Do the Math: Microsoft in de aanval
6 mei 2011 - 15:27   
geplaatst door: Pieterr
[img=right]http://www.macfreak.nl/base/data/news/images/microsoft.jpg[/img]Microsoft begint bang te worden van Apple, getuige deze advertentie-campagne.

Klik voor de campagne: Surf the web or surf Hawaii.

http://img850.imageshack.us/img850/746/dothemathr.jpg
Do the Math: Microsoft in de aanval



via Hardmac
"One experiment is worth a thousand expert opinions."
Do the Math: Microsoft in de aanval
6 mei 2011 - 15:59    reactie #1
geplaatst door: Esquare
Blijkbaar hebben ze weinig vertrouwen meer in hun eigen producten. Ik zou zeggen: verkopen dat bedrijf en het geld teruggeven aan de aandeelhouders.
Probleem? Check eerst de opstartschijf met Schijfhulpprogramma én SMART Utility.
En kijk ook eens op: discussions.apple.com,•• The X LabOSX Daily of Tuts+ •en vermijd 'handige tooltjes' als CleanMyMac, Onyx, MacKeeper of Monolingual.
Do the Math: Microsoft in de aanval
6 mei 2011 - 16:03    reactie #2
geplaatst door: FanBoy
Ach, er is geen woord aan gelogen, sec gekeken naar aanschafprijs is het de volledige waarheid.

Laat ze lekker en koop een Mac als je dat wilt, leven en laten leven toch?

-= If you ain't got nothing nice to say, then don't say nothing at all =-
Do the Math: Microsoft in de aanval
6 mei 2011 - 16:11    reactie #3
geplaatst door: het ModeratorTeam
Grappig bericht, meteen naar de nieuwsberichten verplaatst.
met vriendelijke groet, het ModeratorTeam
Do the Math: Microsoft in de aanval
6 mei 2011 - 16:19    reactie #4
geplaatst door: Pieterr

Citaat
FanBoy om 16:03, 6-05-2011
Ach, er is geen woord aan gelogen, sec gekeken naar aanschafprijs is het de volledige waarheid.


Volgens hardmac valt er wel een en ander af te dingen op de gemaakte vergelijkingen. Het bekende "appels met peren" verhaal...

Quand Microsoft dénigre Apple dans une campagne marketing (vertaling).


Om zelf een klein voorbeeld te geven.
Als je de MBP 17" gaat vergelijken met andere notebooks is het wel zo eerlijk om notebooks te selecteren die over een 1920x1200 resolutie scherm beschikken. En dat zijn er niet zoveel. Dan kom je uit op notebooks als de HP Elitebook 8740W (WD758EA) en de Lenovo Thinkpad W701 (NTV2EMH) die ook niet bepaald goedkoop te noemen zijn.

(Bewerkt door Pieterr om 16:26, 6-05-2011)
"One experiment is worth a thousand expert opinions."
Do the Math: Microsoft in de aanval
6 mei 2011 - 16:36    reactie #5
geplaatst door: FanBoy
daar heb je een punt, zover had ik niet gekeken.
Maar verder is het iets om je ook vooral verder niet druk om te maken imho
-= If you ain't got nothing nice to say, then don't say nothing at all =-
Do the Math: Microsoft in de aanval
6 mei 2011 - 17:01    reactie #6
geplaatst door: willemijngreven
Bij een vergelijking moet je niet standaard uitgaan van een Mac model. Er is weinig keuzevrijheid in het macgebeuren. Alle mogelijke opties zijn inclusief. Je moet dus niet een pc zoeken bij een Mac maar een mac bij een pc. De math gaat dan prima op.
Do the Math: Microsoft in de aanval
6 mei 2011 - 17:03    reactie #7
geplaatst door: Peter Villevoye
Zucht - getalletjes vergelijken... Dat doen Window-fans niets liever. En dan hebben ze soms/vaak/meestal nog gelijk ook. Maar ten eerste mag je sommige getallen niet zomaar vergelijken (effectieve processorsnelheden zijn uiterst afhankelijk van het OS) en de hoeveelheid RAM is ook een arbitrair aspect (op een Mac kan je veel meer met minder RAM, dankzij het veel efficiëntere OSX). Maar goed, de doorsnee hardware-verkoper weet niets beter te verzinnen dan specs en prijzen te vergelijken. Je hardware optuigen met hula-slingers is ook armoedig. Maar het oogt leuk, da's zeker.

