10.9.4 lost ook rendering problemen op
3 juli 2014 - 09:30   
geplaatst door: de Redactie
http://www.macfreak.nl/modules/news/images/Mavericks-icoon.jpg
10.9.4 lost ook rendering problemen op
We zeggen het al jaren, het zou prettig zijn als Apple iets meer moeite zou besteden aan het ons beter vertellen wat er nu allemaal precies verbeterd is in een update. Een paar dagen geleden was het ook weer raak, Apple kwam met de 10.9.4 update voor OS X 10.9/Mavericks en het lijstje van verbeteringen was wel heel erg kort voor een systeemupdate. Dat lijstje is te vinden in dit nieuwsbericht van MacFreak.

Maar kennelijk is er meer opgelost dan alleen problemen met Wi-Fi en het wakker worden uit de slaapstand, want op de forums van Adobe en die van CreativeCOW is te lezen dat de renderingproblemen die met 10.9.3 waren opgedoken met 10.9.4 weer verdwenen zijn.

Natuurlijk zijn we blij met dit soort extra cadeautjes, maar we zouden het nog prettiger vinden als Apple ze gewoon bij de updates zou vermelden. Of zou dit helemaal geen bewuste bugfix zijn, en heeft Apple hier gewoon mazzel dat er nog een probleem opgelost is?

10.9.4 lost ook rendering problemen op
3 juli 2014 - 23:38    reactie #1
geplaatst door: Pieterr
Citaat

Of zou dit helemaal geen bewuste bugfix zijn, en heeft Apple hier gewoon mazzel dat er nog een probleem opgelost is?


Nee er werken ook wat kaboutertjes in Cupertino die af en toe een probleem oplossen zonder dat iemand er erg in heeft!  :biggrin:
"One experiment is worth a thousand expert opinions."
10.9.4 lost ook rendering problemen op
4 juli 2014 - 08:44    reactie #2
geplaatst door: TGV
De echte lijst fixes is waarschijnlijk heeeel lang. Die ga je niet allemaal publiceren. Alleen ik heb er nog 7 openstaan en eentje is gesloten omdat het een duplicate is die ook nog open staat.
10.9.4 lost ook rendering problemen op
8 juli 2014 - 14:45    reactie #3
geplaatst door: Johan Morris
Sinds de update naar 10.9.4 kan ik niet meer printen. Het "Printers en scanners" control panel zegt dat er geen printers beschikbaar zijn. Klikken op de "plusknop" levert niks op. Proberen te printen vanuit Apps zoals Mail veroorzaakt een minutenlang geblokkeerde computer.
Wat wel schijnt opgelost te zijn is dat de MacBook Pro nu niet langer vrijwel elke dag zijn Spotlight database ongevraagd hernieuwt, met een supertrage Mac tot gevolg, maar misschien juich ik in deze te vroeg...
Softwareupdate zegt dat alles up-to-date is??? :slobber:
10.9.4 lost ook rendering problemen op
8 juli 2014 - 15:24    reactie #4
geplaatst door: jtk
@Johan Morris:
Als 10.9.4 zomaar printers verwijdert zouden alle Macforums zwart zien. Er zijn heel weinig soortgelijke klachten gemeld en er moet dus iets met je systeemconfiguratie mis zijn.
Suggestie: start een nieuw topic waarin je het probleem in wat meer detail beschrijft (welke computer, welke printer, welke driver versie, welk printer interface) en bij voorkeur met een referentie naar een Etrecheck rapport.
jtk
10.9.4 lost ook rendering problemen op
10 juli 2014 - 11:49    reactie #5
geplaatst door: Johan Morris

Citaat
jtk om 16:24, 8-07-2014
@Johan Morris:
Als 10.9.4 zomaar printers verwijdert zouden alle Macforums zwart zien. Er zijn heel weinig soortgelijke klachten gemeld en er moet dus iets met je systeemconfiguratie mis zijn.
Suggestie: start een nieuw topic waarin je het probleem in wat meer detail beschrijft (welke computer, welke printer, welke driver versie, welk printer interface) en bij voorkeur met een referentie naar een Etrecheck rapport.

Bedankt voor de suggestie. Uiteraard is er iets mis met de systeemconfiguratie, en dit dus sinds die update...
Wat een  Etrecheck rapport is weet ik niet; een zoekopdracht binnen deze website leverde geen resultaat op.
10.9.4 lost ook rendering problemen op
10 juli 2014 - 13:02    reactie #6
geplaatst door: macossie
Een etrecheck rapport is een overzicht van je systeem wat gebruikt kan worden om problemen te identificeren.

Zo'n rapport kan je maken d.m.v. het programma etrecheck

Download bovenstaand programma.
laat het programma een rapport genereren.

En start een nieuw topic waarin je het probleem in wat meer detail beschrijft (welke computer, welke printer, welke driver versie, welk printer interface) en bij voorkeur met een referentie naar een Etrecheck rapport.