Seinfeld in anti-Mac campagne van Microsoft
22 augustus 2008 - 14:56    reactie #25
geplaatst door: odo
Dit "script" voor de commercial komt van Slashdot:

Elaine (with Apple-ish grin): I just bought a Macbook
Jerry (non-chalantly sipping his coffee in front of his Dell): So? I've got Vista.
Elaine (frowning): But this is a Mac, Jerry.
Jerry: But it's not Vista.
Elaine: No, it's not Vista. It's a Mac.
Jerry: It's very shiny. What'd that thing cost you?
Elaine (defensive): What does that matter?
Jerry: One thousand?
Elaine: Jerry...
Jerry: Two thousand?
Elaine: Stop...
Jerry: Three th--
Elaine: $2755.
Jerry: Inclu--
Elaine: Including tax.
Jerry: 1250
Elaine: 1250 what?
Jerry: Vista.
Elaine: But it's not a Mac!
Jerry: It checks email.
Elaine: So does my Mac.
Jerry: Surfs the web.
Elaine: So does my Mac.
Jerry: Makes movies.
Elaine: So does...it does? I thought Windows didn't make movies.
Jerry (shrugs and sips): Vista.
(Door explodes open!)
Kramer: Jerry! The Dell store down the street is selling computers with Vista for $1500!
Jerry: 1250
Kramer (walking over to Jerry's laptop): Oooh, is that...
Jerry: Vista.
Kramer: Niiiice.
Seinfeld in anti-Mac campagne van Microsoft
22 augustus 2008 - 18:03    reactie #26
geplaatst door: Okkie
Dijenkletser.....

"Beads flow echoes, can understand the power."
Seinfeld in anti-Mac campagne van Microsoft
22 augustus 2008 - 21:27    reactie #27
geplaatst door: marco72

Citaat
Blender om 13:24, 22-08-2008
Had nog nooit van die Seinfeld gehoord.
Maar om nou de keuze van een computer af te laten hangen
door wat een grapjesverteller te melden heeft...
Ik denk dat de doelgroep van Apple daar doorheen prikt!


Hij is ook helemaal niet grappig die Seinshit. Maar in de USA schijnt hij nogal popie te zijn. Ik kan er niet naar kijken , snap zijn humor dan ook niet echt.
Apple TV iPhone 12 pro MacBook Pro 13" 2019 AirPort Extreme iPhone 4s MacBook Pro 13" 2010 iMac 27" 2010 iPad 2020 iPhone 6s
Seinfeld in anti-Mac campagne van Microsoft
22 augustus 2008 - 23:06    reactie #28
geplaatst door: lector
Met een anti-Mac campagne maak je slechte software echt niet beter.
Dat geld wat ze aan Seinfeld besteden, hadden ze beter in productverbetering
kunnen stoppen.
Seinfeld in anti-Mac campagne van Microsoft
23 augustus 2008 - 20:19    reactie #29
geplaatst door: Panico
Het 'leuke' van Seinfeld vond ik altijd dat hij nooit met argumenten kwam.
Hij liet anderen iets doms zeggen en riep dan triomfantelijk: "precies!"
http://www.pauldj.nl/  ("Interesting reaction! But what does it mean?")
Seinfeld in anti-Mac campagne van Microsoft
23 augustus 2008 - 21:50    reactie #30
geplaatst door: Dennissie
Ik vind Seinfeld de beste sitcom ooit. En z'n standup shows vind ik ook geweldig. En dat wordt er echt niet minder op als ie Apple gaat bashen, die man moet ook z'n geld verdienen! Voor een berg geld zet ik ook wel wat principes opzij.

Een paar jaar geleden was er ook zo'n ophef over Britney Spears die op een foto Coca Cola dronk terwijl ze net een Pepsi commercial had gemaakt. Coca Cola is gewoon beter, en zo is 't met Apple ook!
Life's a garden. Dig it.
http://www.dvandesign.nl
Seinfeld in anti-Mac campagne van Microsoft
23 augustus 2008 - 22:17    reactie #31
geplaatst door: marco72
Nou smaken verschillen maar als ik dat hoofd van seinshit heb gezien heb ik al gegeten en gedronken.
Apple TV iPhone 12 pro MacBook Pro 13" 2019 AirPort Extreme iPhone 4s MacBook Pro 13" 2010 iMac 27" 2010 iPad 2020 iPhone 6s
Seinfeld in anti-Mac campagne van Microsoft
24 augustus 2008 - 00:40    reactie #32
geplaatst door: Peter Villevoye
Okay, okay: sommigen vinden 'm dus top, sommigen niet.
De meesten zal het worst wezen. Zolang Microsoft niet inziet
dat je met een komiek meer of minder geen product opnieuw
leven kan inblazen, maakt zo'n hele campagne toch niks uit.
Studea — Advies - Training - Begeleiding in DTP, web- en app-design.  En... een PixelFreak !
Seinfeld in anti-Mac campagne van Microsoft
24 augustus 2008 - 00:49    reactie #33
geplaatst door: JPZ
Voor een 10 met 6 nullen er achter roep ik ook alles wat ze willen.
Voor een nul minder ook wel trouwens.

