
Design iOS 7 houdt de gemoederen bezig (deel 2)
Apple liet op de keynote van de WWDC 2013 de interface van iOS 7 beta zien en in één klap was alles anders. Want wat je er ook van zegt of vindt, Apple heeft zelden zo'n grote stap met het design van een interface gemaakt. De enige andere momenten die wij zo snel kunnen bedenken zijn de overstap van Mac OS 9 naar OS X en de presentatie van de eerste iPhone met iOS.
Kort na de presentatie stak er een storm op en lieten zowel voor- als tegenstanders zich al snel horen. Aan die laatste categorie hebben we
hier op MacFreak al eerder aandacht besteed.
Maar inmiddels heeft iedereen wat langer tijd gehad om te bekijken wat Apple in acht maanden voor elkaar heeft gekregen en komen er dan ook veel uitgebreidere en genuanceerde analyses voorbij.
Met name
dit artikel van Matt Gemmell vonden wij de moeite waard om hier even te vermelden, ook omdat hij iOS 6 en iOS 7 uitgebreid met elkaar vergelijkt en wij ook meteen de verschillen daar erg goed kunnen zien.



Maar dit keer willen we niet alleen iemand aan het woord laten die positief is, want
de kritiek van Neven Mrgan op het gebruik van het grid voor de iconen in iOS 7 en wat Michael Heilemann over de interface
te zeggen heeft zijn allebei zo de moeite waard dat we hopen dat ze het in Cupertino ook lezen.
Neven Mrganis trouwens niet de enige die een bijdrage levert aan de discussie over de iconen, Louie Mantia werkte vroeger als designer bij Apple en zijn versie van de iconen voor iOS 7 is
hier te zien (en ook hieronder).

Want wij denken dat Apple erg goed bezig is met iOS 7 en laat zien dat het bedrijf nog steeds innovatie erg hoog in het vaandel heeft staan, maar dat wil niet zeggen dat de eerste poging meteen op alle fronten geslaagd is.