[img=right]http://www.macfreak.nl/base/data/news/images/microsoft.jpg[/img]Eerst was er
de aankondiging dat Microsoft met een tegencampagne zou komen als antwoord op Apple's
Get a Mac commercials. Vervolgens kwamen er, tot de verbazing van velen,
twee teasers die weinig met de Mac te maken hadden maar vooral probeerden een sympathiek image te creëren voor Windows. Zaten de eerste berichten over die campagne er dan helemaal naast?
Inmiddels blijkt dat dat niet zo is en dat de filmpjes met Bill & Jerry inderdaad alleen maar
teasers waren, en dat het vervolg er op veel directer zal proberen om 'het foute beeld dat in Apple's commercials is neergezet te corrigeren'. Hierbij zal een medewerken van Microsoft de rol van PC op zich nemen met de openingszin: "Hello, Im a PC and Ive been made into a stereotype."
We hopen voor Microsoft dat die medewerker net zo'n goede timing heeft als
John Hodgman, de acteur die PC speelt in Apple's commercials. Eén van de wetten in de reclame is dat je zoveel mogelijk probeert te vermijden om op je concurrent te reageren en indien mogelijk vanuit je eigen kracht jezelf positioneert omdat je door te reageren ook het risico loopt dat je juist de aandacht op je concurrent vestigt. Maar
Crispin Porter & Bogusky staan bekend om hun effectieve guerrilla-tactiek, dus het zou kunnen dat het een sterke campagne wordt en Apple misschien juist die dosis tegengas krijgt die het nodig heeft om alert te blijven.
Bron:
The New York Times