de modem van ziggo gooit nu telkens het internet eruit, na een DHCP vernieuwde lease heb ik even 2 minuten internet en daarna is het weer terug bij af,
iemand een idee hoe dit kan, dit was bij mijn oude router nooit...
Wat je overigens altijd moet doen als je een nieuwe router op je Ziggo modem aansluit, is een volledige herstart:1. Ziggo modem en TC (router) uit2. even wachten3. zet Ziggo modem aan4. wacht totdat de 1e 4 lampjes branden5. zet je C aan
Als je TC een groen ledje heeft, moet alles het doen.
Kijk eens goed naar de Bridge functie en daarna eens naar de DNS servers.
Gooit de Ubee het hele internet er uit of heb je nog wel contact maar kun je geen website meer bereiken?
Sypie om 22:23, 30-12-2012De tijden van modems aan en uitzetten is geweest, ook bij Ziggo.
Als je dat gedaan hebt, kun je inderdaad overwegen de bridge mode aan te zetten.
Maar de alles in 1 modems van Ziggo hebben belabberde routers. Dus bel Ziggo op, en vraag of ze je modem in de modem-only stand zetten. Dan heb je in de toekomst ook geen problemen met Airplay.
MacFrankie om 22:32, 30-12-2012Dus bel Ziggo op, en vraag of ze je modem in de modem-only stand zetten.
Kan dat wel? Kom je dan niet in de problemen met VOIP of je TV?
MacFrankie om 22:32, 30-12-2012Dan heb je in de toekomst ook geen problemen met Airplay
Kun je die anders wel verwachten?
MacFrankie om 22:32, 30-12-2012Maar de alles in 1 modems van Ziggo hebben belabberde routers.
Kun je dit wat toelichten?
martin93 om 22:38, 30-12-2012CitaatMacFrankie om 22:32, 30-12-2012Dus bel Ziggo op, en vraag of ze je modem in de modem-only stand zetten.Kan dat wel? Kom je dan niet in de problemen met VOIP of je TV?CitaatMacFrankie om 22:32, 30-12-2012Dan heb je in de toekomst ook geen problemen met AirplayKun je die anders wel verwachten?CitaatMacFrankie om 22:32, 30-12-2012Maar de alles in 1 modems van Ziggo hebben belabberde routers.Kun je dit wat toelichten?
Ja, Martin, anders zou MacFrankie daar niet voor waarschuwen. En hou nou eens op met topics vervuilen met nutteloze vragen en discussies.
Maar ter zake:
De manier die MacFrankie aangeeft heb ik ook meerdere keren toegepast, werkt meestal wel.
TC in bridge modus edit: Heb ik dus niet, wifi op de ziggo router uit en dhcp adressen door TC uit laten delen werkt ook.Zo heb ik het nu met mijn KPN glasvezel modem ingezet. Ik heb toendertijd alleen de kabel van het ziggo modem om hoeven zetten naar het kpn ding, alles werkte weer in 1 keer.
(Bewerkt door FanBoy om 22:51, 30-12-2012)
druk bezig, heb weer even internet dus snel reactie, eerlijk gezegd ben ik een redelijke leek, dus veel weet ik er niet van vergeleken veel van jullie, daarom zit ik gelukkig op het forum...
reset vd modem gedaan, probleem blijft, brugstand ook, maar dan maakt hij uberhaupt geen verbinding...
ga zeker ziggo morgen bellen, maar als er nu nog ideeen zijn om het op te lossen hoor ik die uiteraard graag...
alvast bedankt!
Hier de antwoorden op jouw vragen.
1. Ja, dat kan, dat heb ik ook laten doen. Ik heb een Airport Extreme aangesloten op mijn Ziggo Cisco modem / wifi router. Op mijn verzoek heeft Ziggo het wifi deel en het router deel uitgezet. Je kunt dat niet zelf doen. Ik heb alles-in-1 van Ziggo, en telefonie werkt nog (met de RJ11 plugjes op het modem) en tv werkt ook nog (gaat helemaal buiten het modem om, DVB-C gaat natuurlijk via coax, maar zelfs interactieve tv (via IP) gaat buiten het modem om, de Cisco settopbox heeft een eigen modem).
2. Ja, Airplay en andere zaken die via het Apple Bonjour protocol lopen gaan minder soepel of niet met el cheapo routers; de goedkope chipsets hebben niet de volledige IEEE 802.11n standaard (bv WDS) en alle routingprotocollen geïmplementeerd.
3. Ziggo is ISP. Ze regelen toegang tot internet. Vroeger gewoon met een modem, daar prikte je gewoon je PC in, maar tegenwoordig heeft iedereen zijn eigen (wifi) netwerk.
Snel internet is, met het modem, core business van Ziggo. Die wifi router niet, dat bieden ze gratis aan aan hun klanten. Dat mag niks kosten, dat is een chippie van een euro met een antenne, niet veel meer dan dat.
De router uit het Ubee modem is werkelijk waardeloos, daar kun je niet fatsoenlijk mee werken. Het Cisco modem heeft een veel betere router, dat mag ook wel, ze hebben een naam hoog te houden (Cisco / LinkSys), maar het mocht waarschijnlijk niks kosten, dus hebben ze niet heel erg hun best gedaan. Die router haalt het niet bij een lossen LinkSys E4200 of een Airport Extreme router.
Dus, als je geen router hebt, en je hebt een Ubee modem: koop onmiddellijk een router, je hebt hem nodig.
Als je een Cisco modem hebt, en je hebt geen router, dan kun je kijken hoe ver je komt met dat apparaat, wellicht overleef je het als je geen Airplay doet.
Maar als je een Cisco modem hebt, en je hebt daarnaast ook nog een goede wifi router, zoals een Time Capsule, een Airport Extreme, of een LinkSys E4x00, doe jezelf dan een plezier en laat het Cisco modem alleen als modem werken, en laat het routeren over aan het apparaat dat dat het beste kan!
Inderdaad routerfunctie door Ziggo laten uitzetten, dan is het aansluiten van je TC een eitje (alles gewoon standaard laten staan) en dient alles direct te werken.
Zelf ook veel problemen gehad met o.a. airplay, bleek de nagelnieuwe airport extreme defect. Dus sluit niets uit en probeer alles stap voor stap uit te sluiten.
vanuit de modem naar mac doet t ook gewoon
conclusie ziggo, het zit in de TC en adviseert deze om te ruilen...
Het is dus opgelost, maar waarom hij het nu in 1 keer doet blijf ik raar vinden...
Maar dat geeft niks meer, hij doet het. Probleem opgelost!
Toen dat allemaal niet hielp kreeg ik te horen dat ik m'n router ook moest herstarten (NetGear router, zo stabiel als wat) en als ik dat niet had gedaan dat ik dan mogelijk zelf voor kosten zou moeten opdraaien als er een monteur langs zou komen.
Bovenstaande, gevoegd bij wat MacFrankie hierboven schrijft, ontkracht volgens mij deze stelling van Sypie...