Op de website van de
Rabobank is te lezen dat men per 1-1-2003 stopt met het ondersteunen van de Apple. Naast o.a. de Postbank waar constant problemen mee zijn blijkt internet bankieren bij de Rabobank ook een ramp te zijn volgens vele Mac gebruikers.
Helaas hebben de ontwikkelaars van deze websites nog steeds niet door hoe je een fatsoenlijke website in elkaar moet zetten. Het gebruik van scripts die buiten alle officiële W3 en JavaScript specificaties vallen is schering en inslag. Zullen ze het dan nooit leren?!
Ons advies; stap op bij de bank waar je problemen hebt en stap over op dé bank, de ABN-AMRO. Deze bank ondersteund het internet bankieren al vanaf de eerste dag probleemloos voor Mac gebruikers! Zelfs de helpdesk aldaar beschikt over een redelijke Mac kennis, en is een grote pluim voor de ABN-AMRO!
Update:De Rabobank heeft haar beleid niet zozeer gewijzigd,
doch verkeerd verwoord: met het staken van ondersteuning per 1 jan.
bedoelt men het beantwoorden van algemene (systeem-gerelateerde)
vragen en beslist niét het ondersteunen van de werking in z'n geheel.
Mac-gebruikers kunnen de Rabobank vanaf 1 jan. 2003 dus niet meer
bellen met vragen over hoe een browser werkt en wat een popup is.
De Mac blijft echter een platform waarop hun dienst zal blijven draaien.
Vragen over het Internet-bankieren zijn dan ook nog steeds welkom.
Ze adviseren weliswaar een bepaalde browser (MS IE vanaf versie 5)
maar het zal ook m.b.v. vele andere browsers blijken te werken.
Peter.