
CEO Beats en muziekabonnementen in iTunes
Beats Electronics is het gelukt om duurdere koptelefoons aan de massa te verkopen, de
Beats by Dr. Dre kom je tegenwoordig overal tegen. De CEO van Beats Electronics, Jimmy Iovine, denkt nu dat Apple samen met Beats het verkopen van abonnementen op muziek ook hip zouden kunnen maken.
In
dit interview met The Wall Street Journal vertelt hij dat hij binnenkort met Apple's senior vice president of Internet Software and Services Eddy Cue om de tafel zal zitten om te kijken of ze wat voor elkaar kunnen betekenen. Er zijn trouwens al een tijdje geruchten dat Apple in de loop van dit jaar met een
streaming-service zou komen waarbij het woord 'radio' vaak gebruikt wordt, maar het waarschijnlijk gewoon om audio gaat.
Opvallend aan dit interview is trouwens dat Jimmy Iovine ook vertelt dat dit niet voor het eerst is dat hij het met Apple heeft over streaming audio. Zo vertelt hij dat hij niet alleen met Apple samenwerkte voor 'marketing stuff' voor '50 Cent, Bono, Jagger, stuff for the iPod'.
Opvallend vooral is dat hij daarbij vertelt dat hij het drie jaar lang vaak over streaming-audo met Steve Jobs heeft gehad. Samen met mede-oprichter van Beats Electronics zouden ze Steve geprobeerd hebben te overtuigen tot het aanbieden van abonnementen, en hoewel Steve een willig oor zou hebben gehad ging hij uiteindelijk steeds toch niet helemaal 'om'.
He was there, not there
he didnt want to pay the record companies enough. He felt that they would come down, eventually.
Je kan je trouwens afvragen of Jimmy Iovine de man is zou moeten zijn achter een treaming-audio, want zijn visie is dat je niet alle muziek moet aanbieden maar er een eerst het beste uit moet kiezen:
[Other music subscription] companies, these services, all lack curation. They call it curation; theres no curation. Thats what we did as a record label, we curated. Theres 150 white rappers in America; we served you one.