geplaatst door: Robert
https://www.macfreak.nl/modules/news/images/AirPods-3eGeneratie-icoon.jpg
De eerste game die je met AirPods kan besturen
Het is een hele prestatie als een game-ontwikkelaar met een compleet nieuw idee komt, het lijkt tenslotte vaak dat alles al is gedaan. Maar toch is dit de Turkse ontwikkelaar Ali Tanis gelukt, want zijn gratis game RidePods is de eerste die bestuurd wordt dankzij de AirPods van de 'bestuurder'.

Hiervoor zijn AirPods nodig met bewegings-sensoren, dat zijn de AirPods Pro, Pro 2 en de Pro 3, de 3e generatie 'gewone' AirPods en de AirPods Max.

https://www.macfreak.nl/modules/news/images/zArt.RidePodsRaceWithHeadHero.jpg
De eerste game die je met AirPods kan besturen

klik of tap voor een grotere versie

Het grappige is dat die bewegings-sensoren eigenlijk bedoeld zijn voor Ruimtelijke Audio, daarmee wordt een bioscoop-achtige ervaring met surroundgeluid gecreëerd, erg indrukwekkend. Maar Ali Tanis heeft deze dus op een compleet andere manier gebruikt, namelijk voor het besturen van de motor in zijn game RidePods.

Wil je meer hierover lezen, inclusief wat Ali Tanis hier zelf over verteld, dat kan via deze link naar een artikel van The Verge. Meer informatie over Ruimtelijke Audio is te vinden op deze pagina van Apple Support.

Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
De eerste game die je met AirPods kan besturen
gisteren 15:57    reactie #1
geplaatst door: Jurriaan
Leuk bedacht, nog dieper in de box denken.
MBA '20 M1| SE1 & 2 iOS 15/18 | Mini6 iPadOS 18 | ATV 4K MKI  TVOS18|