4 mei 2009 - 10:09   
[img=right]http://www.macfreak.nl/base/data/news/images/iPod_nano_4G_lineup.jpg[/img]In het onderstaand YouTube-filmpje is te zien hoe het reclamebureau van het Canadese Rona (een grote bouwmarkt-keten) zeer creatief gebruik maakt van een billboard voor de iPod nano met het bekende beeld waar we
zien dat de verf er letterlijk vanaf druipt.
En voor Rona is verf natuurlijk de
core-business:
&hl=en&fs=1">
&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340">
Als je bovenstaande video niet kunt zien, klik dan even
hier.
Aangezien YouTube filmpjes meestal niet in kwaliteit uitblinken, en deze is jammer genoeg geen uitzondering. Maar gelukkig zijn er meer high-res foto's van het ophangen van deze banner
hier te zien.
Het enige wat hierbij onwillekeurig afvraagt is of Apple de humor er ook van zal inzien, of dat ze op hun strepen gaan staan en Rona gaan vragen om de banner weer te verwijderen. Ik zelf denk het niet, eigenlijk is er hier alleen maar sprake van synergie: Apple's billboard krijgt alleen maar meer aandacht. En vragen om de banner te verwijderen zou waarschijnlijk wel erg onsportief overkomen.