[img=right]http://www.macfreak.nl/base/data/news/images/iPad-2e-Generatie.jpg[/img]Consumer Reports is de Amerikaanse consumenten-organisatie, vergelijkbaar met de Consumentenbond in Nederland of Test-Aankoop in België. En deze organisatie speelde zichzelf in de kijker door bij het uitkomen van de nieuwe iPad al snel breed uit te meten dat deze warmer werd.
En dan ben ik vriendelijk, want Consumer Reports had het na het uitkomen van de nieuwe iPad zelden over warmer, een heel erg vaak over heter, bijvoorbeeld in
dit artikel.
Maar het internet zou het internet niet zijn als daar geen reacties op zouden komen, en die kwamen ook al snel en Consumer Reports werd daarin vooral
beschuldigd van het opkloppen van iets om alleen maar zoveel mogelijk bezoekers naar hun website te krijgen (ook wel linkbait genoemd).
Inmiddels lijkt Consumer Reports door te krijgen dat ze uit moeten kijken, ze hadden dit bij de iPhone 4 ook al eerder gedaan en daar hebben ze er toen in de reacties ook stevig van langs gekregen (daar ging het toen vooral over
antenna-gate, waardoor ze vertikten om de iPhone 4 op de eerste plaats te zetten). Verkeer naar je website genereren op deze manier lukt natuurlijk vooral op de korte termijn, op de lange termijn is het waarschijnlijk een doodlopende weg.
Maar Consumer Reports heeft nu
hun test van de nieuwe iPad uitgebracht en die is volgens hen op dit moment het beste dat de markt te bieden heeft. En deze test is gelukkig gespeend van allerlei overdreven beweringen (maar die waren natuurlijk ook niet meer nodig na het vorige artikel, de aandacht was inmiddels al getrokken).
Hebben ze dan helemaal niets meer op de nieuwe iPad aan te merken? Ja hoor: het Retina Display is eigenlijk te goed:
The new iPad's display does, in at least some applications, serve to magnify imperfections in content designed for lower screen resolution.
En nu maar wachten tot de Consumentenbond bij ons tablets gaat testen, mijn gok is dat Apple niet mee zal doen in de test omdat iOS niet vergelijkbaar is met Android