Robert om 9:23, 16-11-2011Je vraagt je af of ze zich in de bestuurskamers van andere fabrikanten niet af en toe heel erg hard achter de oren krabben en zich afvragen of ze het wel goed aanpakken
Robert om 10:23, 16-11-2011 daar (in China) hebben ze voorlopig ook nog vrij weinig last van de crisis...
zoelman om 9:50, 16-11-2011Dat vraag ik mij dus helemaal niet af. Winst kun je op 2 manieren maximaliseren: Een zo hoog mogelijke prijs per product of de verkoop van grote aantallen. De 2e manier heeft altijd de voorkeur omdat je dan minder gevoelig bent voor variaties in de conjunctuur. Ook zul je dan eerder marktaandeel van je (dure) concurrenten kunnen afsnoepen.
zoelman om 10:53, 16-11-2011China heeft inderdaad heel veel inwoners. Dat is echter geen cijfer dat de hoofdrol speelt in de potentiële markt voor de iPhone. Verreweg de meeste Chinezen moeten zien rond te komen van slechts weinig geld waardoor een Samsung eerder binnen bereik komt dan een iPhone.
Ziegler om 14:22, 16-11-2011Dit wordt een beetje een vreemde discussie, maar waar haal je vandaan dat wij dit over het hoofd zien? Een beetje bizarre manier van discussiëren: je roept dat wij iets over het hoofd zien (geen idee hoe je daar bij komt) en vervolgens wijdt je enorm uit over datgeen waarvan je (zomaar) veronderstelt dat wij dit over het hoofd zien.Natuurlijk is er in veel markten en zeker die van de Smartphone plek voor meerdere A-merken. Sterker nog: bestaat die markt niet enkel uit A-merken? Vandaar dat het zo onzinnig is om te spreken over 'grote aantallen/weinig marge' in deze branche . . . . (Bewerkt door Ziegler om 14:23, 16-11-2011)