En wat die slogan "Surf the web or Hawaii" betreft, is het net zoals met vakantie: na twee weken vertier zit je toch weer achter je suffe en slome Windows te gapen en blijkt die vakantieliefde je een flink besmettinkje te hebben opgeleverd. Aiaii...
Studea — Advies - Training - Begeleiding in DTP, web- en app-design.  En... een PixelFreak !
Do the Math: Microsoft in de aanval
6 mei 2011 - 17:06    reactie #8
geplaatst door: Ziegler
En het blijft grappig. Ze adverteren met een laptop die ze helemaal niet verkopen.
Oh ja, daar draait toevallig ook nog Windows op. Dat lijkt MS verder niet zo boeiend te vinden.
Do the Math: Microsoft in de aanval
6 mei 2011 - 17:09    reactie #9
geplaatst door: willemijngreven
Heineken adverteert met inloopkoelkasten die 'ze helemaal niet verkopen' en ja daar staan toevallig flesjes Heineken in.
Do the Math: Microsoft in de aanval
6 mei 2011 - 17:14    reactie #10
geplaatst door: odo
Zou MS eigenlijk niet net zo goed verdienen aan een Mac waar iemand Office voor aanschaft? 0m maar te zwijgen over Bootcamp en Paralels gebruikers die een Windows licentie aanschaffen...
Do the Math: Microsoft in de aanval
6 mei 2011 - 17:20    reactie #11
geplaatst door: DJAN
Bij de aanschaf heeft MS op het gebied van de prijs gelijk, maar ja, na een paar maanden zal je wel anders spreken... hopelijk kun je nog terug surfen vanuit Hawai :-))
Mac Pro 8 core / iMac 21" / MacBook Pro 15" / iPod nano / iPhone 3GS / iPad2
Do the Math: Microsoft in de aanval
6 mei 2011 - 17:21    reactie #12
geplaatst door: willemijngreven
Goede observatie odo! MS verdient aan Apple, Samsung verdient aan Apple, Intel verdient aan Apple. Apple verdient aan jou en mij.
Do the Math: Microsoft in de aanval
6 mei 2011 - 17:33    reactie #13
geplaatst door: willemijngreven

Citaat
Peter Villevoye om 17:03, 6-05-2011
 effectieve processorsnelheden zijn uiterst afhankelijk van het OS) en de hoeveelheid RAM is ook een arbitrair aspect (op een Mac kan je veel meer met minder RAM, dankzij het veel efficiëntere OSX).

Deze twee punten zijn bij mij onbekend. Ik ben dan ook geen Windows 7, noch een OS X specialist. Kun je dit in detail voor mij uitleggen, want dat maakt deze punten natuurlijk heel interessant om als argumenten voor PC mensen te gebruiken. Hoe staat OS X hierin ten opzichte van Linux? (MicroKernel vs Monolithic OS)

(Bewerkt door willemijngreven om 17:38, 6-05-2011)
Do the Math: Microsoft in de aanval
6 mei 2011 - 18:28    reactie #14
geplaatst door: marco72

Citaat
willemijngreven om 17:33, 6-05-201 Ik ben dan ook geen Windows 7, noch een OS X specialist.

(Bewerkt door willemijngreven om 17:38, 6-05-2011)


Goh....niet? :devil:
Apple TV iPhone 12 pro MacBook Pro 13" 2019 AirPort Extreme iPhone 4s MacBook Pro 13" 2010 iMac 27" 2010 iPad 2020 iPhone 6s
Do the Math: Microsoft in de aanval
6 mei 2011 - 18:45    reactie #15
geplaatst door: willemijngreven
Nee, daarvandaan graag wat nadere uitleg. Ik kan het niet zo volgen.
Do the Math: Microsoft in de aanval
6 mei 2011 - 21:14    reactie #16
geplaatst door: MacSea
@willemijn

