
Binnenkort geen ondersteuning meer van Apple via het web (Upd.)
Eén van de opties om ondersteuning van Apple te krijgen in de afgelopen jaren was via Twitter, YouTube en de eigen
Apple Support Community. Maar volgens
meerdere bronnen zou Apple voor het eind van dit jaar met deze opties willen stoppen, support zal voortaan weer via de telefoon gebeuren.
Apple biedt alle medewerkers die tot nu toe voor de support via het web zorgen de optie om dit voortaan via de telefoon te doen.

Binnenkort geen ondersteuning meer van Apple via het web (Upd.)
klik of tap voor een grotere versie
Maar niet iedereen zou dat willen (of kunnen). Hoe dan ook, vanaf 1 oktober zullen er geen support-medewerkers meer achter het X-account @AppleSupport meer zitten om vragen te beantwoorden, en voor de commentaren op YouTube geldt hetzelfde. Wat er precies met de Apple Support Community gaat gebeuren is onduidelijk, maar de betaalde Community Specialists verdwijnen ook.
Mogelijk dat
de recente update voor
de Support-app van Apple zelf hier ook mee te maken had. Daarin zijn nu alle kanalen waarbij je ondersteuning kan krijgen bij elkaar te vinden, inclusief bijvoorbeeld de links naar de websites, de locatie en de openingstijden.
Daarnaast vind je natuurlijk alle opties van Apple
op deze pagina. Maar trouwe bezoekers aan MacFreak weten dat als je daar geen antwoord krijgt, je altijd hier terecht kan, en dat de ondersteuning hier vaak beter is dan die van Apple zelf.
Update: inmiddels is het zover, het @AppleSupport account op X verstuurt nog wel tips, maar er wordt niet meer door mensen gereageerd op vragen. De opties voor ondersteuning zijn vanaf nu de eigen
Apple Support-app,
de website en
de contact-opties op deze pagina zijn nu de overgebleven mogelijkheden.
#AppleSupport