Bedrijven als Apple en Samsung veroorzaken momenteel bij mij associaties met kibbelende kinderen tussen servet en tafellaken die elkaar ("NIETES! WELLES!") beschuldigen van plagiaat. Niet goed voor beider imago. Op het gevaar af om hier hanged drawn and quartered te worden: ik ben best in mijn nopjes met mijn beeldscherm, evenals de externe schijfjesbrander afkomstig uit Korea, maar wat ik wel als tegenhanger van mijn tevredenheid evalueer is het feit dat Apple originaliteit pur sang vertegenwoordigt, terwijl Samsung dat doet waar ze in het verre, verre oosten al 60 jaar zo goed in zijn: kopieren. (Geschiedenis herhaalt zich nooit maar de ingredienten zijn vrij verkrijgbaar) Canon deed het ooit met Leica, Honda met de Augusta, Yamaha met de Steinway. Alleen het werd indertijd niet zo op de spits gedreven als nu. Het is een teken des tijds dat als je er te diep over nadenkt zorgen baart: verscherping van tegenstellingen, maar misschien komt het goed omdat beide bedrijven hier nu juist doen dàt wat van belang is in tijden van economische afgang: aandacht vragen van de consument. Wellicht is het vooropgezet spel!?! Niet is onmogelijk.
(Bewerkt door JGO om 2:55, 6-10-2011)