Geld terug uit de App Store?
4 juni 2011 - 10:49   
geplaatst door: Robert
[img=right]http://www.macfreak.nl/base/data/news/images/AppStore_icoon.jpg[/img]In veel landen bestaat het wettelijk recht op ruilen binnen een bepaalde periode als je als klant niet tevreden bent met het aangekochte product. En dat is precies de reden dat de Taipei City Government Apple en Google bevolen heeft om binnen vijftien dagen een periode van zeven dagen om de software uit te proberen in te bouwen in de App Store en Android Market.

Of dit effect gaat hebben is zeer de vraag. Behalve de nogal bizarre periode van vijftien dagen om dit te regelen is de boete (ongeveer 52.300 dollar) ook niet iets waar deze bedrijven wakker van zullen liggen.

De vraag lijkt dan ook of deze giganten hier hun model door aan zullen passen, of dat ze gebruikers in Taipei gewoon van hun winkels zullen uitsluiten. Mocht er wel een periode komen waarin we software kunnen uitproberen, dan zou Taipei voor een kleine revolutie hebben gezorgd.


Bron: Taipei Times
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Geld terug uit de App Store?
4 juni 2011 - 11:11    reactie #1
geplaatst door: mug
Het niet kunnen uitproberen van een App blijf ik wel een zwak punt vinden. Het zou goed zijn als daar een oplossing voor komt. Het is vaak moeilijk in te schatten aan de hand van een 3 tal statische screen-shots of het programma aan je verwachtingen gaat voldoen.  
Geld terug uit de App Store?
4 juni 2011 - 11:53    reactie #2
geplaatst door: Kasuja
Er is geen verschil met vroeger voor de app store. Sterker nog. In de winkel gekochte software kan je ook niet terug brengen nadat je het gebruikt hebt en er niks aan vond. Hooguit ruilen als alles geseald is.

Het is niet aan apple om dit op te lossen. Ontwikkelaars mogen hun eigen prijzen bepalen en gratis versies releasen die als probeer vesie kunnen dienen. Zoals autodesk dat met sketchbook lite en pro doet.

Tweede optie is gratis aan gaan bieden en mensen alsnog voor de volledige functionele versie laten betalen via in app purchase.

(Bewerkt door Kasuja om 11:56, 4-06-2011)
Ja mooi....
Geld terug uit de App Store?
4 juni 2011 - 12:21    reactie #3
geplaatst door: mick de ruiter

Citaat
Kasuja om 11:53, 4-06-2011
Tweede optie is gratis aan gaan bieden en mensen alsnog voor de volledige functionele versie laten betalen via in app purchase.

Deze weg kan ook nog geblokkeerd worden vanwege http://www.macfreak.nl/nieuws/22586/lodsys-zet-toch-door/

In een volgend leven ga ik maar (patent)recht studeren. Altijd een goede boterham met Venz (oeps!)
Geld terug uit de App Store?
4 juni 2011 - 14:57    reactie #4
geplaatst door: 3DGuy
De serieuzere applicaties hebben meestal een demo versie. Die is maar een aantal dagen te gebruiken of heeft een beperking in het gebruik of met saven. Het invoeren van een -geldig- serienummer kun je die software vaak volledig gebruiken.

En door in de beschrijvende pagina in de app store ook de mogelijkheid te geven de demo versie te downloaden -link staat daar namelijk niet- zou het probleem misschien al verholpen zijn!