
Microsoft over het design van Office voor iPad
Het duurde even voordat Microsoft kwam met [ituneslink=https://itunes.apple.com/app/microsoft-word-voor-ipad/id586447913?mt=8]Word[/ituneslink], [ituneslink=https://itunes.apple.com/app/microsoft-excel-voor-ipad/id586683407?mt=8]Excel[/ituneslink] en [ituneslink=https://itunes.apple.com/app/microsoft-powerpoint-voor/id586449534?mt=8]PowerPoint[/ituneslink] voor iPad, maar inmiddels kunnen we rustig zeggen dat het een succes is. Want sinds het uitkomen
eind maart is Office voor de iPad inmiddels al meer dan 27 miljoen keer door mensen op hun
iPad gezet.
Maar het is niet alleen een kwantitatief succes, ook wat betreft de kwaliteit scoorde Microsoft heel erg goed met dit pakket. Want de reviews liepen van 'gewoon' positief tot erg positief.
Dit succes doet ze bij Microsoft duidelijk goed, en de "group program manager and design manager for Office for iPad" (serieus) Han-Yi Shaw heeft nu
een blogpost geschreven die helemaal gaat over de aanpak van dit team bij het maken van Office voor de iPad. Voor iedereen met interesse in het maken van software en vooral hert design daarvan volgens ons de moeite van het lezen waard.