
Meer interesse voor de iWatch dan voor de iPad
Voordat Apple de iPad op de markt zette werd door het Amerikaanse onderzoeksbedrijf ChangeWave Research onderzocht wat de interesse onder het publiek was. Vier procent antwoordde toen dat het erg waarschijnlijk ('
very likely') was dat ze er een zouden kopen, en veertien procent vond het redelijk waarschijnlijk ('
somewhat likely').
Mocht Apple nu echt met een iWatch komen dan is het goede nieuws voor ons favoriete fruitmerk dat de interesse voor dit horloge nog iets hoger ligt dan voor de iPad. Want maar liefst vijf procent lijkt het erg waarschijnlijk dat ze er eentje zullen kopen en ook hier is het weer veertien procent dat het redelijk waarschijnlijk vindt.
Grappig genoeg blijkt deze interesse in producten die Apple uitbrengt historisch te zijn, want ook bij de introductie van de Intel Macs was het beeld bijna gelijk. Kennelijk is er een redelijk vast aandeel van het koperpubliek waarbij Apple altijd op interesse kan rekenen, waarbij een gedeelte daarvan zoveel vertrouwen heeft dat ze er al bijna automatisch van uitgaan dat Apple alleen dingen zal produceren die de moeite waard zijn.

Meer interesse voor de iWatch dan voor de iPad