Microsoft's campagne gemaakt op een Mac
21 september 2008 - 21:12    reactie #25
geplaatst door: Ziegler
Er is niets mis met passie, maar ik vind het jammer als dat zich uit in het afzetten tegen de 'tegenpartij'.
Microsoft's campagne gemaakt op een Mac
21 september 2008 - 22:03    reactie #26
geplaatst door: Peter Villevoye
In vele uitingen heeft Apple (meestal bij monde van Jobs) laten weten
dat Apple helemaal geen problemen heeft met de medespeler Microsoft.
Het bedrijf maakt immers ook productieve software voor Mac (MS Office)
sinds 1985, en daar mag Apple best blij mee zijn. Maar het is zo jammer
om te zien hoe dit bedrijf op het gebied van systeemsoftware, browsers,
campagnes en andere fronten continue miskleunt of heerlijk dwars ligt.

Neem nou Vista: eerst de legio vertragingen, toen die WOW-campagne,
daarna de vele tegenslagen (niet geschikte hardware, ondanks beloften)
en de steeds erop volgende damage-control, toen de Mojave-campagne
(gestaakt), recent de Seinfeld-clips (leuk maar vaag) en nu "I'm a PC".
Neem de Zune: geafficheerd als de iPod-killer en roemloos de mist in.
Neem Explorer: keer op keer is iedere versie weer nèt niet wat ze in de
gesprekken en W3C-vergaderingen beloven en heeft de hele webwereld
daar weer jaren last van. Na 10 jaar standaarden blijft MS dwars liggen.
Middelmaat en frustratie is nu eenmaal schering en inslag bij die toko.
Maar dat hoef ik op dit forum gelukkig niet uit te leggen.

Apple heeft in ruim 20 jaar Mac-hardware en systemen zichzelf minstens
3x compleet gerenoveerd: van 68X naar PowerPC, van Classic naar OSX,
van PowerPC naar Intel – dit soort vernieuwingen zijn cruciaal om steeds
nieuwe fenomenen door te voeren en nieuwe problemen aan te kunnen.
Apple zegt het zelf: MS moet het aandurven om schoon schip te maken,
alleen dan kunnen ze echte verbeteringen doorvoeren in hun producten.
Zelfs Ballmer heeft recent in een email verklaard dat "Apple goed werkt"
en dat MS daar een lesje van kan leren, ook al zullen partners en klanten
eventuele nieuwe en strengere richtlijnen wellicht niet allen appreciëren.

Kortom: de tegenpartij is door eigen nalatigheid een makkelijk doelwit.
Het afzetten tegen MS is een vrolijke vijandigheid, geen enorme aversie.
Hoewel, ik heb zonet even die http://imapc.lifewithoutwalls.com/ website
bekeken en me suf gezocht naar de reclamespotjes. Dan denk je weer:
waarom moeten ze nou zoiets simpels toch weer ingewikkeld maken ?
Ze hebben er gewoon geen oog voor.

Het is geen "afzetten tegen", het is wat mij betreft "hopen op beterschap",
want goed werkende computers en systemen helpen de mensen vooruit.
Niet iedereen zal namelijk een Mac gaan kopen, zo reëel ben ik wel...
Studea — Advies - Training - Begeleiding in DTP, web- en app-design.  En... een PixelFreak !
Microsoft's campagne gemaakt op een Mac
21 september 2008 - 22:03    reactie #27
geplaatst door: JH
Je punt is duidelijk Ziegler, maar je kan het verder ook gewoon laten wat het is. Dit is per slot van rekening een Mac-forum (waar ook mensen rondlopen met slechte Windows-ervaringen...)
Mac-musician
Microsoft's campagne gemaakt op een Mac
21 september 2008 - 22:33    reactie #28
geplaatst door: janjaap

Citaat
JH om 21:00, 21-09-2008
…Microsoft wekt in het algemeen geen emotie op…


Nou, Microsoft wekt bij mij regelmatig emoties op.
Alleen negatieve emoties als frustratie en woede.
Helaas ben ik gedwongen om dagelijks met Windows
te werken bij mijn baas, en dat sinds Windows 3.1
Ik beperk mij thuis zoveel mogelijk tot Mac OS X.

Citaat
Wat is er mis met passie of zelfs liefde voor een merk of product ?

Gelukkig helemaal niets.:wink:

Het is alleen jammer dat er maar weinig merken het verdienen.
Ik heb, behalve voor Apple, een warm gevoel voor produkten van Festo.
Gewoonweg omdat uit de produkten blijkt dat er bekwame
ontwerpers aan het werk zijn geweest. Hierdoor werk je
bijzonder prettig met deze apparatuur, omdat er allerlei
(op zich heel kleine) 'dingetjes' in- en aanzitten. Zo ervaar
ik ook het werken met produkten van Apple.
Ook bij gereedschap zie je dat andere fabrikanten ook
'dingetjes' gaan inbouwen, maar dan net de plank misslaan
of achter de feiten aanlopen.

Ik weet niet of er al ergens een FestoFreak.org bestaat,
maar het zou heel goed kunnen.

@Peter: Weer mooi verwoord.

JJ
"All empty souls tend toward extreme opinions."
27" iMac | EyeTV200 | 4 of 5 TB aan externe opslag: 1 backup is geen backup
iPhone 3G 16 GB Black | 80 GB iPod Black
Microsoft's campagne gemaakt op een Mac
23 september 2008 - 09:03    reactie #29
geplaatst door: Robert
@ Ziegler: Ik vraag me af wat jij er van gevonden had als was gebleken dat de Get a Mac-campagne op een PC met Windows Vista gemaakt was...
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Microsoft's campagne gemaakt op een Mac
23 september 2008 - 14:56    reactie #30
geplaatst door: Ziegler
Helemaal niets. Als Apple de opdracht uitbesteedt, gaat  Apple daar niet meer over. Een reclamekantoor dat betoogt dat Douwe Egberts de beste koffie maakt, schenkt zelf wellicht Van Nelle. En ik denk niet dat Douwe Egberts danwel hun klanten daar een probleem mee hebben. Dat hebben alleen MacFreaks van een bepaalde slag . . . . :wink:
Microsoft's campagne gemaakt op een Mac
23 september 2008 - 16:48    reactie #31
geplaatst door: Peter Villevoye
Gelukkig heeft Apple een baas die een dergelijk inlevingsvermogen
wèl nastreeft, althans wel wat meer dan andere CEO's en hun toko's.

Van eenzelfde kaliber is de anekdote dat Jobs op hoge poten naar de
fabriek ging die de mallen voor de eerste iMac G3-prototypen maakte;
want er zat een onafgewerkt lasnaadje aan de onderkant van de iMac.
De directeur van de fabriek vond dat Jobs zeurde ("niemand ziet het"),
maar Jobs vond dit detail "slordig" en getuigen van "weinig vakeer".
Studea — Advies - Training - Begeleiding in DTP, web- en app-design.  En... een PixelFreak !
Microsoft's campagne gemaakt op een Mac
23 september 2008 - 16:50    reactie #32
geplaatst door: Ziegler
Ik ben benieuwd Peter, of alles wat met Apple te maken heeft op een Apple gemaakt wordt. Ik weet het niet, maar betwijfel het wel.
En verder ben ik het van harte met je eens dat je alleen kwaliteit krijgt als je ook op details let.