kan je op bovenstaande vragen geen antwoord geven, wat ik wel kan zeggen tov Linux is dat OS X hopeloos trager is als het op vlak van IO komt. De reden ligt hiervoor in het gebruik van de Mach Kernel. Als gevolgd gebruiken wij voor onze server toepssingen nooit Mac, doch steeds Linux (los van het feit dat Linux daar dan geen grafische schil op nodig heeft en zo ook weer op RAM en processor ticks bespaard kan worden).
mvg Glenn Verhalle • Administratieve software voor reclame- en communicatie bedrijven: http://www.thinx.be
Do the Math: Microsoft in de aanval
6 mei 2011 - 21:26    reactie #17
geplaatst door: robertjan
1 April was toch al geweest? Of moet ik m'n kalender even gelijk zetten?
Do the Math: Microsoft in de aanval
6 mei 2011 - 21:58    reactie #18
geplaatst door: Blender
Een vakantie naar Hawai met Windows? Er blijft wel heel weinig meer over van het paradijs op die manier.
Do the Math: Microsoft in de aanval
6 mei 2011 - 22:09    reactie #19
geplaatst door: Flix
Ha, ze hebben helemaal gelijk daar bij MS!
Zodra je een pc met Windows hebt gekocht, vlucht je weg, naar Hawaii of zo, om dat ding voorlopig niet te zien, laat staan te gebruiken!!! :happy:

(Over de math: ze vergelijken wat netbookjes met een MBA11"...)
Do the Math: Microsoft in de aanval
6 mei 2011 - 22:17    reactie #20
geplaatst door: willemijngreven
@MacSea: Dank je voor je bijdrage. Jammer dat dit niet positief uitpakt voor de Mac  :sad:
Do the Math: Microsoft in de aanval
6 mei 2011 - 23:10    reactie #21
geplaatst door: Ger Nijkamp
Het is een 'niet zo slimme' campagne. Ik zal proberen uit te leggen waarom.

Mensen die op de factor 'prijs' kopen, kochten toch al een PC. Mensen de 'prijs' het allerbelangrijkste vinden, zullen altijd een PC kopen. Toch kopen (steeds meer) mensen een Mac, ondanks de hogere prijsstelling. Dat weten die mensen donders goed. En tóch kiezen die voor een Mac, in plaats van de goedkopere PC (waar ze niet ze niet zelden de afgelopen 15 jaar mee hebben gewerkt). Prijs is voor die mensen ondergeschikt (geraakt) tegenover andere waarden. Dan kun je wel op 'prijs' gaan hameren, maar dat heeft dus geen enkele zin. Mensen kopen een Mac om heel andere redenen, anders kochten ze wel een PC.

Die 'heel andere redenen' is iets  waar Microsoft niet zo heel veel tegen in te brengen heeft. Dus kiest men er voor om alles op 'prijs' te gooien. Wat in feite gewoon marketing dollars over de balk gooien is, zonder enig nut. Die dollars hadden ze beter in iets anders kunnen stoppen, zodat ze in 't vervolg misschien wel steekhoudend kunnen communiceren...

:music:

[ Ger ]
Website: gernijkamp  
Linkedin: gernijkamp
Do the Math: Microsoft in de aanval
6 mei 2011 - 23:44    reactie #22
geplaatst door: willemijngreven
Ger: De prijs is het sterkste argument dat ze hebben. Het is dan ook niet meer dan logisch dat ze dit zo vaak mogelijk onder de aandacht willen brengen. Er is wellicht een' sterke punten, zwakke punten' analyse aan voorafgegaan. Niet zo slim? Ach ze hebben niets anders.
Do the Math: Microsoft in de aanval
7 mei 2011 - 07:48    reactie #23
geplaatst door: Ziegler
Ger heeft volkomen gelijk. Er zal door deze campagne geen PC meer of minder verkocht worden. Dan is 'niet zo slim' een understatement. MS heeft het nog niet door, maar de enige manier om marktaandeel terug te winnen is door de consument er van te overtuigen dat Windows een goed product is. Ik zie MS echter allerlei deals sluiten met andere grote partijen. Daar komen ze er niet mee. Ze moeten starten met een goed product.
De 'underdogpositie' die ze kiezen past overigens ook slecht. Apple kwam daar mee weg. MS niet.
Je vraagt je soms af of 'dat bedrijf' geen geld heeft voor verstandige mensen.

(Bewerkt door Ziegler om 7:50, 7-05-2011)
Do the Math: Microsoft in de aanval
7 mei 2011 - 08:50    reactie #24
geplaatst door: Pieterr
Zie ook http://www.tuaw.com/2011/05/06/microsoft-wants-buyers-to-do-the-math-and-select-a-netbook-ove/


Eigenlijk vecht Microsoft hier sowieso op het verkeerde slagveld. Apple is inmiddels veranderd in een "mobile devices" (plus bijbehorende software) fabrikant. Een campagne van Microsoft samen met Nokia tegen Apple zou zinvoller geweest zijn.
"One experiment is worth a thousand expert opinions."