Deze ken je al natuurlijk:
http://prov.upc.nl/Chello registreert het mac-adres van je iMac G5, zodoende kun je alleen met je iMac internetten en niet met je Airport Express. Oplossing: registratie wissen en het mac-adres van je Airport Express aan Chello opgeven.
Doe eerst je modem uit.
Je moet de helpdesk vragen of ze je geregistreerde mac-adres (van je huidige iMac G5) willen resetten. Wil men dat niet, zeg dan dat je een nieuwe computer hebt (met uiteraard een ander mac-adres). Zeg vooral niks over routers, airport, Apple... dat ondersteunt men toch niet! Apple's Airport kan ook geen mac-adres klonen, dus die vlieger gaat niet op!
Is je mac-adres gerest?
Zet je modem weer aan, wacht tot je modem op het netwerk van Chello is aangemeld (!) (duurt een paar minuten). Sluit pas dáárna je Airport Express aan op je modem. Wacht tot je AE is opgestart.
In je Airport Express geef je aan dat je je IP-adres, subnetmask, etc... allemaal automatisch (via DHCP) van je provider toegewezen krijgt. Opslaan en je AE opnieuw opstarten.
Opnieuw opgestart? Ga dan weer naar: http://prov.upc.nl/ En volg daar de aanwijzingen.
Dus: Motorola modem > Airport Express > je iMac G5
Succes! Ik heb ook Chello en ook een Motorola modem, ik kan uitstekend internetten met een Airport Extreme!
(Bewerkt door ivoss om 20:18, 12-06-2005)