Apple onverwacht 'openhartig'
18 mei 2009 - 13:43   
geplaatst door: Robert
[img=right]http://www.macfreak.nl/base/data/news/images/apple.jpg[/img]Als we iets weten van Apple dan is het wel dat opties voor de toekomst zelden of nooit besproken worden. En dat is ook meteen de reden dat er altijd wel een aantal geruchten zijn die de ronde doen, want zeker weten wat er staat te gebeuren weten we zelden.

Daarom is het opvallend dat tijdens een meeting met een aantal executives van investeringsmaatschappij Oppenheimer Apple plotseling toeschietelijker was met informatie.

Op vragen van analist Yair Reiner over nieuwe producten werd weliswaar geen antwoord gegeven, maar over de opties voor groei waren de antwoorden een stuk openhartiger. Uit de notities van Reiner:

Citaat


iPhone is still in its early days and could gain share by: providing more functionality; lowering prices; growing geographically; or segmenting the market with different models.


iPhone is nog in zijn beginstadium en kan nog marktaandeel winnen door: meer functionaliteit; lagere prijzen; geografische groei; of segmenteren van de markt met verschillende modellen.

Yair Reiner heeft inmiddels wel verduidelijkt dat Apple hier de waaier aan mogelijkheden die voor ze openstaan heeft opgesomd, het gaat hier dus niet om opties waarvan het zeker is dat ze allemaal te gebeuren staan.

Kortom, Apple is bij deze een héél klein beetje openhartiger, maar tegelijkertijd noemen ze natuurlijk alleen maar de opties op en wordt er nog aan niets gecommitteerd. Openheid bij Apple komt dan ook maar in hele kleine beetjes...

Bron: AppleInsider
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Apple onverwacht 'openhartig'
18 mei 2009 - 14:34    reactie #1
geplaatst door: Ger Nijkamp
Zo héél openhartig is het niet. Dit soort prachtige, analystische volzinnen zijn van toepassing op zo'n beetje elk product dat in dezelfde fase zit van z'n lifecycle als de iPhone. Of het een pak wasmiddel is of een iPhone betreft maakt daarbij niet zo veel uit. De breedte van de opties en de keuze voor het woord 'could' maakt het onmogelijk hier iets zinnigs aan te verbinden.

[ Ger ]
Website: gernijkamp  
Linkedin: gernijkamp
Apple onverwacht 'openhartig'
18 mei 2009 - 15:20    reactie #2
geplaatst door: Robert
Helemaal met je eens, maar voor Apple is dit al èrg openhartig.

Het stukje was dan ook licht ironisch bedoeld, maar ik begrijp dat dat niet helemaal duidelijk is..?
;)
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Apple onverwacht 'openhartig'
18 mei 2009 - 16:01    reactie #3
geplaatst door: PS-MacGek
Misschien moet je openhartig tussen quotes zetten, dan geeft dat in ieder geval aan dat het niet echt zo is.  :wink:
MacBook Pro Retina 16" M3 Pro (2024), MacBook Pro Retina 16" Intel (2019), Mac Studio M1 (2022), Mac mini (2018), Mac mini (2012), iPad Pro 11" M1, iPhone 11.
Avatar made by Dale Humphries
Apple onverwacht 'openhartig'
18 mei 2009 - 16:18    reactie #4
geplaatst door: Robert
Ik heb inderdaad even aanhalingstekens toegevoegd en aan het eind van het stukje een kleine alinea toegevoegd, zodat het allemaal een beetje duidelijker is...
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Apple onverwacht 'openhartig'
18 mei 2009 - 21:48    reactie #5
geplaatst door: Ger Nijkamp
Ha, Robert..! Inderdaad, de ironie was mij niet direct duidelijk. Ik kreeg even het gevoel dat we  serieus blij moesten worden van dit soort marketingtechnisch gereutel. Mooi opgelost..!

:wink:

[ Ger ]
Website: gernijkamp  
Linkedin: gernijkamp
Apple onverwacht 'openhartig'
19 mei 2009 - 12:17    reactie #6
geplaatst door: ernst

Citaat
Ger Nijkamp om 14:34, 18-05-2009
Zo héél openhartig is het niet. Dit soort prachtige, analystische volzinnen zijn van toepassing op zo'n beetje elk product dat in dezelfde fase zit van z'n lifecycle als de iPhone. Of het een pak wasmiddel is of een iPhone betreft maakt daarbij niet zo veel uit. De breedte van de opties en de keuze voor het woord 'could' maakt het onmogelijk hier iets zinnigs aan te verbinden.

[ Ger ]



Goed punt, sterker nog Apple brengt heus alleen maar dat naar buiten wat zij de buitenwereld wil laten geloven,dus zo "ongebruikelijk" is het allemaal niet ook al lijkt het zo.
pm's worden niet gelezen,e-mail wel.
06-08-2004 +  14-10-2009