
Samsung lanceert site over hun design
Wat doe je als je alweer tegenover Apple in de rechtszaal staat, en dit keer het bedrijf uit Cupertino twee keer zoveel vraagt aan schadevergoeding (in deze zaak ruim twee miljard dollar) en je zo bekend staat om kopieergedrag dat je de bijnaam Samesung gekregen hebt?
Je kiest de aanval in plaats van de verdediging en je lanceert een site waar je laat zien dat je wèl origineel bent en creatief design maakt.
Dat is precies wat Samsung gedaan heeft, en het resultaat is
hier te zien. Wij denken dat de pagina zowel de Samsung-fans als de mensen die Samsung niet zien zitten zal bevallen, speciaal voor die tweede categorie hebben we een screenshot gemaakt van een tekst die we op deze site tegenkwamen.

Misschien dat het in het Koreaans beter klonk? Wij hebben zelden zoveel gebakken lucht in zo weinig zinnen bij elkaar gezien. We zouden het positief vinden als Samsung de energie inderdaad helemaal zou richten op eigen, origineel design. Want als ze teveel met Apple bezig zijn dan laat het bedrijf zich volgens ons niet van zijn beste kant zien.
Bijvoorbeeld met mailtjes waarin blijkt dat bij Samsung de dood van Steve Jobs als "een kans"
werd gezien en dat ze ontkennen dat ze design hebben gepikt, maar dat hun succes in smartphones
door goede marketing tot stand kwam. Terwijl de interne bestanden waarin
te zien was wat ze allemaal van Apple wilden kopiëren die in de eerste rechtszaak naar boven kwamen er dus kennelijk niet meer toe doen.