Kan je heel wat Macs voor kopen!
300+ New Features! 50 or so might not be intended but they're still new!
Seinfeld in anti-Mac campagne van Microsoft
24 augustus 2008 - 01:02    reactie #34
geplaatst door: Panico
Zes nullen maar? Een koopje!
Voor dat geld maak je van Vista lang niet een beter systeem,
daarvoor moet MS eerst nog heel wat bijverdienen - aan Vista!

:reading:
http://www.pauldj.nl/  ("Interesting reaction! But what does it mean?")
Seinfeld in anti-Mac campagne van Microsoft
24 augustus 2008 - 04:28    reactie #35
geplaatst door: Dennissie
Seinfeld is uitgeroepen tot beste Amerikaanse comedy ooit. It's a show about NOTHING, en dat is meteen het geweldige eraan. Maar ja, apple-fanboy's alom, valt niks meer aan te doen...
Life's a garden. Dig it.
http://www.dvandesign.nl
Seinfeld in anti-Mac campagne van Microsoft
24 augustus 2008 - 08:24    reactie #36
geplaatst door: marco72
Vind Will&Grace veeeeel beter.
Apple TV iPhone 12 pro MacBook Pro 13" 2019 AirPort Extreme iPhone 4s MacBook Pro 13" 2010 iMac 27" 2010 iPad 2020 iPhone 6s
Seinfeld in anti-Mac campagne van Microsoft
24 augustus 2008 - 09:24    reactie #37
geplaatst door: iBite
Doe mij House maar...

Voor het overige vind ik de lopende discussie geweldig :happy:
Ik wist dat er enig wrijving was tussen PC en Mac, maar dat het best heftig is heb ik nooit zo ervaren.
Dus ga vooral door! Ik lees het graag!
De enige plaats waar succes voor werk komt is in het woordenboek
Seinfeld in anti-Mac campagne van Microsoft
24 augustus 2008 - 11:32    reactie #38
geplaatst door: JH
Sommigen hebben er moeite mee dat hun sitcom-held gaat heulen met de vijand.
Mij zal het een worst wezen : ik heb niks met Seinfeld en weinig met Microsoft.
Maar ik ben wel benieuwd in hoeverre het anti-Mac zal zijn (als het woordje Apple of Mac er überhaupt in voorkomt).
Mac-musician
Seinfeld in anti-Mac campagne van Microsoft
24 augustus 2008 - 19:40    reactie #39
geplaatst door: Peter Villevoye
@iBite:
Vind je dit al "heftig" ? Nou, dan staat je nog wat te wachten...  :satisfied:

En nu ff serieus: het is een 'gezonde' competitie, tussen Apple en MS.
Maar het is gewoon jammer te moeten zien dat een dergelijk bedrijf
(en dan bedoel ik dus MS) met zóveel middelen (geld en personeel)
telkens zó de plank kan misslaan en het gewoon niet aankan/durft
om zichzelf eens flink te vernieuwen of de koers om te gooien.

