[img=right]http://www.euronet.nl/users/studea/macfreak/waneuro.jpg[/img]Sinds vorige week dinsdag zijn er ernstige storingen bij
Euronet en
Wanadoo, twee belangrijke Internet-providers voor particulieren en MKB.
De problemen spitsen zich toe op het niet kunnen doorgeven van alle verkeer dat met
Apple's .Mac-diensten te maken heeft, zoals Mail, Chat, iDisk en andere speciale netwerkvoorzieningen (de gewone Apple-webservers leveren geen probleem). Euronet en haar moedermaatschappij Wanadoo laten een deel van hun netwerkverkeer via de firma
Level3 lopen, die kennelijk de bottle-neck in deze situatie is. Af en toe lijkt iets weer even te werken, maar niet voor lang. Tussendoor werkten de Sync-diensten vanuit Apple ook een tijdje niet, wat voor de nodige verwarring bij andere providers en klanten zorgde. Maar die storing is door Apple inmiddels opgelost.
Euronet-klanten kunnen via een
proxy in ieder geval web-mail raadplegen en wat data syncen, maar voor de rest lijkt er weinig schot in te zitten. Als er maandag nog geen oplossing volgt, dan duurt dit probleem al een hele week - geen goede zaak voor een belangrijke provider...
Voor meer informatie en reacties aansluiten in dit draadje.
Update maandag 10 april: Het lijkt erop dat alles weer redelijk werkt.
Het heeft dus nèt geen hele week geduurd, maar dat is al lang genoeg.
Update woensdag 12 april: Dezelfde problemen doen zich weer voor,
de oorzaak is dus niet afdoende verholpen. Wederom kan je met de proxy
van Euronet in ieder geval web-mail en minimaal syncen (kwart snelheid).
Zie hierboven voor deze eerder gemelde tijdelijke proxy-oplossingen.