
Opkomst en ondergang van publicaties
Een paar maanden geleden kon je op MacFreak al lezen dat het bekende Macworld magazine in papieren formaat is ongehouden te bestaan, en dat de stekker ook meteen getrokken is uit de Macworld Expo. Dat nieuwsbericht gemist? Dan kan je dat
hier alsnog inhalen.
Sinds deze week is ook MacUser niet meer, ook dit ooit erg succesvolle blad kon het nu niet meer bolwerken door "challenging market conditions". Een korte verklaring van Kenny Hemphill over deze sluiting is
hier te lezen.
Tegelijkertijd komt digitale nieuwssite
The Verge met een reclame die tijdens de
Super Bowl (vanaf 2 februari aanstaande) uitgezonden zal gaan worden, en alleen die reclame kostte al vier miljoen dollar.
Nu is de doelgroep van The Verge een stuk groter dan die van Macworld of MacUser, maar de enorme budgetten waarmee hier gewerkt wordt lijkt wel duidelijk te maken dat het geschreven woord over dit soort onderwerpen nog lang niet dood is. Het uitbrengen van een gedrukt tijdschrift is misschien te kostbaar geworden, maar het internet lijkt voorlopig nog springlevend.
Wat ons betreft hoopgevend, want MacFreak is ook beslist niet van plan om er mee te stoppen. Maar tegelijkertijd wel jammer dat we zulke bekende bladen zien verdwijnen. Gelukkig dat
de website van Macworld nog steeds bestaat, we hopen dat we daar nog heel erg lang van zullen kunnen blijven genieten.