geplaatst door: Robert
[img=right]http://static.flickr.com/28/56103571_ce40c56639_m.jpg[/img]Op de laatste presentatie van Steve Jobs liet hij de commercial met Eminem twee keer zien en stak niet onder stoelen of banken dat hij erg blij mee en trots op was.

Dus waarom werd de commercial daarna meteen weer teruggetrokken?

In dit artikel in de New York Times kan je er meer over lezen
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Meer duidelijkheid over de Eminem/iPod commercial
26 oktober 2005 - 03:20    reactie #1
geplaatst door: mennodeij
Hmm... Ik heb 'm gisteren in Australie op TV gezien, ongetwijfeld n.a.v. de introductie van de iTunes Music Store 'down under'. Ik ben benieuwd of-ie nog een keer langskomt!
Vu-ja-dé: the odd feeling nothing has ever happened before...
Meer duidelijkheid over de Eminem/iPod commercial
26 oktober 2005 - 07:35    reactie #2
geplaatst door: MacFanGuy
Je zus op een stokje... Wat een gezeur weer!!

:mad:
Huh? Wat is dat, een PixelFreak?
Meer duidelijkheid over de Eminem/iPod commercial
26 oktober 2005 - 09:08    reactie #3
geplaatst door: Franky2002
Interessant artikel.
Op de site van de makers van de Lugz commercial kun je de originele spot zien. Klik op Archive, dan op Lugz
Meer duidelijkheid over de Eminem/iPod commercial
26 oktober 2005 - 09:12    reactie #4
geplaatst door: Dick
De lugz commercial kan je vinden: http://www.psyop.tv/main.php  > archive> lugz.

Het is inderdaad dezelfde sfeer met dezelfde kleuren en dezelfde dansende silhouetten. Vind het ook heel terecht dat Apple zich op zijn minst moet verdedigen voor deze commercial. Geeft het zelfde gevoel als een tijdje terug met dashboard versus konfubulator. Okay dat was techmisch een ander product maar er blijft een viese bijsmaak aan kleven want je ziet dat het geen orgineel produkt is. Destijds was er een soortgelijke actie van Microsoft die in de jaren '90 iets dergelijks met Appels systeem probeerde. Dat was ook duidelijk een kopie en wat waren we toen blij dat daar een stokje voor gestoken werd door de rechtbank. Dat hete Windows, haha het idee. Moet er niet aan denken dat ze dat op de markt hadden gebracht. Volgens mij waren wij dan nu nog aan het k*nkeren.

Nee lieve mensen: het is beter zo!
http://www.methoutenziel.nl
meubel ontwerp en maak.
iMac 24", Macbook black, Ipod 4eG 20gb en Iphone3G 8gb.
Meer duidelijkheid over de Eminem/iPod commercial
26 oktober 2005 - 09:23    reactie #5
geplaatst door: Robert
De overeenkomsten zijn inderdaad frappant, maar ik vraag me nog steeds af wie zich nu zou moeten verdedigen.

Had de Lugs-commercial bestaan zonder de iPod commercials?
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Meer duidelijkheid over de Eminem/iPod commercial
26 oktober 2005 - 09:27    reactie #6
geplaatst door: BuzzE
Ik heb de Eminem commercial ook toevallig op tv gezien toen ik in de VS was, en hij spettert echt van het scherm. Over de vraag of het concept gekopieerd is mogen juristen zich van mij druk maken zolang ze maar willen, mij zal het verder een worst wezen.
Meer duidelijkheid over de Eminem/iPod commercial
26 oktober 2005 - 09:39    reactie #7
geplaatst door: Franky2002

Citaat
Fool om 9:23, 26-10-2005
De overeenkomsten zijn inderdaad frappant, maar ik vraag me nog steeds af wie zich nu zou moeten verdedigen.

Had de Lugs-commercial bestaan zonder de iPod commercials?


Jawel, want die Lugz is al drie jaar oud! :wink:
Meer duidelijkheid over de Eminem/iPod commercial
26 oktober 2005 - 10:52    reactie #8
geplaatst door: bartp
prachtige reclame.. van beide merken.. ben t eens dat ze teveel op elkaar lijken.. maar aan de andere kant is het ook gewoon een bepaalde stijl.   misschien kan je dan  ook zeggen dat bijv wat saaiere reclames , over thee ofzo , die vaak een gezellige romantische sfeer uitstralen ook op elkaar lijken.. qua stijl.
daar gebruiken ze dan vaak een rustig muziekje, een softfilter erover etc.
De vector stijl van apple en Lugz zie je niet veel en valt daardoor meer op.. slim was geweest om bijv. de kleurstelling anders te doen.
 macbook 2GHz/2GBblog:   http://www.stezmedia.nl
Meer duidelijkheid over de Eminem/iPod commercial
26 oktober 2005 - 11:33    reactie #9
geplaatst door: braeburnrocks
Het is gewoon 1 op 1 jatwerk!!
Ze zeggen vaak "beter goed gejat dan slecht verzonnen", maar "copy' 'paste' gaat wel heel erg ver!!
Meer duidelijkheid over de Eminem/iPod commercial
26 oktober 2005 - 18:02    reactie #10
geplaatst door: Dennissie
Het blijft wel een feit dat in het hiphopwereldje alles erg op elkaar lijkt hè...de gemiddelde Brainpower-clip is ook altijd een slap aftreksel van een Mos Def-(of in ieder geval een Rawkus)-clip...da's het artwork dat erbij hoort, maar dit is ook ordinair jatwerk, maar ja, zo ziet urban er nou eenmaal uit! Prachtig woord, urban...
Life's a garden. Dig it.
http://www.dvandesign.nl
Meer duidelijkheid over de Eminem/iPod commercial
26 oktober 2005 - 20:11    reactie #11
geplaatst door: Bram Beernink
Ik zeg het bij M$, en deze keer bij Apple. Bij Konfabulator lag het niet zo scherp, maar dit is wel opvallend. Alhoewel het niet door Apple zelf is gemaakt.  :wink: Dus misschien hadden ze het niet door.
Soon there'll be just two kinds of people: Those who use computers, and those who use Apples. - Think different - iMac 15", 768 MB, 700 Mhz G4 - iBook 14", 1GB, 1.42 Ghz G4, 10.5.5 - MessagePad 2000 - iPod nano silver
Meer duidelijkheid over de Eminem/iPod commercial
26 oktober 2005 - 20:23    reactie #12
geplaatst door: ettepet
Als het inderdaad door een reclame buro (in dienst van Apple, dus niet Apple zelf) in elkaar geknutseld/gejat is....
En als de overeenkomst inderdaad bij Apple zelf niet bekend zou zijn geweest
oei, oei, wat zal Steve Jobs dan nu een partij lopen stampvoeten door de gangen

:woot:

[en dan druk ik me nog heeeeeeel erg netjes uit]

(Bewerkt door ettepet om 20:23, 26-10-2005)