
Pebble heeft al een miljoen smartwatches verkocht
Het zijn vooral de Android-smartwatches en de Apple Watch die de aandacht krijgen in de media, maar ondertussen verkoopt de smartwatch van
Pebble prima, terwijl we daar zelden wat van horen. Pebble's CEO Eric Migicovsky was dat waarschijnlijk ook zat, en daarom gaf hij een exclusief interviewtje The Verge (dat je
hier kan lezen).
Daarin onthult hij dat Pebble inmiddels al meer dan een miljoen smartwatches heeft verkocht, de miljoenste ging op 31 december vorig jaar over de toonbank.
Op dit moment zijn de smartwatches die op Android wear draaien de grootste concurrent, die worden gemaakt door onder andere Motorola, Samsung, LG, Sony en Asus. Google heeft nog geen cijfers daarover naar buiten gebracht. Samsung zou in 2013 800.000 stuks van de Galaxy Gear smartwatches hebben verkocht, maar van dat bedrijf is bekend dat ze vaak items die in de winkel liggen tellen als verkopen. Een teken aan de wand lijkt dat we sindsdien ook geen cijfers meer van Samsung over de verkoop van de Galaxy Gear smartwatches hebben gehoord.
Ondertussen heeft Pebble's CEO Eric Migicovsky er vertrouwen in, hij gaat er van uit dat ook in 2015 het goede tijden voor zijn bedrijf zullen zijn. Daarbij zou hij een nieuwe manier om met je smartwatch te werken introduceren, en apps zouden daar veel minder een onderdeel van zijn.
Weve found a new framework to use as an interaction model on the watch. It doesn't look like what we have today, and it doesn't look like what's on your smartphone.
We zijn benieuwd, hoewel de Apple Watch geen directe concurrent van Pebble zal zijn lijkt het toch wel mogelijk dat de introductie daarvan een gedeelte van de early adapters bij dit platform weg zal halen.
Met 6.000 apps (waaronder ook een ander uiterlijk voor je smartwatch geteld wordt) en bijna 25.000 ontwikkelaars heeft Pebble's CEO er in ieder geval vertrouwen in.
We zijn benieuwd, en zullen de vinger aan de pols houden. Zowel letterlijk als figuurlijk.