Nieuws, feedback en meer > Nieuwsberichten en reacties

Affinity: we ontwikkelen door en apps blijven zonder abonnement te koop

(1/3) > >>

Robert:
Affinity: we ontwikkelen door en apps blijven zonder abonnement te koopNa de aankondiging van Affinity dat ze door Canva overgenomen zijn, lieten veel gebruikers op sociale media en fora weten er op zijn zachtst gezegd niet gerust op zijn dat dit goed nieuws is, in tegendeel. Ook bij de reacties hier op MacFreak zien we zulke geluiden voorbijkomen.

Gelukkig zagen ze dat Affinity zelf ook, daarom is er een belofte van Affinity en Canva op het web gezet, met een begeleidende tekst.

Affinity: we ontwikkelen door en apps blijven zonder abonnement te koop
klik of tap voor een grotere versie
Hieronder punt voor punt in het Nederlands:


* EERLIJKE PRIJZEN
Eeuwigdurende licenties zullen altijd worden aangeboden en we zullen de prijs van Affinity altijd eerlijk en betaalbaar houden.
* AFFINITY VERSNELLEN
Affinity blijft. Het blijft de meest hoogwaardige pro design suite en we zullen nu de uitrol van nieuwe functies versnellen.
* TOEGANKELIJK VOOR IEDEREEN
De Affinity-suite zal binnenkort gratis beschikbaar zijn voor scholen en geregistreerde non-profitorganisaties.
* GESTUURD DOOR DE COMMUNITY
We zetten ons in om de toekomst van Affinity vorm te geven aan de hand van jullie ideeën en feedback.
Dat de meesten van ons ook hierna nog achterdochtig blijven is logisch, wie hebben al te vaak gezien dat dit soort mooie beloftes te vaak verbroken worden. Maar deze toezegging staat zo hard zwart op wit, dat de verplichting die dit schept wel ingelost zal moeten worden.

Let op dat er staat “eeuwigdurende licenties zullen altijd worden aangeboden”, en dat dit dus niet alleen geldt voor de huidige versie, maar ook voor de toekomstige. Voor iedereen die moeite heeft om dit geloven, hieronder de tekst hierover in de verklaring van Affinity en Canva:


--- Citaat ---We delen onze toewijding om design eerlijker en toegankelijker te maken. Voor Canva betekent dit dat we ons kernproduct gratis beschikbaar maken voor miljoenen mensen over de hele wereld en voor Affinity betekent dit een eerlijk geprijsd eeuwigdurend licentiemodel. We weten dat dit model een belangrijk onderdeel is geweest van het Affinity-aanbod en we zijn vastbesloten om in de toekomst eeuwigdurende licenties te blijven aanbieden.

Als we een abonnement aanbieden, zal dat alleen een optie zijn naast het eeuwigdurende model, voor degenen die daar de voorkeur aan geven. Dit past bij het idee om Canva-gebruikers Affinity te laten gebruiken. Het zou ons ook in staat stellen om Affinity-gebruikers een manier te bieden om hun workflows uit te breiden door Canva te gebruiken als een platform om wat ze gemaakt hebben met Affinity te delen en eraan samen te werken, als ze daarvoor kiezen.

--- Einde van citaat ---

met dank aan forumlid ‘iSan’, die dit als eerste meldde op het forum



 #Affinity

Franky2002:
“eeuwigdurende licenties zullen altijd worden aangeboden”
Tsja, voor wat het waard is. Misschien in een uitgeklede vorm en dat het abbonnementsmodel juist alle features heeft. Die Canva-boys vertrouw ik voor geen meter.

GeorgeM:
Ik ben ook niet altijd meteen goed van vertrouwen, maar na het meerdere keren goed gelezen te hebben kan ik er eigenlijk geen speld tussen krijgen. Vooral dit stukje:


--- Citaat ---Als we een abonnement aanbieden, zal dat alleen een optie zijn naast het eeuwigdurende model, voor degenen die daar de voorkeur aan geven.

--- Einde van citaat ---

boiing:
Ik zei het in een ander draadje ook al: een 'eeuwigdurende licentie' betekent tegenwoordig vaak '..voor de huidige X.Y versie en alle .Y updates'. Een jaar of wat later verschijnt er dan een nieuwe X+1.Y versie met allerlei nieuwe features en daar is je eeuwigdurende licentie uiteraard niet meer geldig voor. Deze praktijk is vrij normaal tegenwoordig, en ik haal niet uit de tekst dat dat in Affinity's geval zeker niet zal gebeuren.

nnsa:

--- Citaat van: boiing, 28 maart 2024 - 10:57 ---Ik zei het in een ander draadje ook al...

--- Einde van citaat ---
Herhaling is de toverkracht van de reclame. (Uiteraard) klopt dit hele verhaal.

Kleine aanvulling: ook als het systeem de app niet meer ondersteunt is het einde verhaal of de portemonnaie opnieuw trekken...

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie