
Tweederde van iPhone-bezitters wil volgen door advertenties uitzetten
Gezien het aantal beta-versies van iOS 14.5 dat inmiddels is voorbijgekomen, inmiddels de zevende versie, lijkt het voor de hand te liggen dat deze versie van iOS binnenkort zal uitkomen. Daarin zit App Tracking Transparantie, waarmee we zelf kunnen kiezen of we gevolgd willen worden, of juist niet.
Door Adweek is onderzocht welk percentage van gebruikers van iPhones van plan zijn met deze functie dat volgen uit te gaan zetten en
de resultaten (betaallink) zijn zeer bemoedigend. Tenminste, als je voor privacy bent, adverteerders die van dat volgen afhankelijk zijn zullen er minder vrolijk van worden. Want meer dan tweederde (68 procent) van de mensen met een iPhone zijn van plan om dit te weigeren, wat overduidelijk maakt dat het merendeel van de mensen helemaal niet op dat meekijken zit te wachten.

Tweederde van iPhone-bezitters wil volgen door advertenties uitzetten
Adverteerders, met Facebook voorop, huilen al een tijd krokodillentranen over deze functie van Apple, want ze verwachten dat het een grote impact op hun resultaten zal hebben. Maar het zijn dezelfde adverteerders die lang hebben beweerd dat het overgrote gedeelte van de mensen graag gepersonaliseerde advertenties willen hebben, wat simpelweg helemaal niet waar blijkt.
Daarbij hebben ze ruim de tijd gehad om hier wat aan te doen. Het enige antwoord lijkt tot nu toe het gebruiken van trucjes om ons toch te blijven volgen. De bekendste daarvan is ontwikkeld door de China Trade Group, en zelfs Procter & Gamble
blijkt daarvan gebruik te maken.
Misschien tijd voor partijen die zo afhankelijk zijn van het volgen van ons om met andere ideeën te komen, in plaats van koste wat het kost vast te houden aan de huidige manier van werken?
#iOS