App Store een groot succes
16 december 2008 - 13:25   
geplaatst door: janjaap
[img=right]http://www.macfreak.nl/base/data/news/images/AppStore_icoon.jpg[/img]Pangea Software, bekend van onder andere de spellen Bugdom en Nanosaur, is er in ieder geval erg blij mee:

Citaat


In the last four and a half months we’ve made as much money off the retail sales of iPhone apps as we’ve made with retail sales of all of the apps that we’ve made in the past 21 years—combined.


Vrij vertaald: "In de laatste 4,5 maand hebben we net zoveel verdiend aan verkopen van iPhone Apps als de totale verkopen in de laatste 21 jaar samen."

En als de ontwikkelaars flink verdienen aan iPhone Apps doet Apple dat natuurlijk ook. Ik denk dan ook dat die App Store een goudmijn is, zowel voor ontwikkelaars als Apple.

bron: Newsweek

"All empty souls tend toward extreme opinions."
27" iMac | EyeTV200 | 4 of 5 TB aan externe opslag: 1 backup is geen backup
iPhone 3G 16 GB Black | 80 GB iPod Black
App Store een groot succes
16 december 2008 - 14:08    reactie #1
geplaatst door: imacgek
Het mes snijdt aan twee kanten: als de ontwikkelaars tevreden zijn zullen ze ook meer apps uitbrengen. Daar zijn de consumenten dan weer blij mee. Een succesverhaal dus, die App Store. Zeker wat mij betreft want ik kijk elke dag wel eventjes of er nog wat nieuws/leuks te halen valt.
iMac 17" Core Duo 1.83 Ghz, MacBook Core 2 Duo 2,16 Ghz Zwart, iMac DV 400 Mhz (R.I.P.), iPod 5 GB (1st gen.), iPod Photo 60 GB (4th gen.), iPhone 3G (8 GB), iPhone 4 (16 GB), iPhone 4s (16 GB)
App Store een groot succes
16 december 2008 - 15:26    reactie #2
geplaatst door: het ModeratorTeam
Interessant nieuws van een forumlid, daarom (na een paar kleine redactionele aanpassingen) naar de nieuwsberichten verplaatst.
met vriendelijke groet, het ModeratorTeam
App Store een groot succes
16 december 2008 - 15:51    reactie #3
geplaatst door: Flix
En de downside is deze:

"Business is so good that Greenstone won't even bother writing for the Mac anymore."

Dus geen Pangea spelletjes op de Mac meer; moeten we daar blij mee zijn?!
App Store een groot succes
16 december 2008 - 15:56    reactie #4
geplaatst door: Robert
@ Flix: Maar volgens mij was Pangea al heel lang niet erg actief meer voor de Mac, of heb ik dat mis (ik speel eigenlijk bijna nooit spelletjes)?
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
App Store een groot succes
16 december 2008 - 17:02    reactie #5
geplaatst door: imacgek
@Robert: Volgens mij klopt het wat je zegt. Games als Bugdom en Enigmo waren voorzover ik weet al verkrijgbaar toen OSX nog in de kinderschoenen stond. En waren dus alleen onder OS9 te spelen.
iMac 17" Core Duo 1.83 Ghz, MacBook Core 2 Duo 2,16 Ghz Zwart, iMac DV 400 Mhz (R.I.P.), iPod 5 GB (1st gen.), iPod Photo 60 GB (4th gen.), iPhone 3G (8 GB), iPhone 4 (16 GB), iPhone 4s (16 GB)
App Store een groot succes
16 december 2008 - 17:42    reactie #6
geplaatst door: janjaap
>>En de downside is deze<<

Aan de andere kant is aannemelijk dat de App Store ontwikkelaars, die tot voor kort
sowieso al niet voor Mac OS X ontwikkelden, nu wel aantrekt. Misschien komt er door
de kennismaking met de Mac via de App Store ook meer belangstelling voor het
ontwikkelen voor Mac OS X zelf. De toekomst zal het leren.

>>Games als Bugdom en Enigmo waren voorzover ik weet al verkrijgbaar toen OSX
nog in de kinderschoenen stond. En waren dus alleen onder OS9 te spelen.<<

De games van Pangea in de App Store zijn er ook voor Mac OS X, behalve 'Antimatter'.

JJ
"All empty souls tend toward extreme opinions."
27" iMac | EyeTV200 | 4 of 5 TB aan externe opslag: 1 backup is geen backup
iPhone 3G 16 GB Black | 80 GB iPod Black
App Store een groot succes
16 december 2008 - 18:14    reactie #7
geplaatst door: Robert

Citaat
janjaap om 17:42, 16-12-2008
De games van Pangea in de App Store zijn er ook voor Mac OS X, behalve 'Antimatter'.


Dat is waar, maar dat volgens mij zijn vooral updates van OS 9 naar OS X geweest. Het is dan ook niet zo verbazend dat Pangea niet echt binnenliep.

Des te opvallender dat zo'n kleine ontwikkelaar zoveel kan verdienen door de App Store en laat volgens mij nog eens zien wat een geniaal idee het is geweest. En misschien goed om nog eens aan te stippen dat dat geniale idee uit de hackers-wereld voortkwam (Installer en later Cydia op iPhones met een jailbreak).
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
App Store een groot succes
16 december 2008 - 20:28    reactie #8
geplaatst door: Peter Villevoye
Ik vind de App Store gewoon DE innovatie van 2008 !
Niemand had eigenlijk door wat ons hier te wachten stond.
Iedereen klaagde de eerste iPhone-maanden maar steeds
dat Apple achterlijk was om de iPhone niet open te gooien;
ik berustte, ervan uitgaande dat Apple weet wat zij doet.
Wisten wij veel wat voor 'n revolutie in de steigers stond...
Dit is nog nooit vertoond in de hele software-sector.

Al vind je 9950 van die 10.000 apps rommel of flauwekul,
iedereen blijkt toch een niet onaanzienlijk aantal appjes
wel degelijk het geld (of de moeite) waard te vinden !

Enig minpuntje: dat het hele gebeuren in iTunes gebeurt.
Voor mij mag er intussen wel een aparte applicatie komen
voor het beheer van je iPhone/iPod-apps (op je desktop).
Studea — Advies - Training - Begeleiding in DTP, web- en app-design.  En... een PixelFreak !