CEO Beats en muziekabonnementen in iTunes
14 januari 2013 - 14:43   
geplaatst door: Robert
http://www.macfreak.nl/modules/news/images/iTunes_11_Icoon.jpg
CEO Beats en muziekabonnementen in iTunes
Beats Electronics is het gelukt om duurdere koptelefoons aan de massa te verkopen, de Beats by Dr. Dre kom je tegenwoordig overal tegen. De CEO van Beats Electronics, Jimmy Iovine, denkt nu dat Apple samen met Beats het verkopen van abonnementen op muziek ook hip zouden kunnen maken.

In dit interview met The Wall Street Journal vertelt hij dat hij binnenkort met Apple's senior vice president of Internet Software and Services Eddy Cue om de tafel zal zitten om te kijken of ze wat voor elkaar kunnen betekenen. Er zijn trouwens al een tijdje geruchten dat Apple in de loop van dit jaar met een streaming-service zou komen waarbij het woord 'radio' vaak gebruikt wordt, maar het waarschijnlijk gewoon om audio gaat.

Opvallend aan dit interview is trouwens dat Jimmy Iovine ook vertelt dat dit niet voor het eerst is dat hij het met Apple heeft over streaming audio. Zo vertelt hij dat hij niet alleen met Apple samenwerkte voor 'marketing stuff' voor '50 Cent, Bono, Jagger, stuff for the iPod'.

Opvallend vooral is dat hij daarbij vertelt dat hij het drie jaar lang vaak over streaming-audo met Steve Jobs heeft gehad. Samen met mede-oprichter van Beats Electronics zouden ze Steve geprobeerd hebben te overtuigen tot het aanbieden van abonnementen, en hoewel Steve een willig oor zou hebben gehad ging hij uiteindelijk steeds toch niet helemaal 'om'.

Citaat

He was there, not there … he didn’t want to pay the record companies enough. He felt that they would come down, eventually.


Je kan je trouwens afvragen of Jimmy Iovine de man is zou moeten zijn achter een treaming-audio, want zijn visie is dat je niet alle muziek moet aanbieden maar er een eerst het beste uit moet kiezen:

Citaat

[Other music subscription] companies, these services, all lack curation. They call it curation; there’s no curation. That’s what we did as a record label, we curated. There’s 150 white rappers in America; we served you one.

Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
CEO Beats en muziekabonnementen in iTunes
14 januari 2013 - 16:06    reactie #1
geplaatst door: Iphonefan123
is Beats niet groot geworden op de rug van Monster Cable?
sja wat zal ik zeggen
(  mac mini 5.1  airport express v3  airport extreme v5 airport extreme v6  iphone 7  iPad air 2  apple tv3)
CEO Beats en muziekabonnementen in iTunes
14 januari 2013 - 17:01    reactie #2
geplaatst door: Kapotlood
Of over de naam van Dr Dre? Het is voor mij ten minste voor 't eerst dat ik van die Lovine hoor :)  Maar de prijs/kwaliteit verhouding van die Beats heb ik nooit kunnen begrijpen, en zo aan Lovine's uitspraken te zien kan ik me ook niet helemaal vinden in z'n visie.
CEO Beats en muziekabonnementen in iTunes
14 januari 2013 - 19:47    reactie #3
geplaatst door: Claus Bleijerveld
Ik heb een paar modellen getest en het zijn ronduit matige koptelefoons voor een hele hoge prijs.
Voorbeeldje van top marketing.

Heb alleen nooit begrepen dat Monster cable zich hiervoor geleend heeft.
Freelance Audio Engineer
http://www.crystalcradleaudio.com
CEO Beats en muziekabonnementen in iTunes
15 januari 2013 - 12:02    reactie #4
geplaatst door: orange
Monster Cable heeft zich helemaal nergens voor 'geleend'.
Monster Cable heeft een serie hoofdtelefoons uitgebracht, waarmee ze meeliftten op de populariteit van iemand die de doelgroep aansprak.

Dit ging echter een soort eigen leven lijden, en de wegen hebben zich uiteindelijk gesplitst.
Sinds 12-01-1963.
Hobby > Music in Motion: www.drumcorpsinprogress.nl