Nieuws, feedback en meer > Nieuwsberichten en reacties

Apple doet te weinig om ‘scammers’ uit de App Store te houden

<< < (2/4) > >>

Robert:
Moest inderdaad 10 euro per week zijn (ook zichtbaar in de tweet).

Bij deze is het nieuwsbericht gecorrigeerd.

nnsa:

--- Citaat van: orange, 12 januari 2022 - 13:49 ---Ja, helaas is jammer genoeg vrijwel elke app store een aaneenschakeling van rotzooi.

--- Einde van citaat ---
Eens. Onbegrijpelijk dat ‘het beste jongetje van de klas’ dit niet op orde heeft.

Punten voor verbetering:

- Kwaliteits contrôle op de goede werking;
- Veel duidelijkere weergave van abonnementstarieven;
- Ieder via app store afgesloten abonnement moet daar ook eenvoudig opzegbaar zijn;

anraadts:

--- Citaat van: nnsa, 13 januari 2022 - 11:15 ---- Veel duidelijkere weergave van abonnementstarieven;
- Ieder via app store afgesloten abonnement moet daar ook eenvoudig opzegbaar zijn;

--- Einde van citaat ---
Allemaal helemaal mee eens.

Maar er is juist een beweging gaande dat Apple betalingen buiten de App Store om zou moeten toelaten. Dat betekent natuurlijk dat Apple geen enkele zeggenschap en controle meer zal hebben daarover, en dus ook niet over abonnementen.

nnsa:

--- Citaat van: anraadts, 13 januari 2022 - 11:33 ---Maar er is juist een beweging gaande dat Apple betalingen buiten de App Store om zou moeten toelaten.

--- Einde van citaat ---
Ik mag aannemen dat de consument de keuze houdt om dan in, of buiten de app store te kopen en te downloaden. Vaak is die keuze er nu ook al.

Willekeurig voorbeeld van grotendeels ondoorzichtige prijzen:

Apple doet te weinig om ‘scammers’ uit de App Store te houden

doctor_apple:
Ironisch genoeg was "Apple's App Store" en diens veiligheid, originaliteit en bovenal aanbod van kwaliteitsapps ooit hét verkoopargument.

Het is pauze nu, dus even aan het bladeren op de Mac Store, de Microsoft store, de iOS Store en nu op de Google Play store ... Allemaal één pot nat en ellende ... Het had zo mooi kunnen zijn, maar de hoeveelheid fake-apps en bovenal "in app purchases"-apps is d-r-am-a-t-i-s-c-h.

Want ook daar, abonnementje hiervoor, daarvoor, in app purchase voor zus en zo ... Om gek van te worden ... En hier en daar echt vage ondernemingen.

Wat wel opvalt is de mogelijkheid om dergelijke abonnementen stop te zetten. Je koopt formeel wel in de App Store, en de in-app aankopen zijn feitelijk ook in de App Store, maar als het gaat om TERUGGAVE beleid, dan beroept men zich op de externe partij ...

Verder een observatie: ik heb wel eens een foute aankoop van een PS4 spelletje gedaan, een telefoontje en met 2 uurtjes was het hersteld, niet supersnel, maar wel goed. Heb wel eens een vage App gekocht in de Microsoft Store. Een chat-sessie, en het was met enkele minuten opgelost. In de Google Play store een fout spelletje gedownload voor de kinderen. Daar was het één klik en klaar

Een refund in de Apple App store kostte van al mijn ervaringen het meeste tijd, was omslachtig en had een gevoel als ware ik met een overheidsinstantie te maken had: enquetes en formuliertjes ...

Natuurlijk, het geld komt uiteindelijk wel retour. Maar hierin verdient Apple's refund process echt geen schoonheidsprijs. Evenmin diens lakse houding ten aanzien van Scammers. Want er is echt veel meer mogelijk dan Apple nu doet ... En waar de hoeveelheid vage Apps is echt groots, dat "Premium gevoel" van de App store dat ik vroeger had? Da's weg ... Weinig verschil met de Play Store voor m'n gevoel. En dat kan volgens mij echt beter!

Apple doet te weinig om ‘scammers’ uit de App Store te houden

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie