
Biedt Apple nu langere garantie in Australië?
Ook in Australië ligt Apple al een tijdje onder vuur over AppleCare, want de wet schrijft daar voor dat fabrikanten standaard een 'redelijke' periode van garantie aan moeten bieden. Daar wordt over het algemeen minimaal twee jaar onder verstaan, en dus twee keer zoveel dan Apple standaard aanbiedt.
Apple zou nu die garantie verlengd hebben naar twee jaar, maar medewerkers hebben gezegd dat het niet de bedoeling is dat ze dat aan klanten vertellen. Met andere woorden, als je binnenkomt met een defect in het tweede jaar na aanschaf dat onder garantie valt dan wordt het gewoon gerepareerd, maar dat dat zo is wordt nergens aan de klant verteld.
We weten nog niet of dit echt waar is, maar The Sydney Morning Herald
brengt het nieuws alsof ze erg zeker zijn van hun zaak. Als het zo is dan zou het Apple sieren als ze dit gewoon aan hun klanten vertelden.
Misschien is het sowieso tijd dat het management bij Apple nog eens diep nadenkt over de garantie die een bedrijf met hun reputatie eigenlijk aan zijn klanten zou moeten bieden in deze tijd?