[img=right]http://www.macfreak.nl/base/data/news/images/Nokia_Logo.jpg[/img]Dat Apple en AT&T voor een controversieel business/marketing-model hebben gekozen mag duidelijk zijn uit de vele niet zo positieve reacties die hierover op het internet - en natuurlijk ook op dit forum - te lezen zijn.
Voor een concurrent is er dan natuurlijk altijd de mogelijkheid om in te koppen voor open doel, en Nokia kon het niet laten.
Met de slogans 'Phones should be open to anything' (
Telefoons zouden voor alles open moeten staan) en The best devices have no limits' (
De beste apparaten hebben geen limieten) is het duidelijk wie er aangevallen wordt.
De posters zijn
hier in hoge resolutie te bekijken en
hier kun je online campagne zien.
Alleen een beetje jammer voor Nokia dat het kennelijk een haastklus is geweest, want sinds een telefoon eigenlijk een zakcomputer is geworden heb ik juist liever
niet dat die open staat voor alles en ik moet eerste apparaat nog zien dat geen limieten heeft.
Maar het bekt in ieder geval lekker.
Voorlopig zal het Apple en AT&T waarschijnlijk niet erg interesseren. Waar de analisten eerst nog de verwachting uitspraken dat de prijsverlaging van de iPhone 50 procent extra verkoop zou genereren, blijkt dat
op dit moment nog steeds tussen de 70 en 100 procent te liggen.
Ondertussen zijn er in het gekozen model van Apple en AT&T wel vreemde gaten aanwezig.
Zo kunnen klanten de iPhone na 90 dagen
niet laten unlocken (met name voor het gebruik van goedkopere providers in het buitenland), normaal gesproken is dit de standaard procedure bij AT&T. In één geval kreeg een gebruiker zelfs te horen dat hij ook maar een extra goedkoop mobieltje mee moest nemen.
Wordt vast vervolgd...