geplaatst door: Robert
http://www.macfreak.nl/modules/news/images/gaming.jpg
Ondersteuning voor controllers iOS 7 en OS X 10.9
Tijdens de keynote kwam het tussen neus en lippen voorbij, Apple gaat gaming op naar het volgende niveau brengen met ondersteuning in het besturingssysteem voor game controllers. Inmiddels heeft Apple een pagina voor developers online staan waar we dit moois kunnen bewonderen.

Omdat je die pagina alleen kan lezen als je ingelogd bent als ontwikkelaar hebben we hieronder de belangrijkste stukken tekst en de plaatjes gezet.
Citaat


Game controllers provide new ways for players to control your game. Apple has designed specifications for hardware controllers to ensure that all of the controllers have consistent sets of control elements that both players and game designers can rely on.

Daar staat niet alleen tekst, Apple laat ook meteen twee voorbeelden van mogelijke controllers zien.

http://www.macfreak.nl/modules/news/images/Art.iOS7Controllers.jpg
Ondersteuning voor controllers iOS 7 en OS X 10.9

(klik op het plaatje voor een grotere versie)

En het gaat hierbij niet alleen om ondersteuning voor iOS 7, ook OS X 10.9/Mavericks zal dezelfde ondersteuning onder de motorkap hebben.
Citaat


The new Game Controller framework, added in iOS 7 and OS X v10.9, makes it easy to find controllers connected to a Mac or iOS device. Once discovered, your game reads control inputs as part of its normal gameplay. There are three kinds of controllers available:
  • A standard form-fitting controller: An iOS device sits inside the controller and the player can access both the iOS device’s screen and the controller elements.[/*]
  • An extended form-fitting controller: An iOS device sits inside the controller and the player can access both the iOS device’s screen and the controller elements.[/*]
  • An extended wireless controller: A controller that wirelessly connects to an iOS device or Mac.[/*]
The standard and extended controllers have specific, predictable control configurations.

Controllers Must Be Optional

If you write a game that supports controllers, there must also be a way to play the game without a controller. On an iOS device, that means taking advantage of the touch screen and the integrated sensors in the device. On OS X, this usually means an interface based on the keyboard and mouse. Either way, controllers must enhance gameplay - they must not be required.

Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.