geplaatst door: Robert
https://www.macfreak.nl/modules/news/images/FacebookMessenger-icoon.jpg
KLM eerste luchtvaartmaatschappij met communicatie via Facebook Messenger
KLM biedt als eerste luchtvaartmaatschappij de mogelijkheid om voortaan ook via Facebook Messenger je boarding pass te ontvangen. Daarbij is het ook mogelijk voor de KLM om eventuele aanvullende informatie aan je te versturen, en voor ons om bijvoorbeeld vragen te stellen aan de KLM over je vlucht.

KLM is hiermee de eerste luchtvaartmaatschappij, maar niet het eerste bedrijf dat Facebook Messenger hiervoor gebruikt, Uber was het eerste bedrijf dat van deze mogelijkheid gebruik maakte en KLM is nummer twee.

Mocht je geen Facebook hebben, KLM is ook bezig met andere opties, en gebruikt die ook al in andere markten. Zo wordt er in China bijvoorbeeld het daar populaire WeChat gebruikt, en heeft KLM bij ons ook al pilots lopen via WhatsApp voor het MKB en het doorgeven van storingen.

De reden dat Facebook Messenger de eerste optie is die aangeboden wordt is dat daar de API's aanwezig zijn om het voor de KLM allemaal mogelijk te maken. Mogelijk krijgen we er in de toekomst dus nog meer opties bij, KLM wil in ieder geval het lijntje tussen ons en het bedrijf zo kort mogelijk te houden.

De uitrol van deze optie via Facebook Messenger is trouwens wereldwijd, dus het maakt niet uit waar je bent of naartoe of vanaf vliegt. Wil je deze optie gebruiken, Het gratis Facebook Messenger kan je hier vinden.

David Marcus, VP van Messaging Products bij Facebook zei het volgende over deze samenwerking, waarbij hij meteen duidelijk maakt welke opties hierbij allemaal mogelijk zijn:
Citaat


I'm excited to announce that our first airline partner on Messenger will start rolling out their presence today. KLM flyers will be able to automatically receive their itinerary, flight updates, check-in notifications, get their boarding passes, even rebook flights when needed, and communicate with the airline all from one contextual, canonical thread.

Goodbye forgetting the combination of your frequent flyer alphanumerical number and password to obtain your boarding pass, and holding for a long time on the phone to change flights. This is a new day for all of us global travelers, and KLM is paving the way. I hope you'll enjoy this new update as much as I will, and as always, let us know how we can make it even better for you!







Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
geplaatst door: JGO
Ik vlieg niet meer, dus ik heb makkelijk praten, maar als wat ik hier lees nog actueel is, wil ik het lijntje tussen Facebook en mij het liefst zo lang mogelijk houden.

Ach laat ik het ook maar melden: In NoScript heb ik Facebook aangemerkt als onbetrouwbaar.

(edit: toevoeging laatste alinea)

(Bewerkt door JGO om 9:49, 2-04-2016)
Doordrammende 8600, Zoevende G3 en
een MacMini
geplaatst door: anraadts
Leuk intitaitief, maar mij waren ze ook al kwijt bij "Facebook".

Dus als KLM dit op andere manieren gaat aanbieden, dan is dat bij mij erg welkom!
geplaatst door: Jules
Aan de facebooksceptici: je kunt messenger tegenwoordig ook gebruiken zonder dat je een facebookprofiel hoeft te hebben.
geplaatst door: anraadts
En hoe registreer je je dan?

Bij dit soort diensten doe ik dat nooit met mijn eigen naam, ik ben benieuwd of dat dan toch kan werken met deze service van de KLM.