[img=right]http://www.macfreak.nl/base/data/news/images/iPhone_3G_S.jpg[/img]We hebben al vaker geschreven dat de iPhone een wolf in schaapskleren is gebleken wat betreft het potentieel om er games op te spelen. Want hoewel Apple de iPhone ook duidelijk zakelijk sterk in de markt heeft gezet, onder andere door de ondersteuning voor Microsoft Exchange, worden in de App Store meer spelletjes dan 'serieuze' programma's verkocht. Want niet alleen bedient de iPhone veel verschillende markten, ook zakenmensen willen onderweg nog wel eens even een de tijd doden met een spelletje.
Die markt voor games blijkt inmiddels serieuze vormen aan te nemen, want volgens
dit onderzoek van
Game Developer Research is het aantal programmeurs dat games voor mobiele telefoons maakt in het afgelopen jaar meer dan verdubbeld (van 12 naar 25 procent) en maar liefst 75 procent daarvan maken games voor de iPhone en de iPod touch.
Het totale aantal van de programmeurs die games voor dit platform maken is daarmee meer dan twee keer zo groot als het aantal dat spelletjes maakt voor de Nintendo DS en Sony PlayStation Portable.
Dat is dus opletten geblazen voor die laatste twee, want historisch gezien zijn de gamers altijd daar gegaan waar de meeste spellen voorhanden waren. En met de komst van de iPad, waarbij het ontwikkelen van een spel voor iedereen die al gewend is om voor het iPhone OS te programmeren wel erg bekend voorkomt, zal de aantrekkelijkheid van het platform waarschijnlijk alleen maar toenemen.