
De Apple TV is een stuk populairder dan tot nu toe bekend
In 2010 omschreef Steve Jobs de Apple TV als
just a hobby, maar ondertussen weten we allemaal dat Apple wel degelijk aan een toekomst bouwt waarin televisie ook belangrijk is. Denk alleen maar aan de nieuwe Apple TV+ service, of de nieuwe
Apple TV-kanalen.
Maar hoe zit het met dat kastje dat ook Apple TV heet? Is dat ook nog steeds een hobby? Sinds het uitbrengen van de Apple TV HD (toen nog Apple TV 4) in 2015 lijkt dat niet meer het geval. Want Apple maakt pas een App Store voor een device als dat echt serieus potentieel heeft, en waarom zou je dat doen als iets ‘alleen maar’ een hobby is? De vraag lijkt dan ook welk percentage van Apple's klanten een Apple TV heeft, Consumer Intelligence Research Partners geeft het antwoord.

De Apple TV is een stuk populairder dan tot nu toe bekend
Tenminste, voor de VS, want daar werd het onderzoek uitgevoerd, waarin gekeken werd welke Apple-devices klanten van Apple hebben naast hun iPhone of Mac. Daar komt de Apple TV niet alleen als eerste uit, die laat ook nog een gezonde groei zien ten opzichte van vorig jaar. Kort daarachter zien we op nummer twee de Apple Watch, terwijl de HomePod op plaats drie staat (met vlak daarachter de AirPods).

De Apple TV is een stuk populairder dan tot nu toe bekend
Mike Levin, CIRP partner en mede-oprichter geeft een prima reden hiervoor: Apple TV is van deze apparaten het langst op de markt:
Apple TV is the most popular of the gadgets among the Other Products, with about one-quarter of current customers owning one. Apple TV has been around for many years, so we're not surprised that it has achieved this penetration.
Daar kan hij gelijk in hebben, want in dit onderzoek gaat het niet om verkopen, maar apparaten die in gebruik zijn. Dat betekent in dit geval dat alle vijf generaties van de Apple TV meegenomen zijn. Maar het is de groei ten opzichte van vorig jaar die laat zien dat er kennelijk nog steeds veel interesse is hierin, terwijl de Apple TV 4K inmiddels ook al weer zijn tweede verjaardag gevierd heeft.
Het onderzoek vond plaats onder 500 klanten van Apple in de VS, die in de periode van juli tot en met september een nieuw Apple-device hadden gekocht. Het onderzoek zelf vond plaats tussen 29 september en 10 oktober.
Bereik MacFreak’s 85.000 maandelijkse bezoekers met sponsoring, advertorials of pagelinks.
Reach MacFreak’s 85.000 monthly visitors through sponsoring, advertorials or pagelinks.