geplaatst door: Robert
http://www.macfreak.nl/modules/news/images/AppleCareProtectionPlan.jpg
Apple gaat de service behoorlijk verbeteren
Apple Vice President Tara Bunch heeft afgelopen donderdag een zogenaamde 'town hall session' gehouden in het hoofdgebouw van Apple in Cupertino, waarbij de technische staf werd ingelicht over de aanpassingen en veranderingen die de komende tijd zullen gaan plaatsvinden. Daarbij zou ook de term 'One Apple' gevallen zijn, maar het is nog niet duidelijk of dat alleen voor intern gebruik is of dat die ook in de communicatie naar buiten gebruikt zal worden.

De grootste aanpassing lijkt dat er voortaan veel minder iPhones, iPads en iPods omgeruild zullen worden door gerepareerde iPhones die op voorraad zijn ('refurbished'), maar er zal veel meer ter plaatse gerepareerd worden. Op dit moment vervangt Apple in de V.S. in Apple Stores alleen speakers, receivers, home buttons, de vibratie motor en de batterij. Vanaf juni komen daar het display bij en vanaf juli ook de camera, de power-knop en de logic-boards.

Daarbij zullen de medewerkers in de Apple Stores ook veel geavanceerdere tools tot hun beschikking krijgen om diagnoses te stellen, zodat de technicus die het repareert veel sneller completere informatie krijgt.

De V.S is hierbij eerst aan de beurt, maar het is de bedoeling dat de rest van de wereld snel daarna zal volgen. Het is de bedoeling dat dit niet alleen voor klanten prettig is, Apple zelf hoopt op deze manier 1 miljard dollar per jaar te besparen.

De reparatieservice in de Apple Stores zou trouwens niet alleen zijn voor mensen met AppleCare, ook als je device buiten garantie is kan je hiervoor dan bij een Apple Store terecht.

Een andere grote verandering zou zijn dat AppleCare aangepast gaat worden en voortaan een abonnementsmodel krijgt. In het nieuwe systeem zouden klanten voor ieder aangeschaft device persoonlijke training kunnen krijgen in een Apple Store en het lijkt er op dat 24/7 ondersteuning er ook onderdeel van uitmaakt. Verder zou telefonische ondersteuning van 90 dagen naar een heel jaar gaan, met mogelijk een uitbreiding naar twee jaar in de toekomst.

Verder komt er waarschijnlijk ondersteuning via iMessage, worden de support-pagina's de komende tijd ook onder handen genomen en zal Apple actiever deel gaan nemen op hun eigen discussie-pagina's.
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Apple gaat de service behoorlijk verbeteren
12 mei 2013 - 13:56    reactie #1
geplaatst door: b
Abonnementsmodel?
Apple gaat de service behoorlijk verbeteren
12 mei 2013 - 15:27    reactie #2
geplaatst door: Robert
@ b: eeh ja, en de vraag is..?
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Apple gaat de service behoorlijk verbeteren
12 mei 2013 - 15:44    reactie #3
geplaatst door: b
Mijn excuses, Robert.

Geen vraag, gewoon een wenkbrauwfrons: het lijkt een trend aan het worden, abonnementsmodellen (bijv. ook Adobe). Straks hebben we een Abonnement Manager app nodig ;-)
Apple gaat de service behoorlijk verbeteren
12 mei 2013 - 16:18    reactie #4
geplaatst door: mayo
Abonnements model, moeten we dit zien als een soort zorgverzekering waarbij je zelf kunt samen stellen wat je wel en niet verzekeren wilt?

Mij lijkt een goede stap in de richting van service het zelf kunnen vervangen van accu's in apple apparaten, gewoon dichtschroeven die hap ipv sealen.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
Apple gaat de service behoorlijk verbeteren
12 mei 2013 - 16:54    reactie #5
geplaatst door: odo
Het "verbeteren" van de service kan ik nog niet helemaal beoordelen. Wat verbetert er precies? Het ter plaatse repareren klinkt mooi, maar werkt dat dan zo simpel? Een iDevice openen en componenten vervangen is volgens mij bepaald geen gemakkelijk klusje. Is dat echt klaar terwijl u wacht?
De garantietermijn verlengen zou een echte verbetering zijn, een abbonnement om extra garantie te krijgen voelt toch niet helemaal prettig moet ik zeggen.
Apple gaat de service behoorlijk verbeteren
13 mei 2013 - 11:15    reactie #6
geplaatst door: Spooter
Citaat
mayo om 16:18, 12-05-2013]Mij lijkt een goede stap in de richting van service het zelf kunnen vervangen van accu's in apple apparaten, gewoon dichtschroeven die hap ipv sealen.


Helemaal mee eens: en mensen die het niet zelf repareren hebben daar ook baat bij!!!

Verder wachten we maar weer af: geen woorden maar daden zullen het duidelijk maken...
Apple gaat de service behoorlijk verbeteren
13 mei 2013 - 11:19    reactie #7
geplaatst door: Kiiruna
Een abonnement om service te kunnen krijgen, lijkt mij de omgekeerde wereld.
MacBook Pro 14 inch - Apple M1 Pro - 16 GB - iPhone SE 1e gen. - 32 GB - Apple Watch series 7
Apple gaat de service behoorlijk verbeteren
13 mei 2013 - 16:04    reactie #8
geplaatst door: wimvanhelsdingen
Ik denk dat het toch wel wat anders ligt. Het gaat niet zo goed met AppleCare. In veel landen, met name hier in Europa, staat het verlengen van de fabrieksgarantie van 1 jaar naar 3 jaar ter discussie. Via de Europese richtlijnen zou je als consument in Europa sowieso al 2 jaar recht op garantie hebben. Via het Nederlandse systeem zelfs nog langer. Ook vermoed ik dat AppleCare de laatste tijd minder verkocht zal zijn. Het is een van de eerste dingen waar op bezuinigd wordt bij de aanschaf van toch al een prijzig apparaat. En laten we eerlijk zijn, AppleCare komt niet goedkoop.

Door nu de diensten die onder AppleCare vallen drastisch uit te breiden en nieuwe aan te bieden (trainingen) kan het al veel meer een zelfstandig product op de markt gebracht worden. De garantieverlenging is dan slecht één van de onderdelen van AppleCare. Daarmee hoopt men waarschijnlijk de negatieve trend en in ieder geval politieke verontwaardiging (zoals in Italië) om te kunnen buigen.

Ik zie het als een kleine wijziging in de verkoop strategie. Zou dit op termijn onvoldoende opleveren dan verdwijnt AppleCare als product en krijgen we eindelijk standaard 2 jaar fabrieksgarantie.