Velen zullen zeggen "omdàt ze zo groot zijn, is dat extra moeilijk",
alsof het voor een relatief (en destijds zeker) klein bedrijf als Apple
niet riskant en moeilijk is om de juiste koers qua innovatie te kiezen.
Om er nog maar van te zwijgen dat dit "Klein Duimpje" steeds vaker
de koers bepaalt i.p.v. volgt. Daar zijn visie en strategie voor nodig.
Geen ouwe wijn in nieuwe zakken en wat budget voor een komiek.
Studea — Advies - Training - Begeleiding in DTP, web- en app-design.  En... een PixelFreak !
Seinfeld in anti-Mac campagne van Microsoft
24 augustus 2008 - 20:17    reactie #40
geplaatst door: odo
Maar het is in de zakenwereld ook een bekend gegeven dat de grote bedrijven het innoveren aan de kleintjes overlaten om dan zelf, als de markt er goed en wel rijp voor is, dezelfde koers te varen. Laat het risico maar aan de kleintjes en wals daarna over ze heen. Werkt meestal prima. Apple heeft dat spel razend goed door en zorgt dat ze door goede geheimhouding en een strategie die jaren vooruit kijkt, meteen een enorme voorsprong opbouwt (zoals met de iPod). Het overlaten van dure en risicovolle innovaties aan de kleintjes (Apple in dit geval) kan voor de groten dus wel degelijk het gevaar opleveren dat ze de boot missen. MS is in mijn ogen een nogal zwalkend bedrijf dat af en toe best goede zaken uitbrengt, maar waar een samenhangende strategie die gebaseerd is op innovatie ontbreekt. En heeft dit nou iets met Seinfeld te maken? Nee dus. Nou ja, misschien dan dat het wel een beetje triest is dat de (zogenaamde) grootste weldoener ter wereld (maar dit terzijde) 300 miljoen dollar over de balk kan gooien aan een reclamecampagne voor een produkt dat niet goed door de markt is ontvangen.
Seinfeld in anti-Mac campagne van Microsoft
28 augustus 2008 - 13:10    reactie #41
geplaatst door: iBite
Waarom reclame maken voor iets waar je als eigenaar ook niet eens achterstaat?  :blink: Daarom moet ie anderen inhuren... :cool:

Gates klaagt over gebrekkige Microsoft-software

Software van Microsoft kan wel eens moeilijk doen. Ook Bill Gates zelf raakt af en toe gefrustreerd van de producten van zijn bedrijf. In een e-mail uit 2003 laat de voormalige topman zijn ongenoegen blijken over de onduidelijke Microsoft-site en de al even verwarrende installatieprocedures.

Het oude bericht werd opgedoken door de Seattle Post-Intelligencer. Naar aanleiding van het (zoveelste) afscheid van Gates ging de krant op zoek naar de interne e-mailberichten die tijdens de antitrustzaken werden vrijgegeven.

Waarom herstarten?
Bill begint hoopvol aan zijn zoektocht naar Moviemaker op Microsoft.com. Maar tussen 45 vreemde zoekresultaten kan hij zijn weg niet vinden.

De frustratie wordt groter wanneer Gates plots een hoop extra onderdelen moet downloaden met allerlei vreemde dialoogvensters. De installatie verloopt evenmin vlekkeloos.

"Dit duurt zes minuten. En de computer wordt zo traag dat ik niets meer kan doen. Wat gebeurt er in godsnaam tijdens die zes minuten? Dit is gewoon te gek", schrijft de Microsoft-oprichter. "Daarna moet ik mijn machine herstarten. Waarom moet ik dit doen? Ik herstart elke avond, dus waarom zou het op dit moment ook moeten gebeuren?"

Hierna gaat de man toch door met de installatie, al hekelt hij ook het feit dat hij op Microsoft.com moet kiezen voor Windows XP. "Waarom moet dit? Windows Update weet toch dat ik op XP zit?"

Het einde lijkt nabij wanneer hij eindelijk Moviemaker heeft gevonden en kan downloaden; al is de installatie traag en moet hij eerst Windows Media Series 9 downloaden.

Gebrek aan aandacht
Om er zeker van te zijn dat het programma eindelijk is geïnstalleerd, neemt Gates een kijkje bij Sofware toevoegen/verwijderen. Hier ziet hij een handvol nietszeggende updates, waaronder enkele hotfixes. Maar geen Moviemaker.

"Na meer dan een uur vol waanzin - waarin de lijst met geïnstalleerde programma's overhoop wordt gehaald en ik merk dat Microsoft.com een verschrikkelijke website is - heb ik nog steeds geen Moviemaker." Aldus Gates in de e-mail. Het gebrek aan aandacht voor gebruiksvriendelijkheid vindt hij verbazingwekkend.

Reactie
De Amerikaanse krant nam contact op met Gates over het e-mailbericht en vroeg of het installeren hem intussen is gelukt. Hierop zei de afscheid nemende topman dat het bewuste pakket binnenkort wordt geïntegreerd in Windows Live. "En ik stuur elke dag zulke e-mails. Dat is mijn taak."

bron: http://www.dispi.be
De enige plaats waar succes voor werk komt is in het woordenboek