter op de softe diensten,
de absoluut minimale downtime en goede bereikbaarheid is mij
die paar tientjes extra waard. Als ik één opdrachtje zou missen
doordat ik mail niet op tijd kan lezen/versturen, is het voordeel
van een andere/goedkopere provider in mijn situatie al weg.
(Vooral email versturen vanuit remote log-in is goud waard...)

Ik betaal per maand 37 Euro voor Euronet en ca. 30 Euro KPN
(Euronet is gecombineerd aan ISDN/ADSL-diensten van KPN).

Ie er iemand met vergelijkbare wensen/eisen/ervaringen ?

Studea — Advies - Training - Begeleiding in DTP, web- en app-design.  En... een PixelFreak !
Wanadoo Family, luister en huiver!
21 augustus 2005 - 13:26    reactie #18
geplaatst door: Kapotlood
Ik heb nu dik 2 jaar een abbo bij Wanadoo, en heb echt nog nooit problemen met ze gehad  :confused:
Ze hebben me na een klein probleempje (onkunde van mijn kant) zelfs geholpen met m'n
modeminstellingen! Ben netjes terug gegbeld door ze, en in samenwerking met KPN notabene geholpen
omdat ik op 'n Mac zat :)

Ik hoor ook wel eens mindere verhalen over Tiscali (ontvangst - stabiele snelheid en verbinding).
Volgens mij heeft elke provider een paar van die vervelende pechgevallen. Maar ik heb bij bijna
geen enkele provider goede verhalen gehoord over internetbellen... waarschijnlijk omdat dat
nog een beetje in de kinderschoenen staat.

Mvg,
Joram

Wanadoo Family, luister en huiver!
21 augustus 2005 - 13:34    reactie #19
geplaatst door: macskate
Zoals Joram al zegt. Ik denk dat je over elke provider wel positieve en negatieve
gevallen kunt quoten.
Ik zit nu zelf bij Wanadoo en heb tot nu toe ook nog met ADSL geen problemen.

groet

G5 Dual 2 GHz | 4,5 GB Ram | 20" Alu Cinema Display | 10.5.6 | iPod touch 2G
Wanadoo Family, luister en huiver!
21 augustus 2005 - 15:35    reactie #20
geplaatst door: hitchhiker
Ik zit privé al weer jaren bij Wanadoo, eerst m.b.v. inbellen, later meteen ADSL genomen toen dat beschikbaar kwam. Voor m'n werk een tijd lang veel met Euronet gedaan. Voor beide geldt dat er technisch eigenlijk geen problemen zijn. Organisatorisch/administratief is dat, zeker in het verleden, wel eens anders geweest. Ik heb gelukkig geen recente voorvallen. Eén voorbeeld uit het verleden is dat ik na een jaar ADSL een mailtje kreeg of ik mijn rekeningnummer nog een keer wilde doorgeven, ze waren het kwijt en hadden nog niets afgeschreven. Ik geef ze opnieuw een machtiging maar wel met de uitdrukkelijke mededeling dat dit niet voor het op dat moment dus  openstaande bedrag gold en dat ik daar wél een betalingsregeling voor wilde. Daar had men op gerekend: mijn reactie werd selectief genegeerd. Na meer dan een jaar van brieven, mailtjes, telefoongesprekken met incassobureau's, etc. is het toch allemaal goed gekomen en heb ik geen seconde zonder Internet gezeten. Het was wel heel erg veel ingewikkelder dan had gehoeven. :crazy:
Wanadoo Family, luister en huiver!
21 augustus 2005 - 22:12    reactie #21
geplaatst door: wisilini
Hartelijk dank mensen, voor al jullie medeleven. Ik waardeer dit heel bijzonder.
De laatste ontwikkelingen op dit gebied zijn, dat ik vandaag nogmaals telefonisch contact met Wanadoo heb gehad, en hun vriendelijk gevraagd heb, of ik mijn abbonement kon opzeggen.
Na ongeveer 10 minuten(een medewerker moest weer even mijn hele dossier nalezen)deelde hij mij mede dat ik toch eerst moest wachten of hun technische dienst het probleem kon oplossen, zoniet dan werd mijn contract ontbonden, niet eerder dus! Toen ik deze meneer vertelde, wat in de contract voorwaarden stond, deelde hij mij echter mede, dat hij persoonlijk daar niet verantwoordelijk voor was. Wordt je hier nou niet echt ziek van?
Wordt vervolgd.
Apple-the power to open doors, not just
windows.
Wanadoo Family, luister en huiver!
22 augustus 2005 - 00:06    reactie #22
geplaatst door: iVin
balen!

zit zelf al jaren bij Wanadoo. Hun administratie, klantenservice en helpdesk zijn een ramp.

maar de boel draait al jaren, zeer stabiel en razendsnel (kabel). eigenlijk nooit problemen zolang je maar niets wilt wijzigen o.i.d. :wink:


wel prettig: om de zoveel maanden wordt mijn snelheid weer verhoogt terwijl ik niets extra's betaal.
(begon met 512 verbinding, zit nu op 4Mb....)

In a world without walls or fences,
Who needs Windows or Gates...?
Wanadoo Family, luister en huiver!
22 augustus 2005 - 09:39    reactie #23
geplaatst door: zen
Zoals gezegd komen dit soort verhalen bijna bij elke provider wel eens voor, vergelijkbar horrorverhaal met planet gehad, tijdje Chello gehad (beslist geen aanrader) en zit nu al weer een tijd tot volle tevredenheid bij wanadoo.

Maar er moet gezegd worden dat er bij wanadoo inderdaad nog (even afkloppen) geen echte problemen zijn geweest, dus ik weet ook niet hoe hun service werkt.

"Fatalists experience interventionists as crazy. Interventionists experience fatalists as deluded. Both are right ." Halcolm
Wanadoo Family, luister en huiver!
22 augustus 2005 - 10:36    reactie #24
geplaatst door: Martinuz
Even voor de variatie: Direct ADSL van KPN! Prima als je geen homepage of mailadres nodig hebt. Hij lag eruit dit weekend, maar dat is stiekem toch niet hun schuld... Heb wel horror-ervaringen met Zonnet/Versatel gehad, ook met Wanadoo (kabel).
Er had hier een heel intelligente tekst kunnen staan