[img=right]http://www.macfreak.nl/base/data/news/images/Amazon_Logo_Nieuw.jpg[/img]We horen dat er van de
Kindle Fire van Amazon erg veel verkocht zijn (hoewel we ook horen dat er erg veel terug komen, maar daar gaat het hier nu even niet over). En dat zal het marktaandeel in de statistieken van de Android-tablets ongetwijfeld enorm omhoog stuwen.
Maar juist door de Kindle Fire is de vraag of het meten van Android versus iOS eigenlijk wel zin heeft, want het apparaat draait onder de motorkap weliswaar wel op het Android besturingssysteem, maar heeft er verder eigenlijk helemaal niets mee te maken.
Want niet alleen staat de Android Market er helemaal niet op, als je via de browser probeert om in de Android Market terecht te komen dan kom je uit in Amazon's eigen Kindle Fire winkel.
Ten eerste kan de doorsnee gebruiker er op die manier dus helemaal geen 'gewone' Android apps op zetten. En ten tweede kan je je afvragen wat er op deze manier nog overblijft van het - toch al vreselijk holle - 'open' mantra dat Google bij Android keer op keer blijft herhalen.
Wat je ook kunt zeggen van Apple, ze hebben gelukkig nooit bepaald wat wij wel en niet met onze browser mogen doen, en ik kan me ook niet voorstellen dat ze dat ooit zouden doen en zouden willen. Het business-model van Apple is nu eenmaal om het best mogelijke product voor de klant te maken, niet om daarna alleen maar zoveel mogelijk aan die klant te blijven verdienen.
bron:
GigaOM