Nieuws, feedback en meer > Nieuwsberichten en reacties

Apple zegt sorry voor problemen met het vlinder-toetsenbord

(1/10) > >>

Robert:
Apple zegt sorry voor problemen met het vlinder-toetsenbordToen Apple in 2015 de compleet nieuwe MacBook onthulde was één van de nieuwe dingen daarvan het vlinder-toetsenbord. Variaties daarvan zijn inmiddels ook te vinden in de MacBook Pro en MacBook Air. Maar ondanks verbeteringen zouden er ook nog steeds problemen bij voorkomen.

Voor de MacBook en MacBook Pro heeft Apple daar alweer een tijdje een vervangingsprogramma voor.


Maar het lijkt er op dat dit niet genoeg is, er blijft over dat toetsenbord geklaagd worden. Een woordvoerder van Apple heeft in The Wall Street Journal daar nog eens een keer sorry voor gezegd (betaallink). Daarbij wordt ook gemeld dat het gaat om een kleine groep die hier problemen mee heeft, verreweg de meeste gebruikers zijn positief over dit toetsenbord.


--- Citaat ---We are aware that a small number of users are having issues with their third-generation butterfly keyboard and for that we are sorry. The vast majority of Mac notebook customers are having a positive experience with the new keyboard.

If you have a problem, contact Apple customer service.

--- Einde van citaat ---

Full disclosure: dit nieuwsbericht wordt getypt op een 2016 15-inch MacBook Pro, die ik niet alleen kocht omdat die ontzettend veel krachtiger is dan de MacBook Pro die ik daarvoor had (15-inch late 2011), maar ook vanwege het excellente toetsenbord. Want het eerste wat ik deed in een Apple Store toen Apple deze MacBook Pro in 2016 uitbracht was testen hoe dat nieuwe vlinder-toetsenbord typt.

En meteen vloog ik over de toesten heen, had nog nooit zo snel getypt met zo weinig fouten. Ik heb ook nog een extern aluminium toetsenbord van Apple, maar als ik daar nu op typ dan vind ik dat veel te zacht en zompig aanvoelen. En is het overduidelijk dat ik daar niet dezelfde snelheid op haal, terwijl ik veel meer fouten daarop maak. Enig nadeel: de aanslagen op de MacBook 2016 maken nogal wat herrie, iets wat Apple in de MacBook Pro van 2018 verholpen heeft.

Kortom, ik zit in de groep waar Apple geen sorry tegen hoeft te zeggen. Ben jij één van de mensen die er wel gedonder mee heeft, meldt je dan onmiddellijk bij Apple. En doe net zoals ik, test het toetsenbord eerst uitgebreid bij Apple, dat kan in een Apple Store echt zo lang als jij wilt.



 #MacBookPro

boni:

--- Citaat van: Robert, 27 maart 2019 - 17:43 ---...Apple heeft in The Wall Street Journal daar nog eens een keer sorry voor gezegd (betaallink).

--- Einde van citaat ---

Macrumors zal betaald hebben om het hele artikel te kunnen lezen en haalt dit nog aan:

--- Citaat ---"Stern concludes with a plea to Apple to "stop prioritizing thinness over usability."

--- Einde van citaat ---

ja zeg, moest Apple daar is oren naar hebben. De komende MacBook Pro 16 "inch (gerucht) terug enkele millimeters dikker.
Naast alle voordelen die dat zou hebben kunnen ze de klant ook laten kiezen welk toetsenbord hij wil: het  nieuwe vlindertoetsenbord of het vorige.
Iedereen weer blij!


Mac OS X:
Dit kan Apple toch niet maken, klant is koning   :wink:

ScoobyDoo:
Een laptop maken in 2 modellen met een keuze voor type toetsenbord zou echt heel raar zijn. 1mm dikker maken als dat de betrouwbaarheid ten gunste komt, dat lijkt mij wel zinvol. Uiteraard geef je het marketing technisch een andere reden....

boni:

--- Citaat ---- "Apple blogger John Gruber called Apple's butterfly keyboard on its later Mac laptops "the worst product in Apple history" on Wednesday in his Daring Fireball blog.

- Gruber's post was in reaction to a new piece from The Wall Street Journal that was written with the latest version of Apple's butterfly keyboard, which has so many typos as a result of the faulty keyboard that the piece is almost illegible."

https://www.businessinsider.in/prominent-apple-blogger-calls-the-macbooks-butterfly-keyboards-the-worst-products-in-apple-history/articleshow/68604998.cms
--- Einde van citaat ---

Het stormt...


--- Citaat ---‘APPL STILL HASN’T FIXD ITS MACBOOK KYBOAD PROBLM’

Devestating column from Joanna Stern on the continuing saga of the unreliable keyboards in Apple’s MacBook lineup.

I consider these keyboards the worst products in Apple history. MacBooks should have the best keyboards in the industry; instead they’re the worst. They’re doing lasting harm to the reputation of the MacBook brand.

★ Wednesday, 27 March 2019, By JOHN GRUBER

https://daringfireball.net/linked/2019/03/27/strn-kyboard
--- Einde van citaat ---

Goed voor de consument deze storm, krijgen we misschien toch nog de garantie termijn op de toetsenborden die MacFrankie voorstelde in het topic iFixit haalt toetsenbord MacBook Pro 2018 uit elkaar...


--- Citaat van: MacFrankie, 12 maart 2019 - 13:44 ---Overigens neem ik al mijn kritiek over duurzaamheid terug als Apple standaard 8 jaar garantie gaat geven.

--- Einde van citaat ---
:happy:

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie