@mennocramer: Ja, duh !?
De grafieken blijven heerlijk. Ik zou ze bijna (met live updates) aan mijn digitale muur willen hangen, om iedere keer te kunnen zien hoe de toenmalige macht van de Windows PC nu toch echt tanende is. En niet omdat ik Microsoft zou haten - integendeel. Ik gun ze alle krediet en succes, zeker nu ze kennelijk beseffen dat goeie producten een eerste vereiste zijn om op nieuwe terreinen klanten voor je te winnen. Maar de oude vertrouwde Windows PC staat voor mij toch nog steeds symbool voor rommelige techniek, smakeloze interfaces en eeuwig mopperende gebruikers. Dat daar hele volksstammen (95%) zich ooit mee hebben ingelaten, was gewoon een jammerlijk hoogtepunt.
@Robert: ik vrees dat de iPod en daarna de iPhone en nu de iPad juist laten zien (en ook in die volgorde) dat andere merken hun lesje leren van Apple. Niet dat ze nu ook meteen en-masse slagen in het bieden van goede of betere alternatieven t.o.v. Apple's producten en beleid, maar ze zijn al stukken minder apathisch dan ten tijde van de iPod, toen die hele sector gewoon knock-out ging. Bij de iPhone waren ze vroeg wakker, en bij de iPad proberen ze al van meet af aan flink in de race mee te doen.
En ook al zijn veel van hun producten (subjectief of objectief beschouwd) "inferieur", er zullen heus wel doelgroepen zijn die deze producten gewoon "goed genoeg" vinden, of juist puur om emotionele reden misschien géén Apple-product willen. Laten we hopen dat de producten waarmee MS nu ook hun 'part of the action' wil gaan (terug)winnen, dat de gebruikers daar graag en tevreden mee aan de slag kunnen gaan. Het zou de wereld in zijn geheel vooruit helpen.