Dit is een ss van Netspot
De rode lijn ben ik.
(Bewerkt door malpiet om 13:46, 3-03-2015)
(Bewerkt door malpiet om 13:47, 3-03-2015)
(Bewerkt door malpiet om 13:51, 3-03-2015)
(Bewerkt door malpiet om 13:52, 3-03-2015)
MACBOOK 10.9.5
ss modem WiFi
Cisco EPC3925 EuroDocsis 3.0 2-PORT Voice Gateway
(Bewerkt door malpiet om 16:49, 3-03-2015)
HEXDIY om 16:57, 3-03-2015Yep, weeral een slachtoffer. https://discussions.apple.com/thread/6601963?start=2805&tstart=0Innige deelneming.
Dus er is geen oplossing?
DomP om 17:35, 3-03-2015wegbrengen heeft geen nut... Kun je geen backup terugzetten naar 10.9?
Helaas niet omdat ik niet weet hoe ik dat zou moeten doen i know klinkt dom maar ik ben geen expert. Misschien dat ik op dit forum om guidance ga vragen in de vorm van : wie wil mijn I mac opnieuw installeren met Maverick voor een redelijke prijs.
edit :
Hoe kom ik aan een versie 10.9?Misschien maar een poging wagen.
(Bewerkt door malpiet om 21:18, 3-03-2015)
(Bewerkt door Bryan om 11:19, 4-03-2015)
meten is weten.gebruikt een programma als bijv. iStumbler.dan kun je zien welke kanalen vrij en welke gebruikt zijn.
http://www.macfreak.nl/forums/topic/4/1741/kan-iemand-mij-dit-is-uitleggen-aub-wacko/
Bryan om 11:17, 4-03-2015Ik heb hetzelfde probleem gehad en bij mij hielp het om een ander kanaal te gebruiken. Het schijnt dat de frequentie die UPC gebruikt te vol zit en dat deze daardoor storing gevoeliger is. Aangezien je probleem na de frequentiewissel zich voordoet, kan je het wellicht proberen. Je kan ook de kabel naar je modem of router vervangen, dit heeft bij de buren geholpen. Dit probleem hoeft niet perse aan Apple te liggen. Even voor de duidelijkheid; bij mij maakte mijn Macbook air geen contact, maar mijn iPhone en mijn oude Macbook Pro wel.(Bewerkt door Bryan om 11:19, 4-03-2015)
Bedankt voor je reactie maar ik maak gebruik van Netspot zie screenshot en daar zie je al dat ik gebruik maak van een kanaal welke amper wordt gebruikt. Tevens is het verhaal van bekabeling niet van mij op toepassing omdat ik andere apparatuur hebt welke feilloos werkt dus waarom zou ik een kabel vervangen? Tevens is dat de kabel welke Ziggo zelf heeft gebruikt. Na heel veel veranderingen bij de instellingen van mijn modem heb ik een redelijk signaal weten te verkrijgen maar het is nog steeds niet zo stabiel als voorheen. Ik heb mij goed ingelezen in deze materie en het is een probleem welke bij Apple is bekend maar of daar iets aan wordt gedaan wie het weet mag het zeggen.Nogmaals bedankt voor je input.
Uiteindelijk heb ik de Radio Settings van de door Ziggo geconfigureerde Cisco router gewijzigd naar b/g in plaats van b/g/n. Dit is natuurlijk veel trager en ik haal nog maar 20Mb/s i.p.v. 50 Mb/s, maar ik heb in ieder geval nu weer een stabiele verbinding.
Maar Apple moet dat WiFi gelazer in Yosemite gewoon een keer oplossen, ik verlang zo langzamerhand echt weer terug naar good ol' 10.4.