[img=right]http://www.macfreak.nl/base/data/news/images/iPhoneGroot.jpg[/img]Als een bedrijf eenmaal in staat is om te zorgen dat ze in het centrum van de belangstelling staat dan wordt marketing natuurlijk relatief makkelijk, want een onthulling van een nieuw product kan op zich al een hype creëren.
Een goed voorbeeld daarvan is natuurlijk Apple's iPhone. Want
recent onderzoek van
PiperJaffray laat zien dat onder Amerikaanse jeugd dat
84 procent de iPhone al kent.
Op zich al goed nieuws voor Apple, maar daar zullen ze nog vrolijker worden dat van de 500 ondervraagde middelbare scholieren dat
25 procent zegt van plan te zijn om ook daadwerkelijk een iPhone te kopen voor 500 dollar.
Verder blijkt trouwens 82 procent van de leerlingen die een Personal Media Player hebben dat dat nu al een iPod is.
PiperJaffray schat dan ook voorzichtig dat Apple dit jaar 660.000 iPhones zal verkopen en komend jaar zo'n 4 miljoen. Maar zij geven daarbij zelf ook al aan dat dat die schattingen waarschijnlijk nogal aan de voorzichtige kant zijn.
Wij zei ook al weer dat de jeugd de toekomst heeft?