Nieuws, feedback en meer > Nieuwsberichten en reacties

Een kijkje in de geheime keuken van Apple in Cupertino

(1/1)

Robert:
Een kijkje in de geheime keuken van Apple in CupertinoDe afgelopen tijd heb je op MacFreak een aantal links voorbij zien komen naar artikelen en interviews met een aantal van de mensen bij Apple die de beslissingen nemen. Maar Tim Cook, Eddy Cue en Craig Federighi zitten allemaal aan de top, en zitten allemaal al zo lang binnen Apple dat ze het oogpunt van de buitenstaander allang verloren hebben.

Bob Messerschmidt begon bij Apple te werken in 2010, en is nu bezig met Cor, een project waarover je meer kan lezen op deze pagina van Indiegogo. Hij werkte drie jaar bij Apple, lang genoeg om een beetje door te krijgen hoe het daar werkt, en kort genoeg om ook nog te kunnen zien hoe dat is voor een buitenstaander.

In dit interview van Mark Sullivan met Bob Messerschmidt komen we dat allemaal te weten, een aanrader voor iedereen die Apple volgt.

Bob Messerschmidt ontwikkelde uiteindelijk de sensors aan de onderkant van de Apple Watch, en daar is hij duidelijk nog steeds trots op. Maar het meest interessant is waarschijnlijk wat hij vertelt over hoe het budget bij Apple verdeeld wordt (de structuur doet denken aan een startup) en hoe Apple de technische mensen helemaal gescheiden houdt van de marketeers, waarbij beide groepen denken dat zij het belangrijkst zijn.

--- Citaat ---

If you talk to an engineer at Apple they would say "we make all the decisions and marketing has no power." And "there’s really no marketing at Apple," they would say. Then there was this whole building, one of the Infinite Loop buildings, that was full of marketing people. And I thought "that's interesting; I wonder what those guys do." Then I would have meetings with some of the marketing people and they would say "You know it’s interesting; we make all the decisions at Apple - the engineers make none of the decisions at Apple."

And you can attribute this to SJ, that he recognized engineers don’t get along with marketing people; marketing people don’t get along with engineers. They're different mindsets, right? I don’t have any evidence of this, but I would like to think that he consciously set up that structure where there was very little interaction between marketing and engineering. Everything went up and back down through the central committee, through the E-team (executive team). So there was a structure that allowed both of them to think they were running the show.

And neither of them were getting listened to at the E-team level. They both had a really low batting average as far as getting ideas heard. And then every once in a while there would be this magic idea and there would be massive resources available instantly.


--- Einde van citaat ---





THX-1138:
Hij klinkt toch een beetje als een gefrustreerde ex-medewerker die een lichte vorm van Apple-bashen praktiseert naar mijn mening.

anraadts:
@ Onderkoffer: komt bij mij ook zo over, maar ik lees toch ook een aantal interessante dingen in dit artikel (bijvoorbeeld hoe met de budgetten werkt).

Navigatie

[0] Berichtenindex

Naar de volledige versie