Bij Microsoft waait het niet
19 mei 2009 - 15:21    reactie #25
geplaatst door: Ziegler
Peter,
Jij houdt je wel heel erg van de domme. Één 'reclamewet' is dat we alles in reclame met een korreltje zou nemen. Zo ren ik niet naar de winkel als Lays roept dat hun chips 'nu nog lekkerder' is. Ik denk:"Dat zal wel". Als Peogeot in zijn laatste spotjes iemand laat opdraven om een briefje op de bijrijders stoel te leggen dat hem er aan moet herinneren dat hij naar z'n werk op weg is, geloof ik niet dat die auto zo lekker rijdt dat ik dat zou vergeten . . . . Ook dat nemen we met een korrel zout.
Maar goed . . . Jij dus niet. Wat zal jij het druk hebben!
Bij Microsoft waait het niet
19 mei 2009 - 15:52    reactie #26
geplaatst door: Franky2002
OK, maar die reclames die jij aanhaalt Ziegler nemen we inderdaad met een korreltje zout.
Da's vaak zo duidelijk als wat.
De reclamevorm die Microsoft hier hanteert baseert zich op het documentaire model.
Dus alsof het allemaal echt gebeurd is, zonder voorgeschreven teksten en script.
Hele volksstammen trappen erin.
Dat ze dan steken laten vallen in de continuïteit van de beelden verraad dat ze het weer half doen.
As usual, zou ik zeggen.
Bij Microsoft waait het niet
19 mei 2009 - 16:20    reactie #27
geplaatst door: Ziegler

Citaat
Franky2002 om 15:52, 19-05-2009

De reclamevorm die Microsoft hier hanteert baseert zich op het documentaire model.
Dus alsof het allemaal echt gebeurd is, zonder voorgeschreven teksten en script.
Hele volksstammen trappen erin.


Oké. Ik niet dan. Zodra ik weet dat het reclame van in dit geval MS is, weet ik genoeg. Het is reclame. Korrel zout. En om onze kroonprinses aan te halen: dat er mensen zijn die het wel serieus nemen "vind ik een beetje dom".
Ik ben wel met je eens dat bij deze vorm van reclame maken extra duidelijk gemaakt moet worden dat het om reclame gaat. Vooral bij die 'leen-maar-vooral-veel-geld-dan-kan-je-best-een-nieuwe-keuken-kopen-spotjes'.
Bij Microsoft waait het niet
19 mei 2009 - 23:35    reactie #28
geplaatst door: Peter Villevoye
Bij de eerste spotjes in deze serie had ik nog het idee
dat het om integere reclame ging - ja, ik ben zo naïef...
Misschien omdat ik teveel weet over de manier waarop
Apple destijds die Switch-commercials heeft gemaakt:
géén acteurs, echte verhalen. Ja lieve kijkbuiskinderen,
zoiets bestáát, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Ik vind 't daarom goed dat MacFreak er ons op wijst,
dat anderen ons in het ootje nemen met die perceptie.
Hopelijk zal menigeen dat sneller door hebben dan ik,
maar ik vrees helaas dat er ook mensen zijn zoals ik,
die in de oprechtheid van partijen zoals MS geloven.

Verder: sommigen zeggen dat het niet moet uitmaken.
De acteurs, de nep-campagne, inhoudelijke misleiding,
montage in Final Cut, als de boodschap maar 'real' lijkt.
Er blijft dan wel héél weinig eer van je vak en respect
voor je doelgroep overeind...
Studea — Advies - Training - Begeleiding in DTP, web- en app-design.  En... een PixelFreak !
Bij Microsoft waait het niet
26 mei 2009 - 22:23    reactie #29
geplaatst door: Michael
ik kijk nooit naar reclames.....scheelt een hoop onzin :P

maare wat boeit t dat die wolken t zelfde hangen, het ziet er helemaal nep uit...?volgens mij staan ze met de bmw voor een mooi 1 kleurig behangetje ;)