geplaatst door: Robert
https://www.macfreak.nl/modules/news/images/MacBookPro2021-icoon.jpg
Sommige SD-kaarten werken niet lekker in de nieuwe MacBook Pro’s
Eén van de selling points van de nieuwe 14-inch MacBook Pro en 16-inch MacBook Pro is de comeback van een heleboel aansluitingen die we eerder ook op MacBook Pro’s aantroffen, waaronder een SD-kaartlezer. Alleen blijkt de laatste niet bij alle kaarten even goed te werken.

Dit wordt nu alleen nog gesignaleerd op het forum van MacRumors, waar meerdere gebruikers laten weten dat wanneer een kaart niet werkt in een nieuwe MacBook Pro dat niets helpt, ook niet het op een andere manier formatteren. En het gaat om kaarten die alleen maar problemen geven in de MacBook Pro, met een externe kaartlezer in diezelfde MacBook Pro is er geen probleem.

https://images.macrumors.com/t/oQj-NiWg6gDWwDF6bAMljzPqSPs=/1600x0/article-new/2021/12/2021-MBP-SD-Card-Error-Feature.jpg
Sommige SD-kaarten werken niet lekker in de nieuwe MacBook Pro’s


Hieronder de ervaringen van de leden 2Stepfan en wilberforce van MacRumors:

Citaat
It's very frustrating. I was hoping that import from SD card including preview of images would be quick on my new 14" MBP. I have a fairly new 64GB SD card which had been working fine. But Photos on the MBP using the internal SD card slot takes minutes to show photos and sometimes crashes half way through. Sometimes the Finder crashes too.
Citaat
I tried many cards, and could find no pattern of brand, size, type, format, age. Seems to be completely random. The only thing that is consistent is that if a card works, it always works, and if a card does not work properly it never works properly. Reformatting, even to all other possible formats, makes no difference. Sandisk, Sony, Samsung, 16GB, 32GB, 64GB, 128GB, 256GB, UHS-I, UHS-II, micro-SD, FAT32, exFAT, makes no difference. 100% of my cards work perfectly via a dongle.
En paar mensen hebben contact met Apple opgenomen en kregen te horen dat dit probleem inmiddels bij Apple bekend is en dat er gewerkt wordt aan een oplossing in een toekomstige software update.

In de tussentijd lijkt een andere kaart, of een externe kaartlezer, gebruiken de enige oplossing als je hier last van hebt.



 #MacBookPro #Bug
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
geplaatst door: rcoranje
Ik zou MacRumors niet al te serieus nemen. De site wordt in toenemende mate verziekt door zeikerds. Zoals op Reddit ook vaak het geval is. 
geplaatst door: Welldone
Ik weet wel dat de import erg traag gaat in FCP. Of dat in dit geval ligt aan de interne lezer, aan FCP of aan Monterey weet ik niet, maar heb het wel doorgegeven aan Apple. We gaan zien of dit spoedig wordt opgelost.
geplaatst door: boiing
Ik zou MacRumors niet al te serieus nemen. De site wordt in toenemende mate verziekt door zeikerds.
Zeikerds heb je overal, maar ik begrijp niet waarom jouw opmerking hier relevant is? De meldingen hebben niets met ‘zeiken’ te maken maar met een probleem waarvan Apple heeft toegegeven dat het bestaat en gefixt gaat worden. Feitelijke meldingen daarover en ervaringen en experimenten van gebruikers zijn juist behulpzaam in dit soort gevallen.
geplaatst door: Sypie
Als je een product van €2000+ koopt en een onderdeel, wat voor sommige mensen een dealbreaker zou zijn, van een paar eurootjes werkt dan niet mag je best een plekje hebben om te zeiken.

Het zou toch wat zijn dat de M1 Pro en M1 Max series ook zo hun bekende problemen hebben, net zoals de 2011, 2012, 2014, 2016 MacBook Pro's?
geplaatst door: GeorgeM
Als het al bij Apple bekend is en het via een software update te verhelpen is, dan lijkt me dit geen erg groot probleem.

Maar wel goed om het te melden, scheelt iemand die er last van heeft mogelijk erg veel tijd.