Ook via de ‘achterdeur’ > targets, verkoop aantallen, quantum korting, bonussen, wegwerken oude voorraden etc.
Van Cool Blue weet ik het niet, maar bij Amazon is het gebruikelijk om eerst de markt kapot te maken door lage prijzen te hanteren, en als de concurrentie weg is de prijzen te verhogen. Dan pas wordt er geld verdiend.
geblokkeerd
Die methode werkt niet echt. Het laat namelijk ruimte voor andere bedrijven en bedrijfjes om na verloop van tijd weer onder de prijs van Amazon te gaan opereren.. . .Dat dergelijke bedrijven onder hun inkoopprijs verkopen is dan ook niet juist. Die bedrijven kunnen inkopen beneden de inkoopprijs welke voor de kleintjes geldt. En zo zorgt Apple er zelf voor dat de kleine bedrijven geen bestaansrecht hebben.
Maar wellicht is het aan te raden dat ook hier de politiek, net zoals in enkele andere landen in de EU, een verbod op verkoop beneden de inkoopprijs instelt. Scheelt ook weer in inkomsten vanuit de BTW en winstbelasting.
Want wie is er trouw aan Coolblue? Ik ken ze niet...
Denk ik toch niet. Wanneer de kleintjes weggeconcureerd zijn en de grote hun prijzen verhogen is er altijd een moment dat er weer mogelijkheden voor de kleintjes zijn om de markt op te gaan. Of ze dan een lang leven beschoren zijn en ook een grote jongen kunnen worden weet ik niet. Maar er zullen altijd ondernemers zijn die vanuit een kleinschaligheid een poging wagen.